's Nachts zo'n last van rugpijn, wie heeft tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nuk, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Na 5 compleet zorgeloze maanden zonder klachten of kwaaltjes, is het ineens sinds 2 weken nogal omgeslagen. Ik kan 's nachts bijna niet meer slapen doordat ik ontzettende pijn in mijn onderrug en heupen heb. Daardoor verkramp ik nogal als ik me om wil draaien, wat een aantal nachten met regelmatige harde buiken tot gevolg heeft gehad (ben er zelfs voor in het zh beland, maar met m'n kleintje is alles in orde en er werd ook verder niets gevonden).
    Het devies was dus: ontspannen. Maar dat krijg ik 's nachts niet voor elkaar. Als ik naar bed ga heb ik nog nergens last van, maar ik word standaard midden in de nacht wakker van de pijn en val dan ook niet meer lekker terug in slaap.

Herkent iemand dit en zoja, wat zou ik kunnen doen? Even eruit en een rondje lopen helpt zolang ik loop, maar zodra ik weer ga liggen komt de pijn weer opzetten.
    Moet volgende week weer gaan werken en zie er zo tegenop, omdat ik elke ochtend compleet vermoeid wakker word.

Sorry voor het geklaag (verder gaat het goed ;) ), maar ben zo benieuwd hoe anderen dit ervaren en of iemand tips heeft.

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    hoi,
    vervelend he! ik ken het ja. Ik heb mijn voedings kussen in bed en daar leg ik mijn benen op, knieen een beetje wijd zodat je bekken aan de achterkant dicht is. Als ik op mijn zij lig een kssen tussen mijn knieen en onder mijn buik, dit helpt bij mij heel goed.

Succes! hopelijk helpt het ook bij jou

3. s1986

s1986 Niet meer actief

Misschien eens langs de fysio gaan klinkt idd als je bekken. Bepaalde bewegingen vermijden! En slapen met een voedingskussen doet wonderen;)

4. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Dank voor jullie reacties. Heb (nog) geen voedingskussen in huis, dus misschien inderdaad eens een ideetje om er 1 aan te schaffen.
    Aan fysio dacht ik ook al.
    Gisteren meer bewogen dan normaal en afgelopen nacht minder last gehad. Dus misschien is dat het ook wel...
    Wel lastig hoor, zo slecht slapen, juist nu je extra rust nodig hebt. Hadden jullie daar ook last van?
    Ik zie er een beetje tegenop om volgende week weer te gaan werken daardoor. Als ik zo'n slechte nacht heb gehad kun je me 's ochtends echt bij elkaar vegen.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bij mij werkt een voedingskussen goed (leg ik tussen mijn benen, soms wurm ik hem ook onder mijn buik voor extra steun maar dat ligt niet altijd lekker. Kruik in rug wil ook helpen.

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.257
    1.019
    113
    Zuid-Holland
    Ik ben voor soort gelijke klachten bij de bekken fysio geweest en dat kan ik je echt aanraden!! Zij heeft me een paar keer gemasseerd en al mn klachten zijn sindsdien weg, ideaal!!

7. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Ik denk ook dat de bekkenfysio de eerste stap is die ik even moet zetten. De pijn is niet uit te houden 's nachts en straalt ook uit naar m'n billen en ribben :( .
    Kun je daar gewoon zo terecht of moet ik daarvoor eerst langs de huisarts?

8. s1986

s1986 Niet meer actief

Je kan gewoon een afsrpaak maken!

9. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Heb zojuist ontdekt dat mijn zorgverzekering een overeenkomst heeft met een (bekken)fysiotherapeut hier om de hoek, dus heb me meteen even via de site ingeschreven. Ga maandag meteen bellen!

Deel Deze Pagina