Ik word er een beetje bang van...terecht?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Linn84, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Meiden, ik hoop dat jullie weten wat dit is:

Ik ben 8 weken zwanger en heb sinds een paar dagen pijn laag links onderin mijn buik als ik ga staan. Zelfde plek als ik de eisprong heb gevoeld.

Nu zojuist zat ik gewoon en werd het ineens heel erg. Dus ik wou meteen naar de wc om te checken of ik niet bloed (niet het geval gelukkig) maar m'n vriend moest me in de benen helpen. Deed echt inmens zeer! Het trekt nu wel een beetje weg, maar het voelt nog steeds alles behalve prettig :(

Wat kan dit zijn? Bandenpijn ofzo? Of moet ik me echt zorgen gaan maken?

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geen zorgen maken, is bandenpijn. Even opletten met opstaan, niet te snel ineens omhoog willen komen!

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ook als ik gewoon zit? Zelfs ademhalen doet zeer!

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Kun je wel makkelijk naar het toilet voor een grote boodschap?
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik heeeeel veeeeel stekende pijn gehad onderin mijn buik links. Bleek mijn dikke darm te zijn.
    Ik had ook wat moeite met de grote boodschap en ik kon ook geen winden laten :) waardoor de pijn alleen maar erger werd.
    Wat hielp was om op mijn zij te gaan liggen (meestal op links) en dan trok het weg (na wat ontluchting :):)).
    Het heeft de hele zwangerschap geduurd, maar de eerste weken dacht ik echt dat ik een miskraam ging krijgen, zo'n pijn als het deed.
    Sterkte, ik hoop dat je hier wat aan hebt....

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Dank jullie!

Bah, stond echt te janken van angst!
    Heb net even op m'n zij gelegen en ondanks dat er geen sprake was van "ontluchting" luchtte dat toch op. Voel het nog wel, maar de pijn is weg.
    Buik is wel enorm opgezet nu.

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    lieve meis ik heb de eerste paar weken krom gestaan van de pijn in me onderbuik en steken ik moest ook paracetamol nemen zoveel pijn had ik en steeds dacht ik ik verlies het en nee hoor de pijn is nu helemaal over en 2 mooie echos gehad geniet maar lekker meis alles word opgerekt en je darmen zijn misschien overvol enz

7. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb het ook gehad. Een beetje tegendruk geven bij het opstaan helpt vaak wel wat. Dus met je hand tegen de pijnlijke plek aan drukken.
    Ik kon ook heel moeilijk naar de wc, dus ik denk dat het een combinatie was van darmen en banden. Sterkte iig.

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Dank jullie wel! Zo lief! Ben weer helemaal gerust gesteld. Denk inderdaad dat het een combinatie was van darmen en banden...
    Volgende week de termijnecho, dus dan ben ik helemaal wel gerustgesteld denk ik :)

Jenala, zie dat je vandaag bent uitgeteld! Succes met de bevalling!

Deel Deze Pagina