Hallo! Mijn zoontje van 7 weken slaapt graag op zijn buik. Eerst alleen overdag en snachts wel op zijn rug maar nu wilt hij snachts ook alleen maar op zijn buik slapen. Ik vind dit toch wel eng. Het word zooo afgeraden. Maar ja wat moet je dan? Durf zelf bijna niet te gaan slapen. Iemand hier ervaring mee?
Mijn oudste zoon sliep vanaf 8 weken op zijn buik en onze jongste is nu 9 weken en slaapt al vanaf 3 weken op z'n buik. Slapen zo veel relaxter en zijn veel uitgeruster. Bij onze kleinste uk vond ik het wel eng zo vroeg al, maar hij is erg sterk en bewoog al gelijk z'n hoofd netjes van de ene kant naar de ander. Volg je kindje en je eigen gevoel!
Mijn jongste zoon slaapt op zijn buik vanaf dat hij 1 week was, anders wilde hij echt niet slapen. Wel kon hij vanaf zijn geboorte zijn hoofdje al omhoog houden zonder ondersteuning en dat gaf ons het gevoel dat hij dus op zijn buikje zijn hoofdje ook van links naar rechts kon draaien. Ook hebben wij hem een fopspeen gegeven met ipv een ring een grote knop erop (dodi mam) voor het geval hij dus recht met zijn gezichtje in het matrasje zou komen, dan zit in ieder geval die speen er nog tussen en die zorgt voor aardig wat ruimte. O ja, en we hebben ook Aerosleep voor hem. Deze 3 dingen bij elkaar zorgde ervoor dat wij het wel aandurfde om hem op zijn buikje te leggen.
Jup hier ook een ventje wat vanaf ene week of 6 niet anders meer wou!!hij kon toen al goed zn hoofdje draaien en ging gewoon eens extra een keer slapen!!Nu leg ik m gewoon wakker in bed op zn buik gaat ie eerst nog ff beetje rondkijken wordt hij goed moe haha en hij slaapt heerlijk dan!! Succes!
Hier ook een buikslaper, al vanaf de eerste maand. In het begin inderdaad eng maar je went er snel aan. Ik heb er geen problemen mee zolang ze hun hoofd zelf kunnen omdraaien. Zorg wel voor een goed geventileerde slaapkamer en geen dingen in bed (ik had ook geen hydrofielluier onder het hoofdje liggen). Hier slaapt ze overigens nog steeds vrijwel altijd op haar buik....dus kun je nagaan hoe sterk die voorkeur is.
Mijn kindje sliep wel op zijn buik en niet (of nauwelijks) op zijn rug. Tja dan is de keuze voor mij snel gemaakt. Eerst alleen overdag en beneden waar ik hem kon zien. Ik zag ook dat hij zijn hoofdje goed heen en weer kon draaien (en dat ook continu deed in zijn slaap). En dus slaapt hij ook hier al vanaf dat hij 1 of 1,5 maand was (te lui om op te zoeken ) op zijn buikje.
Lastig hoor. Is je kindje sterk in zijn nek? Heb je inbakeren al geprobeerd en dan op de rug slapen? Je zou evt ook nog een zijslaper kunnen proberen. Wij zijn hier in huis allemaal buikslapers. Mijn jongste legt rustig zijn hoofd in het matras, zou hem dus niet op zijn buik laten slapen, terwijl hij dit wel heel lekker vindt. Mijn oudste slaapt altijd op zijn buik. Ik vond dit pas goed, toen hij zelf op zijn buik ging draaien en zo ging slapen.
Nina slaapt ook sinds ze 3 weken oud is op haar buik je moet wat als ze anders niet slapen... Nina was en is wel heel sterk in haar nek en wij hebben een aerosleep matras vonden wij zelf prettiger.
Hier vanaf 1 week oud ook op de buik. Anders sliep ze echt nauwelijks. Eerste tijd liet ik haar in de box slapen zodat ik er zicht op had, maar aangezien ze al vanaf dag 1 haar hoofd omhoog hield en na een paar dagen ook in buikligging had ik er het vertrouwen in dat het wel goed zou gaan. Nu met 4 jaar oud slaapt ze nog steeds alleen maar op haar buik overigens
Hier ook een buikslapertje vanaf het begin - al vind ik hem tegenwoordig steeds op zijn zij Ik heb een sensormatje aangeschaft om me er toch wat prettiger bij te voelen. Misschien voor jullie ook een idee? Mijn verzekering vergoedde het volledig.
Ons mannetje (nu 8,5 mnd) wilt ook alleen op zn buik slapen. Vanaf dat hij ongv 3 weken oud is, zijn wij eerst overdag gaan oefenen, in zijn box zodat we erbij waren. Daarna alle slaapjes op zijn buik in bed (behalve snachts) Toen dat goed ging, ging hij snachts ook op zijn buikje. Veel uitgeruster, sliep veel beter en langer. Het scheelt wel dat hij erg sterk in zijn nekje is vanaf zijn geboorte al. En wij hebben een babyfoon met camera. Ideaal!! Anders had ik het echt niet aangedurfd. Tip: niet te warm aankleden/toedekken!
Hier hetzelfde inderdaad.. Ik gebruik de babyfoon erg vaak om te kijken hoe die ligt. Hij slaapt al ruim 2 weken op zijn buik nu en het gaat heel goed. Zowel overdag als 's nachts. In de nacht kijk ik wel zo'n 5 á 6 keer op de babyfoon, even spieken of die nog goed ligt. Soms heeft ie zn hoofd zelf gedraaid de andere kant op. Hij kan zelfs al op zn onderarmen steunen i.p.v. alleen de bovenarmen.
Hier heb ik meteen een babysense gekocht toen we merkte dat ze alleen op haar buik wilde slapen. Ik vond dat een veel prettiger idee. Nu slaapt ze nog steeds op haar buik...