Is dit zwangerschapsischias?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hihi, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hallo allemaal,
    Ik heb al een hele tijd last van mijn onderrug dat uitstraalt naar mijn billen of soms zelfs bovenbenen. De ene dag is het erger dan de andere dag. Dat heeft weer te maken met werkdagen of dagen dat ik thuis ben. Als ik vrij ben ga ik 's middags vaak tegelijk met mijn andere zoontje even liggen. Ook tussendoor lig ik regelmatig even op de bank. Maar op werkdagen lukt dit niet (sta voor de klas).
    Gister heb ik mijn zoontje in bad gedaan (doet mijn man de laatste tijd meestal) en zijn ledikantje verschoont. Daarna was het mis. Het schoot in mij linkernbil en ik heb de hele nacht bijna niet geslapen. Wist niet hoe ik moest liggen... Met een paracetamol en een kussentje uiteindelijk nog even geslapen. Vanochtend naar huisarts en die wil dat ik naar de fysio ga. Moest morgen even een afspraak maken. Hij denkt niet dat het ischias is, maar de verloskundige denkt van wel.
    Iemand hier ervaring mee???????
    Groetjes Hihi:(

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    klinkt als Ischias. Een meid bij ons in het topic heeft dat ook en die heeft pijn in de onderrug en het straalt uit naar de linkerbil. Gewoon even afspraak maken bij de fysio en dan zal hij wel zien wat het is:)

3. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

bij mijn eerste zwangerschap heb ik dit gehad en het was bij mij ischias.
    de ene dag was het erger dan de ander.
    de vk zei dat ik fysio kon doen, kon baten, maar kon ook niets doen. het is namelijk je baarmoeder die op een zenuw drukt.
    het kan erger worden, maar het kan ook verdwijnen.
    bij mij was het op werkdagen best heavy, soms ook weken geen last van. een keer gehad dat ik de trap opliep en toen schoot het in mn bil en kon ik niet verder.
    hopelijk heb ik het deze zwangerschap niet omdat ik nu een zoontje heb die ik moet dragen. maar ik ben er wel bang voor, heb nu al af en toe een vervelend gevoel in mijn bil. sowieso rugpijn.
    ik ben er niet voor naar fysio geweest.

4. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij begon de pijn in mijn bil en pijnscheuten al heel vroeg in de zwangerschap. Ik denk met een week of 8. Omdat ik het bij mijn 2e zwangerschap ook had , maar dan vooral op het laatst , en ik daar geen trek in had , heb ik al snel aan de bel getrokken bij mijn verloskundige. Zij adviseerde ook fysio/manuele therapie. Ik ben daar twee keer geweest en daarna waren de klachten van de zenuwpijnen snel weg. Bij mij werd het veroorzaakt door een kramp in mijn bilspier , die de zenuw afknelt. Af en toe voel ik die kramp in mijn bil nog wel een beetje met name als ik ergens moet staan te wachten. Maar die zenuwpijnen zijn gelukkig weg. Maar ik verwonder me nog steeds dat twee van die behandelingen nu na ongeveer 14 weken nog steeds zoveel effect hadden.

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Heel herkenbaar!
    Ik heb het vanaf de zesde week al... Ik voel het 24 uur per dag, maar vooral 's avonds kan ik echt helemaal niets. Dan moet ik bijvoorbeeld naar de wc (vanaf de bank zo'n 4 meter) en doe ik er een half uur over om daar te komen. Sta dan echt te janken in de gang, kan niet voor- of achteruit, zit helemaal vast.
    Sinds een paar weken ga ik hiervoor naar een bekkentherapeut. Tot nu toe nog niet echt het idee dat het helpt, enkel rust houden werkt redelijk...
    Volgens de verloskundige kan het zijn dat mijn lichaam nu mega veel hormonen aanmaakt waardoor alles verweekt en niet zo stabiel meer is en zou het kunnen dat dat na de eerste drie maanden wat beter wordt... Ben benieuwd!

Denk aan jezelf! Sterkte ermee...

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Klinkt inderdaad als ischias. Ik heb het bij mijn 1ste ook gehad, zo erg dat ik soms gewoon niet meer kon lopen. Daar kreeg ik er al in de 8e week last van.
    Nu bij deze heb ik er nu al last van en toevallig dat ik er gister weer zoveel last van had dat ik weer bijna niet op mijn been kon staan.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Kan Ischias zijn, of met bekkenklachten te maken hebben. Ik heb het ook maar ook andere bekkenklachten dus hier geven ze aan dat het allemaal met de bekken te maken heeft.

Hoe dan ook verstandig om hier op te letten. Weet niet hoe ver je in de zwangerschap bent?

8. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Ik ben nu 21 weken zwanger. Bij mijn eerste zwangerschap was ik zo fit als wat. Ik kon bijna alles nog tot het einde. Nu begon het rond 16 weken. Last van de onderrug, dat zo nu en dan uitstraalde naar mijn bil en bovenbenen. Ene keer rechts en andere keer links. Nu dus links. Vooral bij het tillen van mijn zoontje (zal zo;n 16 kilo zijn) en als ik werk, dan heb ik het meeste last. Maar nu dus zo erg dat ik er niet van kon slapen en moeilijk loop.
    Huisarts zei dat het waarsch geen ischias was, omdat je dan nog wel gewoon alles moet kunnen doen.... Vind ik wat vreemd, nu ik alle verhalen zo lees. Vanochtend fysio gebeld, maar nu geen plek. Ik word zo snel mogelijk teruggebeld:(... Nu ik thuis veel rust, gaat het wel wat beter.... Maar wil zo graag weer werken....

Deel Deze Pagina