Hallo dames Ik vroeg me af welke vitaminen jullie zo al slikken tijdens de zwangerschap. Ik slikte eerst foliumzuur tabletjes apart en daarbij gewone multivitaminen, maar ben nu op advies van de VK overgestapt op speciale multivitaminen voor zwangeren (hier zit ook foliumzuur in overigens), in mijn geval heb ik 'Fem Natal' van Davitamon gekocht. Het schijnt dat daar precies die vitaminen in zitten die je als zwangere extra nodig hebt. Groetjes mamatoB
Hoi MamatoBe, Ik slik ook FemNatal van Davitamon. Ik ben er heel erg tevreden over! Voorheen slikte ik de vitaminen Mama en Baby van Dagravit, alleen daar werd ik zo misselijk van en kreeg ik enorme hoofdpijn. FemNatal is echt een uitkomst voor mij! Liefs Isa
Oh wat grappig dat jullie die ook allemaal gebruiken! Ik wist niet welke ik moest kiezen uit het rek, dus heb maar gewoon deze gepakt maar blijkbaar is dit de juiste keuze Inderdaad, ook heel goed om al te slikken voordat je zwanger raakt! groetjes en fijn weekend! MamatoB
Ik heb toen ik zwanger was ook de Femnatal geslikt en is me prima bevallen, ik slikte ze toen ik zwanger wilde worden en heb ze ook gebruikt toen ik zwanger was.
Ik slik altijd een vitamine die de minste synthetische toevoegingen bevat. In mijn geval Prena Fem van Orthica, Solgar is ook een goed merk. Deze multivitaminen worden bijna volledig door je lichaam opgenomen. Dit i.t.t. bijv. davitamon, etos eigen merk enz. daar wordt nog niet eens 50% van opgenomen.
Ik slikte Omnibionta maar ben nu al een paar weken gestopt.. Eigelijk uit vergetelheid. Zou dit erg zijn? :s
Ik slik multivitaminen voor zwangeren van de apotheek eigen merk. Volgens de apotheek was er geen verschil tussen de merken. Ook de zogenaamde natuurlijke vitaminen zijn niet per definitie beter. Ik zou gewoon nemen, welke je wil. Je krijgt natuurlijk ook een hoop vit. binnen via de voeding. Ik heb wel nog extra Omega 3 1000 mg zuivere visolie pillen erbij. Die zijn zowiezo goed voor je weerstand e.d (denk aan levertraan) en nu ook voor het ongeboren kind.
In levertraan zitten ook wel omega 3 vetzuren, maar werd vooral geslikt voor de vitamine A en D. Het woord zegt het al: levertraan, dus gewonnen uit de lever en dat moet je nu niet teveel nemen. Boterhammetje met pate per dag is zat! Omega 3 vetzuren zijn niet zozeer goed voor je weerstand, dat is meer vitamine C en echinacea. Het is goed voor je hersenen en je hart- en bloedvaten!
Miljoenen zwangere vrouwen slikken geen extra vitamines, het is vast geen ramp Sanneke, begin je nu toch weer te slikken