wanneer standaard onder badje vandaan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gevalletje, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    Hoi

ik zet nog steeds het badje op de standaard in de douche. B. is ondertussen 10 kilo en dat ding begint wel te wankelen als hij veel beweegt.

Tot wanneer is het veilig de standaard te gebruiken? nu is het no lekker handig, hoef ik zelf niet te bukken :) hij zit ook nog niet echt stevig nl.

bedankt.

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Goede vraag, mijn zoontje weegt nu 11kilo en zit ook nog in t badje met standaard.
    Dus heb echt geen idee.

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik zou de standaard weg laten op het moment dat je kindje gaat staan, dan vind ik het toch wel gevaarlijk worden. Volgens mij kunnen die standaards qua kilo's wel heel wat hebben.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat hebben wij ook gedaan, toen ze in het badje gingen staan hebben wij de badjes op de grond gezet.

En idd ze kunnen heel wat kilo's hebben, al dat gewicht van het water dragen ze ook gewoon. En hoe groter je kindje, hoe minder water dat erin kan, dus denk dat het gewicht van water en kindje altijd een beetje gelijk blijft.

5. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik heb nog steeds de standaard onder het badje zitten en heb er eerlijk gezegd nog nooit eerder over nagedacht om 'm eronder vandaan te halen:(. Mijn zoontje wil weleens gaan staan, maar ik laat 'm dan altijd meteen weer zitten. Daarbij komt dat ik er als een hyena bovenop zit;), en hem eigenlijk geen seconde durf los te laten. (lees: ik hou altijd wel een armpje vast of hij houdt m'n vingers vast o.i.d.)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben er toen juist voor gekozen dat we het op de grond zetten zodat ze gewoon lekker hun gang konden gaan dus in het badje, uit het badje, in het badje van de ander ;) etc.

Wij gaan ook echt niet weg bij het badje, maar zo is het gewoon veel leuker voor ze vinden we, sinds die tijd doen we ze ook veel vaker met zn 2en tegelijk in bad ;)!

7. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    Dank je. idd als ze gaan staan lijkt me dan wel een goede. Natuurlijk blijf je er bij staan. ik durf ook geen seconde hem alleen te laten omdat meneer dan precies op dat moment begint te duiken :)

en van het gewicht had ik zo nog niet bekeken, maar het klopt wel ja, meer kind dus minder water :p

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb heel het badje al niet meer in gebruik sinds Yelena zelfstandig kan zitten. Ik zet haar nu altijd in ons eigen hoekbad waar ze lekker kan spelen met water en blokken. Dat vond ze in het begin echt een verademing, dat ze een keer haar kont kon keren. ;) Ik gebruik het badje dus al niet meer sinds ze 8 maanden is. Als je natuurlijk geen bad hebt, kun je het kleine badje in de douche op de grond zetten. Ik zou wel een antislip matje neerleggen als ze eruit willen stappen.

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik gebruik het badje nu al niet meer....Alleen gebruikt in de kraamweek!

Heb zo'n speciaal zitje waar ze op kan liggen en dan lekker in de douche bak, lekker met de sproeier dat vind ze fijn en dan de bak vol laten lopen.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je kunt je kind best wel loslaten hoor ;) Ze verdrinken echt niet binnen 1 seconde. Zo lang je hem niet uit het oog verliest, kun je hem echt wel gewoon zijn gang laten gaan ;)

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier staat het badje vanaf 9 maanden ofzo al op de grond in de badkamer ;) . We hebben er een krukje bijgezet.. zodat we er zelf lekker bij kunnen gaan zitten.
    En als het nodig is (lees: als ze het bad leegspettert) ga ik wat verder weg zitten.
    Ik vond de standaard maar eng als ze zo uit haar dak ging in het water ;)

12. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Wij gebruiken de standaard ook nog steeds. Wel ook geprobeerd om het badje op de grond te zetten, maar de rug speelde wel erg op.

Wij hebben overigens een Hema standaard en daar staat op dat deze tot 40 kilo is.
    Dus nog kilo's te over volgens mij ;)

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    volgens mij staat er op onze standaar 20 kilo, dus kan nog wel even mee.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik gebruik hem nog steeds, het scheelt dat Nana heel rustig in bad is. Ze gaat altijd lekker liggen relaxen nooit echt spelen.

15. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb het badje echt maar kort gebruikt, staat al weer maanden op zolder...

Deel Deze Pagina