niet meer willen slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door patricia12, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    Hoi Allemaal,
    wie herkent dit?
    vorig weekend waren we een weekendje naar center parcs, en daar begon het voor de 1e keer :
    elke morgen om 5 uur onze kamer opkomen en dan bij ons kruipen.
    toen we thuis kwamen is het 2 dagen goed gegaan. niet bij ons komen maar fijn in eigen bedje blijven liggen.
    nu sinds 3 dagen is het weer elke morgen punt 5 uur uit bed, en wil ze bij ons liggen. als ik haar dan terug leg in haar bedje is het schreeuwen op de deuren slaan etc.
    mijn man zegt laat haar maar schreeuwen. maar dat kan ik niet ook al voor de buren niet. dus met gevolg dat ik flinke ruzie krijg met mijn man en om 5 uur onder zit met de kleine meid.
    wie herkent dit ? tot een week geleden heeft ze altijd goed geslapen en nu dus niet meer.
    is dit een fase?
    en hoe lossen jullie het op? of hebben het opgelost?
    mijn dochter is nu 30 maanden.
    alvast bedankt voor het lezen.

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ja hier ook (gehad...). Meisje is 19 maanden. 1,5 week geleden longontsteking gehad dus een nacht bij mij in bed; was erg benauwd en in paniek. De nachten erna werd ze steeds om 5u wakker en wilde bij ons in bed. Eerst gedaan, maar toen t echt gewoonte werd moesten we er toch wel wat aan doen.
    We hebben de buren gewaarschuwd dat we zouden beginnen met de 'harde'methode; dus laten huilen en om de zoveel tijd (5/10 minuten) geruststellen. Uiteindelijk is dit niet echt nodig geweest; had ook ergens de tip gelezen je kindje wakker te maken rond 23 / 24u om zo t verkeerde slaapritme te doorbreken (want 5u wakker worden dat betekent dat haar ritme inde war is), dit 2 nachten gedaan en ook steeds voor t slapengaan gezegd dat ze in haar eigen bed moest slapen en niet meer bij papa en mama in bed mocht. Ze is eerst een paar nachten wel een paar keer wakker geworden; ik ging er dan heen, pakte haar even op, liet zien dat t donker was buiten en zei dat ze weer moest slapen. Nu heeft ze de nacht van 19 tot 7.30u doorgeslapen!!!

Ik vond t idd t vervelendst voor de buren, maar hoe langer dit duurt hoe moeilijker t wordt om af te leren; gewoon inlichten en uitleggen en ms oordopjes geven :).
    Misschien kan je je dochter naast deze aanpak ook met stickers gaan belonen.

Het belangrijkst is dat als je hieraan begint je t ook volhoudt dus je hebt elkaar als partners ook echt hard nodig.

Deel Deze Pagina