Animo Voor Moederdag Daalt!!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Marnat, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, ik vind het ook één van de meest onzinnige dagen van het jaar. (Samen met vaderdag, Valentijnsdag en Oud&Nieuw)

Van huis uit hebben wij ook nooit aan moederdag gedaan hoor. Toen we kleiner waren en op school een cadeautje maakten natuurlijk nog wel, maar zodra het op school stopte deden wij er ook niet meer aan. Wat mij betreft doen we dat straks net zo.

Helaas doet de schoonfamilie er wel aan, dus 'moet' er vanmiddag nog een cadeautje gekocht worden voor een schoonmoeder die elk jaar weer roept dat ze niks hoeft. Ze vindt het gewoon leuk als we op de koffie komen. (Zoals vrijwel elke week, overigens)

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Tupp@ Ik vind het ook allemaal 1 pot nat Valentijnsdag enz
    als je die dagen wat kan geven !! kan dat ook op een normale dag.

Maar wij kopen vandaag ook nog wat voor de moeders merci of iets. we weten dat ze er opzitten te wachten dat we komen.
    Mocht hier een wondertje komen doe we er alleen maar aan als ze klein zijn dan is het leuk!!

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Nou ik heb mijn man toch wel gezegd dat ik een ontbijtje op bed wil. En als hij geen hekel zou hebben aan kruimels in bed zou ik hem dat ook geven op vaderdag. Het gaat mij absoluut niet om cadeaus (al is een cadeautje altijd leuk) maar gewoon even lekker mezelf speciaal voelen. :D

5. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ik heb eergister al een afrikaantje gekregen voor moederdag. Vriendlief ging naar de bouwmarkt om wat spul te halen voor ons nieuwe huisje en kreeg dat plantje daar mee. Anders had ik ook niks gekregen hoor :p

Vind het 1 grote commerciele bende, net als vaderdag, valentijnsdag, secretaressedag, vrouwendag, sinterklaas, kerst en oud en nieuw. Ow, en pasen en pinksteren ook!
    Bij elke "feestdag" moeten we ons volproppen of elkaar overladen met cadeautjes. Niet mijn ding!

(hier worden verjaardagen ook niet gevierd haha!)

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Och moederdag is toch leuk.
    Gewoon gezellig ontbijtje met een bosje bloemen erbij of zo.
    Ik vindt het wel grappig, wij kopen ook iets voor mijn moeder en schoonmoeder, gewoon even een kleinigheidje.
    Maar ik vindt wel dat het niet groot hoeft te zijn.
    Gewoon een aardigheidje is al leuk.

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik vind moederdag eigenlijk vooral om een dagje lekker verwend te worden. En dan niet met kadootjes, maar gewoon met gebaren.. Dat mijn vriend 's ochtends het bed uitgaat om voor onze dochter, eventueel ontbijtje op bed. Dat je als moeder even een dagje niet de hele dag hoeft te zorgen. Alhoewel de vaders van tegenwoordig veel meer verzorgingstaken op zich nemen dan vroeger. Onze meid heeft wel iets gemaakt op het kdv..
    Maar mijn schoonmoeder heeft van mijn schoonvader geld gekregen om iets uit te zoeken voor moederdag. Dat vind ik vreemd. Het is zijn vrouw, niet zijn moeder. Ik hoef dan ook geen kado van mijn vriend.
    Wij geven onze moeders wel een kleinigheidje (max 10 euro), en komen bij beide gezellig op de koffie. In het artikel stond dat de gemiddelde besteding van een moederdagkado 33 euro is. Dat vind ik erg veel!

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik vind dat zowel vader- als moederdag afgeschaft mogen worden. Er zijn zoveel mensen, waaronder veel kinderen, voor wie dat pijnlijke dagen zijn, dat ik die dagen echt geen meerwaarde vind hebben.

Mijn dochter heeft 'n cadeautje gemaakt op school, da's 't laatste jaar dat ze dit doen, wat ik zo begrepen heb. Ik juich die beslissing alleen maar toe!

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Van mij hoeft het ook niet hoor. Heb een tegeltje met kusjes van Evy gekregen. Helemaal leuk natuurlijk, maar verder doen wij niet aan die onzin. Bloemetje voor mijn moeder doe ik altijd wel en schoonmoeder dan ook maar.

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik vind het leuk zolang kinderen klein zijn en zelf iets knutselen ofzo. Maar als volwassene iets kopen voor je vader/moeder vind ik ook wel een beetje onzin.

Ik doe het wel omdat ik het zo lullig vind om er nu opeens mee te stoppen. Al denk ik niet dat mijn moeder het me kwalijk zou nemen ;)

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik ga morgen lekker naar mams en ik vind er helemaal niets mis mee om een dag haar even extra te laten weten dat ik haar heel lief vindt (als volwassen kan dat toch ook) Als ik ooit nog eens kinderen mag krijgen mogen zij mij ook wel een ontbijtje op bed brengen hoor, zal je mij er echt niet over horen klagen.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Ben het helemaal met je eens.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik vind het wel een leuke dag, moederdag!
    Mama mag weleens in het zonnetje gezet worden.
    En laten we eerlijk wezen...... ik denk dat alle moeders wel hopen op een lief gebaar.
    Ik zou het best erg vinden als mijn kind(eren) later Moederdag zullen negeren... ergens hoopt een moeder toch op dat stukje waardering, hoe klein ook.

Ik heb net een mooie roze Orchidee plant gekocht in een leuke pot. Speciaal voor moederdag. Ik ga morgen wel even langs, ja. Mijn zus en broertjes ook.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind moederdag inderdaad ook leuk zolang de kinderen klein zijn en ze met knutselwerkjes van het KDV of de basisschool thuiskomen. Daarna zou ik het leuk vinden als ze er zelf aan denken en bijv. iets kleins van hun zakgeld kopen, maar als ze het huis uit zijn hoeft het voor mij ook niet meer.

Doet me wel denken dat ik misschien op andere momenten wat vaker een bloemetje voor mijn moeder moet meenemen.

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Overigens bezoek ik mijn moeder niet morgen. Ik heb haar vorige week al gezien en ik zie d'r woensdag. Aangezien ze niet in de buurt woont, vond ik het te veel om haar morgen ook nog eens te bezoeken (ivm zoonlief, zonder hem had ik het wel gedaan). Schoonmoeder zien we ook niet, die woont al helemaal een eind rijden hier vandaan.

16. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wij gaan onze oudste ophalen bij opa en oma. Dus ik zie m'n moeder niet, maar m'n stiefmoeder wel.

Maar ik vind het bijvoorbeeld heel pijnlijk voor kinderen die een ouder moeten missen, om welke reden dan ook. Zit je daar tussen je knutselende klasgenootjes...

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Assi@ Je kunt je moeder ook een andere dag verwennen toch?
    En mijn moeder waardeer ik elke dag . En ben haar dankbaar voor dat geen wat ze me geleerd en bij gebracht heeft.
    Dat hoef ik haar niet speciaal morgen te zeggen !! kan ook vandaag of volgende week.

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hebben de moeder een leuke moeder dag gehad?

En de andere meiden de dag goed door gekomen? knuf

Ik heb zelf wel even een traan gelaten , waarna manlief zij volgend jaar vieren wij moeder en vader dag!! waarop ik zij ik hou je er aan!!

19. Ik vind het best leuk om kadootjes te krijgen hoor, maar ik vind het veel leuker als manlief en zoon, spontaan thuis komen met iets leuks, of een mooie bos bloemen, dan wanneer dat "moet" omdat het moederdag is.

Ik vind dat soort dagen sowieso onzin.

Deel Deze Pagina