's Nachts wakker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama van 2 meiden, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik besef nu dat mijn 1e zw-schap echt een eitje was; nauwelijks moe en tot de bevalling heerlijk de nachten doorgeslapen.
    En nu....sinds een aantal dagen wordt ik snachts rond 4u wakker van onrustige benen. Kan dan niet meer slapen, ga nu maar even naar beneden en wat lezen. Het scheelt me wel min een uur nachtrust en ik merk dat ik daar erg moe van wordt.
    Wie herkent dit, vindt zichzelf ook zo zielig :D en is er iets tegen die onrustige benen te doen?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Onrustige benen worden veroorzaakt door een magnesium/calciumtekort tijdens de zwangerschap. Google het maar eens. Supplementen slikken schijnt echt te helpen.

Suus

3. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Ik had hetzelfde, werd op een gegeven moment elke nacht op hetzelfde tijdstip wakker met onrustige benen. Ik kreeg op een gegeven moment de tip om voor het slapengaan een glas warme melk met honing te drinken en een banaan te eten.
    Geen idee of daar een 'wetenschap' achter zit, of dat het puur psychisch (het willen geloven in) is, maar bij mij hielp het, ik slaap weer heerlijk door 's nachts.

4. mama van 2 meiden

Bedankt voor de tips!!
    Ik heb ff met de VK gebeld; ga morgn Magnesium halen bij een natuurwinkel.
    Vanavond staan een beker melk en een banaan op t menu.
    Alles voor n beetje slaap!!

5. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ja dat klopt wel. Veel melk drinken wil ook helpen tegen onrustige benen en krampen. Vertelde mn vk me vandaag nog...

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Idd magnesium slikken helpt wel wat, maar niet veel bij mij dan. Dus misschien toch nog maar even aan de bananen (gruwel :()

Mijn oma zegt elke keer dat je bij kramp en onrustige benen iets van ijzer onder je matras moet leggen. Schijnt te helpen heb het niet geprobeerd maar zelfs me moeder beaamde het.....dus wie weet!

7. mama van 2 meiden

Gisteren een pot magnesium-pillen gehaald bij een natuurwinkel.
    Toeval of niet....vannacht nergens last van gehad. Ben benieuwd!!

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    @jewe: als je bananen zo vies vind, miss is het minder erg met wat yoghurt en suiker, of lekker banaan met veel slagroom...

Deel Deze Pagina