Ik heb ervaring en hulp nodig! Mijn kleine mini meisje krijgt haar eerste 2 tanden. Echt helemaal geweldig! Maarrr... Ze bijt me regelmatig. Nu voel ik er vaak niet heel veel van behalve als ze haar hoofd weg trekt. Maar wat als straks die 2 tanden erdoor zijn. Volgens mij houd ik dan geen tepels over . Hoe leer ik haar dat ze niet mag bijten en valt dit überhaupt haar af te leren?
Hier kreeg de kleine ook al snel tanden en beet zo hard dat ik niet meer los kwam... ik steek dan mijn vingers tussen de kaakjes om me te bevrijden
Waarschijnlijk gaat ze het wel minder doen eens de tanden erdoor zijn, dan heeft ze er ook zo'n last niet van. Zoonlief beet mij ook regelmatig, ben rechts een stukje kwijt daardoor (maar schatje ziet het niet zegt hij dus 't is niet erg). Op internet vind je verhalen van moeders die het konden afleren, mij is het niet gelukt maar nu doet hij het wel niet meer uit zichzelf, omdat hij geen last heeft van doorkomende tanden.
Bij mijn eerste dochtertje kwamen de tanden al bij 3 mnd. Rond het doorkomen en er vlak na wilde ze ook weleens 'bijten'. Ik ben daar paar keer erg van geschrokken en heb ook wel eens hard au geroepen. Daarvan schrok mijn dochtertje al. Daarnaast heb ik haar er altijd direct afgehaald als ze dat deed en mocht ze even niet verder drinken. Ik vertelde haar dat mama niet wilde dat ze ging bijten omdat dat au doet. Afhankelijk waar ik was in de voeding legde ik haar na een paar minuten pas weer aan of helemaal niet meer als de voeding al zo goed als klaar was. Ze is daarom wel boos geweest maar ja, bijten is ook geen optie. Na een paar keer heeft ze het gelukkig niet meer gedaan.