Ik word 's nachts regelmatig drijfnat van het zweet wakker echt mijn hele lijf is nat, zelfs mijn haar. En een vochtig, klam bed natuurlijk. Heel vervelend. Het zijn periodes dat ik het een paar keer (vrij kort) achter elkaar heb en dan weer een tijdje niet. Na de geboorte van de oudste had ik dit ook, alleen nog wel een tikje erger. Toen sliep ik echt op en onder een badlaken dat ik 's nachts meerdere keren verwisselde om toch weer even droog te kunnen liggen. ik hoor dat dit iets is wat tijdens de overgang ook vaak voorkomt, vandaar dat ik de link leg met hormonen. Zou dit aan het mirena spiraal kunnen liggen? Toen ik de pil slikte (microgynon30 en varianten en een tijdje cerazette) had ik hier geen last van. Herkenning maar vooral tips zijn welkom. Er zijn ergere dingen in het leven, maar het is wel vervelend. Slapen de kinderen eindelijk door, zweet ik mezelf wakker en het slaapt ook niet meer lekker verder in zo'n klam, koud bed.
Het zou jouw reactie kunnen zijn op de spiraal, alhoewel ik het niet herken. Je bent niet in de (vervroegde) overgang neem ik aan? Misschien zou je je hormonen kunnen laten checken... Heb je ook andere klachten zoals jeuk over je lijf, gewichtsverlies af en toe koortsig? Griep dat steeds terugkomt? Was ik gewoon even benieuwd naar...
Ik heb er ook last van op dit moment elke nacht schone shirts aan..had het voor mn zwangerschap ook een tijdje.. Ik zou goede vitamine preperaten nemen.en het even aankijken Bij mij was het ook niet de overgang daar was ik ook bang voor
Geen gewichtsverlies, jeuk of koorts. Wel heb ik dit seizoen wat vaker last van verkoudheid met keelpijn. Maar ik denk niet dat dit aan elkaar gerelateerd is, ik ben sowieso gevoelig voor keelpijn.
Ok, nou misschien toch overleggen met de gyn voor andere anticonceptie of het even aankijken. Het lijkt me erg vervelend! Ik hoop dat er wat herkenning komt van andere dames. Denk zeker dat het door de hormonen komt trouwens...
Ik had ondertussen al gegoogled op nachtzweten, gewichtsverlies en jeuk 😅 nooit slim, Google gebruiken voor medische vragen, haha. Hormonsters is inderdaad de meest logische verklaring. Maar ik weer nog niet goed wat ik verder moet. Pil beviel me niet (hoofdpijn en niet zo'n beetje ook). Condooms... moodkillers! En ik vertrouw dat nooit volledig. En een groot voordeel van de spiraal is dat ik inmiddels niet meer ongesteld word. Daar ben ik wel blij mee. Het idee was 1x wen spiraal voor 5 kaar en daarna weten we waarschijnlijk wel zeker genoeg dat ons gezin compleet is, dat mijn man zich laat steriliseren. Dus ik hoop maar dat het zweten weer minder wordt en dat ik het nog een tijdje uit kan zingen.
Hier ook met regelmaat...van alles geprobeerd...ander shirt zonder shirt...opletten met suiker eten..ik kom ee geen wijs uit...ik slik de pil..maar kan het zowel in de stopweek hebben als in de weken dat ik hem slik... Geen idee waar het afhankelijk van is... Misschien door diep slapen ? Dat je dan niet doorhebt dat je t misschien warm hebt? Hoewel ik het als ik er wakker van wordt nooit warm heb. ..
Gewoon even voor het je-bent-niet-de-enige-gevoel: Ik gebruik geen anticonceptie maar heb dit nachtelijke zweten ook al enige tijd (of misschien altijd al gehad, geen idee), vooral rond de eisprong volgens mij (ik gebruik geen ovulatietesten of zo, dus heb dat niet met zekerheid kunnen vaststellen en let er niet precies op), en volgens mij ook vlak voor de menstruatie. De ene keer erger dan de andere. Ben 25 en ga dus ook niet uit van vervroegde overgang of iets anders raars, wijt het nu maar aan mijn ovulatie. Toch ook hormonen dus. Ben benieuwd wat het bij jou is... Fijn is het niet..