4 maanden ineens weer 's nachts wakker, sprongetje misschien

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angela2009, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is maandag 4 maanden en sinds een week wordt hij weer 's nachts wakker en is niet stil te krijgen met een speen dus dan ga ik overstag door een kleine fles (100 ml) te geven. Weet niet of ik er goed aan doe om die fles te geven want ben bang dat hij er aan gaat wennen. Nu kan het zijn dat het met het 19 weken sprongetje te maken heeft en dat het hopelijk snel over is maar wat zouden jullie doen als je kindje 's nachts ineens weer wakker wordt terwijl hij/zij normaal altijd tot een uur of 7 doorslaapt? En tijdens een sprongetje geven jullie je kindje dan gewoon weer een nachtvoeding?

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier gebeurde dat ook rond die tijd. Ons ukkie dronk altijd 1x snachts, om een uur of 4, na een laatste voeding om een uur of 11 savonds. Daarna werd ze dan weer wakker om 7 of 8 uur.
    Maar ineens kwam ze wel 3 soms zelfs 4 keer per nacht. Erg onrustig, en DRINKEN. Gewoon maar aan toegegeven. Nu wordt het langzaamaan weer minder keer per nacht, we zitten nu op 2x (om twee en vijf uur snachts ongeveer). Hopelijk binnenkort weer 1 keer, en daarna weer eens een nachtje doorslapen, hopelijk....
    Mn productie (bv) is in ieder geval weer lekker opgevoerd, dat merk ik wel! Het is dus vrij natuurlijk denk ik, dat ze vaker willen drinken, omdat daarmee de bv productie omhoog gaat. Misschien laten babies die de fles krijgen hetzelfde gedrag zien, en kun je er het beste aan toegeven, en er rekening mee houden dat de kleine vanaf nu meer nodig heeft.

3. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Dat had Liam ook ergens tussen de 3 en 4 maanden oud, ik weet niet precies meer wanneer. Hij kwam ineens rond een uur 5 's morgens weer voor een fles, terwijl hij al een paar maanden doorsliep tot ca 8.00 uur. Ik vermoedde een sprongetje en heb hem een fles gegeven. Het heeft bij ons ongeveer een week geduurd en toen sliep hij weer door. Hij heeft een week lang dus een voeding meer gehad, maar dat geeft niet. Liam heeft dit eigenlijk alleen bij dit sprongetje gehad en daarna niet weer.
    Ik zou gewoon een flesje geven hoor, hij zal het wel nodig hebben, maar dat is mijn mening.

4. Angela2009

Nou het is gelukkig maar 1 keer per nacht rond een uur of 4 a 5 en dan na die fles wordt hij rond half 8 weer wakker en dan geef ik hem gewoon een normale fles van 180cc
    Ja het zal vast wel een periode zijn omdat hij misschien een groeispurt maakt maar ik zeg eerlijk het breekt me best op en vind het vrij irritant want ben best gehecht aan mijn eigen nachtrust!

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier ook bijna 4 maanden en ook ineens weer na weken om 4 uur wakker!
    Heb haar toen ook maar een flesje gegeven (helaas was ze toen klaar wakker en wilde niet slapen, kon ik zo'n 1,5 uur met haar op gaan zitten...)

Ze slaapt nog erg onrustig, maar is niet meer om een nachtvoeding gekomen..gelukkig. Jammer genoeg staat er alleen een lange tijd voor deze sprong, dus wie weet wat ze nog in petto heeft :-D

6. Angela2009

Nou laten we er dan maar vanuit gaan dat het een sprongetje is en dan moet ik nog ongeveer 2 a 3 weken geduld hebben voordat het weer over is! Hopelijk eerder natuurlijk ;)

Deel Deze Pagina