Mijn zoontje krijgt als hij vers fruit eet rode vlekken op zijn wangen. Ik geloof niet dat hij er veel last van heeft, maar het ziet er niet uit en jeukt misschien wel. Ik smeer er stellaria creme op (kruiden middel) en dat werkt heel aardig maar ik wil het liever voorkomen dan genezen... Nu vind ik het erg moeilijk om te stoppen met fruit geven, dit is immers zo gezond? Ik geef het vaak als snack ipv een koekje. Hij eet redelijk groente, maar ik heb het idee dat hij ook echt fruit nodig heeft om aan zijn vitaminen te komen. Van sommig fruit wordt het erger dan anderen. Ik ben in ieder geval gestop met aardbeien, want dan is het het ergst. Maar omdat hij vrij veel fruit eet weet ik niet zo goed wat nu verder de boosdoeners zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Aardbei is inderdaad een berucht fruit qua allergenen. Appel wil ook nog wel. Ik zou even proberen het aantal verschillende soorten te beperken. Bijv een week banaan, peer en mango. Die zijn redelijk mild qua allergenen. En dan langzaam nieuwe toevoegen. Liefst 1 nieuw stuk fruit per dag. Misschien dat je er zo achter komt wat de boosdoeners zijn.