Enige tip: geduld. Komt vanzelf. Dochter van 5 was overdag zindelijk voor de 2,5jr was en heeft 's nachts nog steeds een luier om. Ze weet dat als ze 's ochtends een droge luier heeft ze de nacht erop zonder luier mag, maar ze heeft simpelweg geel droge luiers. Geeft niks, ze kan er echt niks aan doen. Ze baalt er zelf wel een beetje van, maarja. Komt wel.
Mijn dochtertje van bijna 4 is in de kerstvakantie 's nachts zindelijk geworden. Ze had nog continu hele volle luiers en maakte geen aanstalten om daarmee op te houden. Toen heb ik een anti doolekmolton bij de Hema gekocht, onder haar hoeslaken gedaan, en haar 's nachts zonder luier naar bed gedaan. De eerste nacht heeft ze enorm geplast! Echt een keer dat ze echt helemaal uit had geplast. Maar bed verschoond, kleren verschoond, weer zonder luier in bed. Dat heeft ongeveer 5 nachten geduurd waarin ze steeds minder plaste, en nu is ze zindelijk. Dus ik heb niet gewacht tot ze uit zichzelf zindelijk werd 's nachts.
Veel verschillende manieren heb al geprobeerd geen luier aan te doen 's nachts maar dan is hij inderdaad nat. en zal zeker nooit boos worden als hij nat is. maar ok ik wacht maar geduldig af.
Oh, ik werd ook niet boos als ze nat was hoor. We zeiden gewoon:"Dat kan gebeuren" en probeerden het dan opnieuw. Boos worden heeft geen enkele zin, daar worden ze alleen maar bang en verdrietig van.
Onze dochter was ook vroeg zindelijk en 's nachts nog steeds elke dag een volle luier. Ze is trouwens bijna 4.
mn dochter is 4,5 jr en sinds deze week 's nachts zindelijk! ze was pas 6 wken voor haar 4e verjaardag overdag zindelijk dus ik had zeker geen haast met haar ;s nachts zindelijk te krijgen. maar de afgelopen maand was ze vrijwel elke nacht droog, soms een klein beetje in de luier. EN!! ze kwam opeens zo nu en dan 's nachts uit bed en vertelde dat ze moest plassen! Kortom de tijd was rijp! dus ik wilde wel stoppen met de luier, maar toen kwam de jongedame zelf vertellen dat ze pas geen luier meer om wilde als alle luiers op waren. Prima, dus nu twee weken later waren de luiers op en ja hoor.....tot nu toe (vijf nachten gehad) elke nacht gewoon droog Ik deel de mening dat ze er vanzelf aan toe zijn!!
Mijn oudste is na een aantal pogingen al eerder, net een maand s nachts zindelijk, wij belonen hem met een centje en dit gaat zo goed dat ik er binnenkort mee ga stoppen want hij heeft. Principe al door. Wordt vanzelf wakker s nachts, hoewel ik hem wel laat plassen als ik naar bed ga.
De oudste was overdag met 2 jaar en 3 maanden zindelijk en s´nachts met 3 jaar. De jongste was overdag met nog geen 2 jaar zindelijk en is nu 3 jaar en 4 maanden en heeft nog een luier s´nachts.
Hier hetzelfde probleem, dochterlief 5 jaar en heeft snachts nog een luier voor. Ze is vanaf haar 2e ongeveer al overdag zindelijk toener tijd de nacht er niet bijgepakt. Stom achteraf! Af en toe heeeeel af en toe is de luier droog 's ochtendsvroeg, maar vaak zit er toch wel echt 1 of 2 plasjes in. Ze krijgt 's avonds bijna geen drinken en gaat half 7 naar bed, dan moet ze altijd even naar toilet toe om te plassen... Tips niet, dus ik ga even de pagina's teruglezen of iemand anders dat heeft