's Nachts zindelijk worden lukt niet (wat doen wij fout?)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Annet73, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    by the way.. mijn meiske is net 4

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje is nu bijna zindelijk overdag (plassen dan, poepen nog in de pamper) In de nacht heeft hij uiteraard nog een pamper, maar hij merkt wel dat hij moet plassen, dan komt hij met een luier aan of hij een droge kan krijgen, de ene keer is dit om 4.00 uur dan pas om 7.00. Het gaat wel ineens snel nu, sinds een paar dagen voelt hij het overdag echt aankomen, hij is misschien wat laat, maar ja het ene kind is het andere niet. ik geef het de tijd.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij zijn nu net een weekje bezig..maar als ik het zo lees kan ik onze poging wel staken.
    Hij heeft elke nacht een nat bed, soms 2 en wordt hier zelf niet wakker van. We laten hem plassen voor wij naar bed gaan en mijn man moet op dit moment vroeg op dus die laat hem dan ook nog plassen. Eigenlijk staan we momenteel op deze twee momenten ook zijn bed te verschonen.

Ik begrijp uit dit topic: stoppen en wachten tot de luiers droog worden?!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, dat zou ik persoonlijk wel doen..
    Ik heb ook wel vaker gelezen dat het geen zin heeft om een kind wakker te maken om te laten plassen. Ben ik zelf ook echt niet van plan.

Mijn dochter had gisteren een nat bed (na 3 dagen, waarvan 1x droog, 1x een beetje nat). Zelf zei ze: 'ik heb een droge luier'. Haha, ja dat klopt wel, want ze had geen luier aan natuurlijk :p.

Maar goed, voor ons een reden om er voorlopig mee te stoppen. Ze is ook nog erg jong natuurlijk - 2,5, ik vind het ook helemaal niet erg. Maar als ze t wel had gekund, zou ik t ook zonde hebben gevonden om die luier om te laten.

5. Skye

Skye Niet meer actief

Volgens mij doe je er niks aan. Mijn neefje is net 7 geworden en plast ook nog 's nachts in zijn luier. Schaamt zich er ook voor, wordt ook elke avond laat wakker gemaakt voor een plasje, maar is 's morgens ook nog gewoon nat, zijn broertje idem trouwens, die is 5. En dan is mijn dochter pas 2 jaar en 3 maanden en die 's nachts wel zindelijk!! Ben bang dat het gewoon afwachten is en als het echt heel lang duurt, dan eens met de dokter overleggen. Maar volgens mij gaan ze pas actie ondernemen als het kind ee jaar of 7/8 is!!

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

elmo@ ik zou er inderdaad mee stoppen, als jullie hem zovaak wakker maken krijgt hij straks ook slaap tekort misschien. en s'nachts zindelijk worden is geen kunstje wat je aanleerd. dat is iets wat de hersenen op eigen kracht moeten doen.ze moeten leren het signaal door te geven dat hij wakker moet worden omdat hij moet plassen.

Deel Deze Pagina