's nachts wakker worden met enorme hoofdpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jess93, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Goodmorning!
    Ik heb dus nu een aantal keer gehad dat ik gewoon helemaal fit naar bed ga, maar dat ik 's nachts dus wakker wordt met echt enoooorme hoofdpijn. Als ik dan 2 paracetemol neem trekt het wel weg, maar ik vind het zo gek! :(
    Weet iemand waardoor het kan komen? Zonder paracetemol kan ik ook gewoon echt niet verder slapen.. Ik heb ook geen migraine. Ben benieuwd of jullie het herkennen of niet!

2. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Te weinig drinken?

3. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik drink juist best veel.. denk dus niet dat dat het is. En als ik een dag (te) weinig heb gedronken, heb ik meestal 's avonds al een beetje hoofdpijn. Gelukkig komt het niet elke nacht voor. Ik wordt ook niet wakker van de hoofdpijn maar omdat ik naar t toilet moet, en dan voel ik dus die enorme hoofdpijn ineens.

4. ester77

ester77 Actief lid

6 sep 2009
    127
    0
    0
    Precies hetzelfde gehad rond jou termijn, geen oirzaak voor gevonden. Ik denk hormonen en ik had toen ern kage bloeddruk. Wil het toeval dat ik helaas vannacht ook wakker werd met enorme hoofdpijn en nu weer. Bloeddruk bij huisarts was vanochtend goed, ik kijk het nog even aan...

5. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Je ligt niet ( per ongeluk ) op je rug, toch? Niet iedere zwangere vrouw heeft er even erg last van, maar je hebt een ader in je rug die dichtgedrukt kan worden door de baby. Daar kan je erg naar van worden, vooral duizelig, maar als je er langer op ligt in je slaap, kan ik me hoofdpijn ook voorstellen.

6. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Ik heb dit ook.
    Word wakker omdat ik moet plassen en heb erge hoofdpijn dan.
    Ik heb een fles water naast mn bed en neem altijd direct 2/3 slokken water.
    Ik merk dat de hoofdpijn dan gelijk zakt!! Dus ik denk dat het toch een soort vocht tekort is omdat je snachts natuurlijk niet drinkt.
    Ik drink overigens overdag heel veel altijd gedaan dus dat is het niet.
    Het nadeel is dat ik steeds dus dat water weer eruit moet plassen en zeer regelmatig moet plassen snachts maar zonder is het echt niet te doen.

7. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ja ik heb ook een lage bloeddruk, 55 is onderdruk.
    Geen idee of ik op mn rug lig, niet bewust iig! Ik val altijd op mn zij in slaap, vind op mn rug niet lekker liggen. Maar wat ik doe in m'n slaap weet ik niet natuurlijk.
    Ik drink ook altijd even wat water nadat ik naar het toilet ben geweest, heb namelijk altijd een enorm droge mond :) Maar bij mij zwakt het daardoor helaas niet af, moet echt paracetamol innemen.

Ik heb de 9e controle bij de vk dus vraag het daar ook nog wel even na, iig fijn om te weten dat ik niet de enige ben! ;)

Deel Deze Pagina