Ik zit in dubio. Er zijn hier nog maar heel weinig peuterspeelzalen. De meeste zijn vervangen voor peuteropvang. Ons grootste probleem zijn de kosten. Eigenlijk kunnen we beide niet echt betalen maar ja, ik vind het wel belangrijk voor mijn dochter. Peuteropvang zijn dagdelen van 5 uur. Ik werk maar 4 uur dus weet niet of ik dan problemen krijg met de toeslagen. Peuterspeelzaal is 3 uurtjes en kost mij 46 euro per maand voor 1 dagdeel. Eigenlijk kunnen wij dit niet missen. Alleen de christelijke peuterspeelzaal hier is goedkoper. Maar ja, hoewel ze straks naar een christelijke school zal gaan, de opvang hoeft van mij echt niet volledig om de bijbel te draaien. Zoals bij die peuterspeelzaal staat aangegeven op de site. Is er een verschil qua activiteiten in peuteropvang of een peuterspeelzaal?
Ik denk dat er weinig verschil is. Bij onze psz is op de andere dagen (met dezelfde 2 juffen) halve dagopvang. Veel dingen zijn precies tzelfde (hebben vorig seizoen een film gezien). Alleen lunchen ze er ook en het fruit gaat iets anders. Kan me niet voorstellen dat een christelijke psz de hele dag bijbelverhalen zit te verkondigen? Spelen, delen, zingen, luisteren zullen hetzelfde zijn. Misschien de liedjes (wat mij overigens wel minder lijkt, als ze dat dan de hele dag thuis ook gaat zingen ). Maar dat maakt voor een peuter weinig uit. Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar als je weinig keuze hebt en bovendien op het geld moet letten, dan zou ik voor de goedkoopste variant gaan
Op de site staat dat er veel bijbelverhalen voorgelezen worden dagelijks en bijbel liedjes gezongen worden. Allemaal prima natuurlijk, maar ja.. wij hebben er zelf helemaal niks mee. Ze gaat straks naar een christelijke school omdat ik wel vind dat ze ook over de bijbel moet leren (wij zijn van oorsprong katholiek, maar ik heb er voor gekozen er niks mee te doen) maar ik vind het nu nog niet nodig zeg maar. En in 3 uur tijd is er dan weinig speeltijd over lijkt mij wat niet met de bijbel te maken heeft. Of ze moeten het op de site wat overdreven hebben, maar dat weet ik dus niet. Wellicht anders eens een belletje gaan wagen.
Hmm, tja je zou idd sowieso even kunnen bellen of een keer gaan kijken. Misschien valt t allemaal erg mee Mijn dochter gaat sowieso niet naar een gelovige/christelijke bss, ik heb daar helemaal niets mee (ook al ben ik wel katholiek opgevoed, wel openbare bss). Ze mag van mij uiteraard best iets over de bijbel/christendom en ook andere geloven leren, maar wat mij betreft liever vanuit een neutrale achtergrond. Op een Christelijke bss wordt volgens mij ook dagelijks gebeden/bijbelverhaal verteld, dus ik kan moeilijk voor jou inschatten wat je teveel vindt of niet.
ik zou even kijjken bij de kinderopvang! heb je het bedrag vergeleken wat je terug krijg van de belasting? soms valt het reuze mee. Als ik het uitreken ben ik stuk goedkoper uit bij de opvang als bij de peuterspeelzaal. (daarbij is de peuterspeelzaal niet toerijkend voor de uren die ik werk). gr brenda
Het is een speelzaal. Ik zelf werk in het weekend dus dagen maakt niks uit. Tja ik vind het helemaaaal niet erg als er gebeden wordt, de bijbel gelezen wordt en bijbelse liedjes geleerd worden. Maar er moeten ook andere liedjes gezongen worden en andere verhaaltjes gelezen worden zeg maar. Niet alles moet om het geloof draaien. Op de christelijke school waar ik zat werdt ook gebeden (korte gebedjes bij het eten en het begin van de dag) en we kregen godsdienst als soort van les. Dan werdt er een stuk van de bijbel voorgelezen. Maar de rest van de dag stond er totaal buiten zeg maar. Maar hier in de buurt zijn veel streng gelovigen en vandaar dat ik wel geloof dat die peuterspeelzaal erg 'streng' is ermee. Maar ik ga zeker even bellen. Ik denk dat peuteropvang goedkoper zal zijn. Maar hoeveel % van je gewerkte uren krijg je volgend jaar vergoed? Want er was een maximum toch?