's nachts wakker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Leetje1, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leetje1

Leetje1 Lid

22 aug 2008
    65
    0
    0
    Graag even jullie advies:

Onze zoon van ruim 2 jaar oud wordt als sinds de zomervakantie minimaal 1 keer per nacht wakker. Hiervoor hadden we nooit problemen met 's nachts doorslapen.
    Op zich hebben we er weinig werk mee. Het is even het dekentje goed over doen, een liedje zingen en dan slaapt hij weer verder. Maar je eigen nachtrust wordt wel onderbroken.
    Het begon eigenlijk in zijn nieuwe bed. Hij werd toen 's nachts wakker omdat hij boven de dekens lag en het koud had. Maar nu ligt hij vaak onder de dekens en "zeurt" alsnog. Ik heb dus het idee dat het meer een gewoonte is. Dat hij wakker wordt en weet als ik even huil komt mamma of pappa. Verder komt hij zelf weer in slaap, het lijkt dus alleen de bevestiging dat wij er nog zijn.

Maar hoe doorbreek je dit. Midden in de nacht kan ik hem ook niet laten huilen. Als hij overstuur is dan krijg ik hem misschien moeilijker weer in slaap.

Hebben jullie tips, ik heb mijn rust echt nodig. Ben namelijk net in verwachting van een broertje of zusje!

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wat zegt hij zelf dat hij nodig heeft? hoe het komt?gisteren was mijn jongen tot 1:30 wakker, maar hij riep mij niet totdat het 1:30uur werd. toen vroeg hij melk. kijk, omdat hij vaak slecht slaapt heeft hij geleerd om mama niet elke keer te vragen. want hij weet dat mama moet slapen. ik slaap natuurlijk niet als ik hem hoor geluidjes maken en praten, maar ik ga niet naar hem toe als hij me niet vraagt of heel hard huilt. ik gaf hem wel melk toen sliep hij snel. dus ff zeuren of geluidjes maken zijn geen reden hier om daarnaartoe te gaan.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    sorrie ik heb mijn tip vergeten te geven. nou, ik las op de folders van n bedden winkel dat overgang naar peuterbed wel tijd nodig heeft, zeker n paar weken stond daarin. wat je kunt doen is dat je overdag hem in zijn bed laten spelen, gezellige dingen doen in zijn kamer, een knuffel in bed leggen die hij leuk vindt zodat hij van zijn bed en plekje houdt en snachts niet schrikt omdat hij nu niet meer in ledikant slaapt.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb de vraag bij het CB neergelegd, want ook wij waren iedere nacht wakker. De tip was helder en heeft gewerkt. Doe 's nachts precies hetzelfde als dat je je kindje 's avonds naar bed brengt. Bij ons is dat , een paar keer gaan kijken tot dochterlief slaapt. 's Nacht deed ik dat nooit. Ben het wel gaan doen, en binnen 3 dagen sliep ze door!

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

vergeet ook niet dat ze tussen de 2 en 3 jaar nog de laatste kiezen krijgen. dat kan soms lang duren en pijnlijk zijn en hij daarom dus best huilen s'nachts en langere tijd. mijn zoon is momenteel met 2 en half goed ziek van zijn tweede achterste kies die al maanden zit te wringen maar niet door komt. wellicht dat nu het moment aangebroken is. ik bied ten alle tijden troost, altijd gedaan en dat blijf ik ook doen. ze huilen niet voor niks, meestal is even zijn hand vasthouden en zacht een liedje zingen voldoende.

6. Leetje1

Leetje1 Lid

22 aug 2008
    65
    0
    0
    Wauw! bedankt voor jullie snelle advies.
    @belize: hij vraagt om zijn pyamabroekje goed te doen, een slaapliedje te zingen, of op zijn buikje te liggen. Volgensmij dus onzin dingen. En het bed vindt hij volgensmij wel interessant. Alleen wordt hij wel iedere morgen huilend wakker wat eerder niet zo was. Misschien heeft het inderdaad tijd nodig...

@melisa, ik ga altijd alleen bij hem kijken als ik zelf naar bed ga. Verder nooit. Er is, behalve het nieuwe bed, helemaal niets veranderd.

@blup, alle tanden en kiezen heeft hij al. Kiezen kwamen met 1 1/2 samen met een dikke oorontsteking bijna allemaal tegelijk door!

Ben dus alleen bang dat we hem aan iets laten wennen wat hij eigenlijk niet nodig heeft. 'T is wel een slimmerd die precies weet hoe hij alles moet bespelen.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ja en wil je dat af gaan wennen, zal er wrs eerst een hoop tegen gepruttel komen :) Maar misschien wel goed om te zeggen: ik doe het nu, maar daarna niet meer! En je er dan ook aanvasthouden na die tijd?

8. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Sam is 5 jaar, en zij is denk al een jaar of 3 iedere nacht 6 tot 8x wakker dus pfff dat breekt je idd op!

Sam krijgt nu sinds kort melatonie. Dat zou ik voor jou zoontje nog niet doen hoor. En doe haar weer een slaapzak aan dat geeft haar een geborgen gevoel. Dus nu is nog maar 1x wakker per nacht. Dit gaat nu al 3 nachten goed, en ik ben ook veel uitgeruster merk ik.

Succes

Deel Deze Pagina