wie heeft dit ook gehad???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Denim, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denim

Denim Niet meer actief

hallo,

Mijn zoontje is nu 16 maanden, en sinds een week krijst hij het uit wanneer ik hem in bed leg. Voordat hij het matras aanraakt begint hij al te snikken.

Nu komt er wel een tandje door, maar bij de andere had hij hier verder ook geen last van.

Wat ik nu doe is hem weer terug leggen, maar na 4 keer en een uur krijsen ben ik daar wel een klaar mee, ten eerste vind ik het zielig dat hij zo overstuur raakt, en als 2e weet ik niet wat er aan de hand is.

Overdag is er niks aan de hand, hij speelt heerlijk, alleen het middagdutje zelfde verhaal.

Is dit verlatingsangst of uittesten? Want als ik hem oppak is het gelijk over.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee, en wat deden jullie als oplossing:)

2. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Is echt een fase.
    Je kunt naast zijn bedje gaan zitten tot hij rustig is dus niet eruit halen.
    Zeggen dat je over 5min. weer komt.
    Weer naast zijn bedje gaan zitten zonder praten of aanraken.
    Als dat goed ging na 10 min terug
    Zelfde ritueel.
    Dit opvoeren tot 25min. ofzo en dan moet hij het zelf kunnen
    Evt. herhaal je het nog een aantal keren.

Succes

3. Denim

Denim Niet meer actief

ja ik wil hem heel graag rustig maken, maar het probleem is hij gilt zo hard dat me oren suisen:p

Ik krijg m gwn niet getroost

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Het kan zo zijn zo dat als je een oorontsteking hebt dat je dat niet perse heel erg hoeft te voelen wanneer je rechtop zit, maar zodra je gaat liggen gaat de druk omhoog en dat doet veel pijn. Misschien heeft hij oorpijn? Je kunt even kijken of er prut uitkomt, of het ene gaatje kleiner is dan het andere gaatje en je kunt even voorzichtig voor zijn oortje drukken. Dan merk je aan zijn reactie wel of het hem zeer doet.

Ook een optie. :)

5. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Wat hier dan wel helpt is hem heel stevig vastpakken.
    Dus echt het veilige babygevoel.
    En bij zijn oor SSSTTTT zeggen Rustig maar.
    Als ze dan rustig zijn nog even praten, mijn zoontje is ouder dus die praat al terug natuurlijk.
    Dan terug leggen in bed.

6. Denim

Denim Niet meer actief

ja dat zal ik proberen morgen! hij is nu in slaap gevallen, ik heb hem getroost weer in bed gelegd en bij hem gebleven tot ie in slaap viel.

@ boefjesmama, ja dat doe ik ook al hihihi alles om de kleine man gerust te stellen :D

Maar het is dus een fase?? en jullie hebben dit ook gehad?

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier ook een fase gehad toen ze een maand of 15-16 was. Zodra ze haar bed zag, ging ze heel hard huilen en strekken. Ik liet mijn man haar in bed leggen, want ik mocht niet meer weg, dan raakte ze overstuur. Bij hem ging ze niet huilen ;) Op een gegeven moment ging het vanzelf weer over denk ik. Al hebben we ook een paar avonden de 10 minuten regel (bij hard krijsen was dit eerder een 5 min. regel) moeten toepassen... En max een half uur. Huilde ze dan nog, ging ik met haar op ons bed liggen tot ze sliep.

Nu is ze 19 maanden en heeft weer een fase. Gaat de helft vd slaapjes ook krijsen, wordt boos en wil niet liggen. Ik vertel haar rustig dat ze echt moet slapen en laat haar dan staan. Zodra ik haar neerleg, wordt ze woest... ze huilt 2 minuutjes en gaat dan toch slapen.

Maar wel redelijk eenkennig dus..

Dus ik zou hem sowieso niet terugleggen als hij hierdoor harder gaat huilen. Hij gaat zelf wel liggen.

8. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Wel herkenbaar, alleen is mijn dochtertje nu pas net 1 jaar geworden.
    Wij hebben toen ook echt met onze handen in het haar gezeten.
    Wat we hebben gedaan; eerst alle andere oorzaken uitsluiten, zodat ik zeker wist dat ze nergens last van had (op die rottandjes na dan;)).
    En een heeeeele lange adem hebben.
    Ze heeft echt gekrijst dat mijn oren gingen piepen. In het begin haalde ik haar eruit, ging ik haar troosten en ben ik zelfs met haar een stukje gaan rijden...maar weer hetzelfde zodra ik voorover buig om haar in haar bedje te leggen.
    Toen besloten dat ik niet van plan was iedere avond met haar te gaan rijden en dat het moest stoppen. In mijn ogen wist ze heel goed waar ze mee bezig was en nu moest ik hier echt consequent in zijn.
    Het feit dat ik dit had besloten en me dus mentaal had voorbereid dat dit de eerste nachten heel zwaar ging worden, maakte dat het me achteraf wel meeviel...

Ik liet haar 5 minuten huilen, ging dan haar kamer binnen, legde haar weer neer (ze stond altijd in bed), aai over haar bol en zeggen 'we gaan nu lekker slapen' en ik ging weer weg. Dit heb ik iedere 5 minuten gedaan en de eerste nacht heeft dit bijna 2 uur geduurde.
    De tweede nacht 1 uur en 1 kwartier en het was na 4 dagen over. :)
    Hoe jong ze ook is, ze wist precies wat er zou gebeuren als ze ging krijsen.

Natuurlijk weet ik niet of bij jou hetzelfde aan de hand is.
    Ik probeer ook bij alles te denken 'het is maar een fase'....dat is tot nu toe ook echt mijn ervaringen; het zijn allemaal maar fases en die gaan gelukkig voorbij...;)

Sterkte ermee!

9. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier precies hetzelfde, gister daardoor op de bank geslapen met hem.
    vandaag wou hetzelfde doen toen heb ik hem laten huilen en terug gelegd en na een uur kon ik z'n kamertje uit en sliep hij, maar het was idd erg pittig en hij raakte ook overstuur, maar als ik hem op zou pakken zou hij weer gewonnen hebben en was ik weer de klos vanavond en ik had geen zin in weer een spelletje

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    hier hetzelfde. D. is overdag zo druk dat hij moeilijk kan ontspannen voor het slapengaan. Ik pak hem nu in de houdgreep, wieg hem, zing liedjes en zowaar, hij slaapt al 2 nachten goed in.
    Op aanraden van iemand in een topic van mij lezen we nu voor het slapengaan geen boekje meer. Enkel melk, wassen enz., lavendelolie op de voetjes, uitgebreid knuffelen en zingen en het bed in. Geen tv, geen drukke spelletjes,.... Ik hoop dat deze geitenwollensokkenaanpak werkt :p

11. Denim

Denim Niet meer actief

hahahah nou gisteravond heb ik volgehouden door hem niet mee te nemen naar de woonkamer! ik heb ook een heel strak ritme omdat hij het heel erg nodig heeft. Nu is hij zijn middagdutje gaan doen, en niks aan de hand.

Volgens mij is het dus even mammie uittesten... en ik laat echt niet over me heen lopen. pff als ik dat nu al doe :S

Maar we gaan het vanavond zien hihiih wordt vervolgd.....

Bedankt voor alle tips!!

12. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hij leert gewoon ontdekken dat hij een eigen wil heeft, los van zijn mama. Dat is alleen maar goed! Hoort bij de ontwikkeling. Het gaat verder nog weinig bewust, dus denk niet dat hij over je heen loopt o.i.d. Je moet nooit vergeten dat jij de mama bent en dat jij zorgt voor geborgenheid en veiligheid, dus als je ventje overstuur blijft (langer dan een minuut of 10?), lekker troosten hoor! Maar probeer idd boven te blijven en maak het zo ongezellig mogelijk. Alleen knuffelen en troosten.

Deel Deze Pagina