Je kan toch gewoon zijn luier aan laten als je het nog te vroeg vindt om zonder luier te doen? Hebben wij de eerste tijd bij Eva ook nog wel gedaan hoor, maar Eva wilde dat vooral ook zelf. Eva kan uiteraard prima zelf gaan plassen, maar 's nachts roept ze ons altijd als ze moet plassen. Dan zitten wij erbij als zij op haar potje plast . Ik vind zindelijkheid juist helemaal niet lastig, komt over het algemeen gewoon vanzelf. Net als los lopen, wat is daar moeilijk aan? Gaat toch vanzelf?
Zo ging het bij ons eigenlijk ook. Heb eerst een paar maanden aangeklungeld, maar dat kwam vooral omdat het toen meer van mij uitging dan van Thijmen. Een maand voor zijn 3e verjaardag kwam ie ineens dat ie groot wilde zijn en zijn luier af moest. Toen was het zo bekeken. Heb toen 's nachts nog wel een luierbroekje aan gedaan. Een maand na zijn 3e verjaardag wilde hij absoluut geen luierbroekje meer aan 's nachts en heb ik die uitgelaten. Hij was toen wel al droog 's nachts. Hij heeft daarna ook nooit in bed geplast. Wij laten hem voordat hij naar bed gaat plassen en daarna alleen als hij er wakker voor wordt. Heb hem nooit half slapend op het toilet gezet oid.
mijn zoon is ruim 4 half nu en ik moet snachts nog zijn luier verwisselen zelfs, doe ik dat niet is heel het matras zijknat want de luier zit op een gegeven moment zo vol dat het overstroomt. Ik heb een aantal keer geprobeerd om hem wakker te maken zodat hij op de wc gaat zitten, maar dat lukt niet hij wil niet opstaan en als ik moeilijk ga doen begint die hard te huilen (geen zin dat heel de flat wakker wordt dus laat hem dan maar liggen) Ik vind het behoorlijk vervelend, vind het wel genoeg nu met die luiers, maar geen idee wat ik er tegen kan doen