goeiemorgen dames ! ik verdenk mijn zoontje op koemelk allergie hij heeft meerdere symptomen die ik heb gelezen zoals diarree spugen weigeren van de fles, rode bultjes in zijn nek en hoofd wat begint te lijken op eczeem neusverkouden,ook is hij erg schokkerig met de fles drinken, en is ook erg onrustig en gisteren was hij ontroostbaar van de krampjes wat ik gek vond want we gebruiken omneo voor zijn krampjes ook is meneer contstant aan het herkauwen heb dus ook het idee dat de voeding steeds omhoog komt! gister hadden we ong een uur na zijn fles hem pas op bed gelegd en weer krijsen,krijsen manlief haalt hem uit bed en hij nam hem mee naar beneden eenmaal op de bank kwam zijn fles overal uit (neus en mond) heb net de zorglijn gebeld of ik niet over kan gaan op hypo allergenen voeding, maar wat denken jullie als jullie dit lezen ???
nou de zorglijn heeft terug gebeld en wat ik vertelde klonk voor haar idd als een allergie maar zij mag niet zeggen of het beter is voor een andere voeding dus wordt vandaag nog door het consultatie bureau terug gebeld om te overleggen voor andere voeding
De symptomen die je beschrijft kunnen inderdaad wijzen op allergie. De symptomen van spugen, onrustig, verkouden, slecht drinken, herkauwen kunnen ook wijzen op reflux. Echter kan de zogenaamde reflux ook ontstaan door koemelkallergie. De bultjes kunnen ook gewoon hormoonbultjes zijn. Die krijgen veel kinderen rond de 4 à 5 weken. Omneo is toch voor obstipatie? Dus de diarree zou ook daar nog van komen. Zoals je ziet kan het koemelkallergie zijn, maar kunnen de klachten ook op zich zelf staan. Om allergie uit te sluiten kun je het beste overstappen op een voeding voor koemelkallergie, bv pepti. Hypoallergeen is ter preventie en dus niet geschikt voor allergie. Ik zou het overstappen naar andere voeding wel onder begeleiding doen, bv van CB of huisarts. Succes ermee en hopelijk weet je snel wat er scheelt.
over die bultjes ben ik met je eens maar mijn dochter heeft ook eczeem gehad en weet hoe dit er uit zit en daar begint het bij me zoon ook op te lijken en omneo gebruik ik eigenlijk al vanaf het begin en nooit diarree gehad en nu dus wel voor de rest blijft hij spugen toen straks zijn fles gehad en hij blijft spugen ook wou hij de rest van ze fles niet over op andere voeding doe ik ook in overleg het cb heeft me net gebeld en die komt zo even langs om het er even over te hebben volgens de zorglijn leek het zeker wel op een allergie
Het zou allergie kunnen zijn, eventueel in combinatie met reflux. Je zou kunnen overstappen op een andere voeding (in overleg, ik zou naar een kinderarts willen dan). Als het dan beter gaat, is het dus allergie. Wordt het niet beter, dan zou je de voeding kunnen indikken en evt. medicijnen geven tegen het maagzuur, want dan zou het reflux kunnen zijn. Lisa spuugt ook flink en was veel aan het slikken en gaf 3 uur na een voeding nog mondjes terug. Ik ben meteen op een koemelkvrij dieet gegaan (borstvoeding), maar toen ging het niet veel beter, ze werd wel rustiger. Toen zijn we nutriton gaan gebruiken om de voeding in te dikken, toen ging het weer iets beter, maar na een week krijste ze alles bij elkaar van de pijn en toen hebben we zantac gekregen. Toen ging het echt een stuk beter, ze had geen pijn meer, maar kon overdag nog niet slapen. Toen zijn we haar op haar buik gaan leggen overdag en nu slaapt ze super!
snoopy bedankt voor je reactie er komt zo iemand van het cb en overleg dan gelijk over het reflux dacht ik z'n voorbeeldige start te hebben ik ben op het moment ook aan het relacteren omdat meneer ineens de borst pakte dus wil ook overleggen hoe dat zit want ik ben echt verzot op melk
Wat fijn dat je cb zo snel langs komt. Als het relacteren lukt en je borstvoeding gaat geven zul je zelf producten die koemelk bevatten achterwege moeten laten. Want ook via de borstvoeding kan je kindje allergisch reageren op koemelk.
nou mevrouw is geweest en we moeten 2 weken pepti gaan proberen slaat dat goed aan heeft hij nergens last van dan is het vrijwel zeker ook omdat ik bezig was met relacteren moet ik me melk gedrag al gaan minderen en in de toekomst naar de dietist
Als jij aan het relacteren bent en je stapt over op de pepti, is het wel zo verstandig om ALLE melk te laten staan, en niet enkel te minderen. Ws merk je wel voldoende verschil als je geen directe melkproducten gebruikt, (dus geen melk, karnemelk, yoghurt, kaas, roomboter, kwark, slagroom, enz). Maar kijken of pepti wat doet en tegelijk BV geven terwijl je zelf nog melkproducten gebruikt, is niet zo handig denk ik, want dan krijgt je kindje via die weg toch weer melk binnen en kun je echt onvoldoende bekijken of het effect heeft. En ik zou even je HA bellen voor een verwijzing naar de kinderarts vanwege deze verdenking. Wij hebben daar pas vrij laat uiteindelijk zelf op aangedrongen, maar dat is een goede stap geweest... die kan namelijk ook goed beoordelen of er nog sprake is van andere klachten, enz enz. Succes en sterkte en hopelijk valt het allemaal mee, (maar ik moet zeggen dat ik zelf wel verwacht dat dit iig een overgevoeligheid voor melk is... als ik je verhaal zo lees.)
rozemarijke ik was dat wel van plan ja want het spugen is ook echt zielig gister als over de kop om 8 uur nog jpbm gehaald omdat hij echt pijn had bij het spugen en dat werkt doe wel het minimale er in omdat ik bang ben dat hij verstopt raakt dus er gaan 2 schepjes in, en het gaat goed tot nu toe !
even een update hiero thobias reageert goed op de pepti klachten zijn vrijwel verdwenen ook zijn uitslag is weer helemaal weg ! en poept noa om de dag en geen diarree meer vandaag bij het cb geweest en vanaf morgen gaan we kijken al we weer koemelk geven provocatietest dus ben benieuwd! voor de rest gebruik ik nog wel nutriton weet dus niet wat er gebeurt als ik daar dus ook mee stop dus doe dat nog maar niet heb ook besloten om het maar op fv te houden aangezien de klachten juist begonnen toen ik weer begon met bv woensdag belt de arts mij op om te vragen hoe het is gegaan met die test komen de klachten terug moet ik meteen stoppen met koemelk te geven en krijg ik voor de verzekering een brief