's Ochtends bij ons in bed.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duma, 12 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.099
    1.099
    113
    Ons meisje (3 maanden oud), slaapt lekker vanaf 22:00.
    Om een uur of 5 begint ze wat te rommelen,
    maakt ze wat geluidjes (geen gehuil), en gaat helemaal schuin boven 't dekentje in haar wiegje liggen.
    Ze kan dan niet meer slapen. Ookal leg ik haar steeds weer goed,
    ze kruipt weer naar boven en piept en kreunt wat.

Maar als ik haar naast me neerleg in m'n bed,
    dan gaat gelijk haar ogen dicht,
    en slaapt ze zo nog tot 8:00/9:00 door.
    Ze heeft dus wel nog slaap..

Maar goed, ik haal haar dus elke ochtend uit dr wiegje (staat naast ons bed)
    en dan slaapt ze nog uren bij mij.
    Maar lijkt me niet verstandig om dit zo door te laten gaan. (Toch?)

Iemand hier ervaring mee, wat kan ik het beste doen?

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    tja ik heb dit ook altijd met Gyano gedaan , maar sinds 2 weken als ik hem dan s'morgens in bed bij mij leg dan gaat hij wat liggen gillen (stem uitproberen) en hij wil de deken op eten hahaha dus dan sta ik automatisch
    op en een uurtje later stop ik hem weer in zijn eigen bed... met andere woorden<- mijn kleine heeft zijn handen en stem nu ontdekt dus werd het slapen in het grote bed ingeruild voor een speeluurtje hihi
    misschien dat jouw kleine dat binnenkort ook zo ziet ;)
    grtz Ramona

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij doen het ook hoor. Jarissa vindt het heerlijk om nog even heerlijk tegen mij aangekropen te liggen. Soms slaapt ze nog een poosje, soms heeft ze meteen honger of wil ze spelen. Gelukkig slaapt ze meestal wel wat langer uit.

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik zou een slaapzakje gaan gebruiken, kunnen ze ook niet omhoog kruipen! ;)

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca komt nog steeds iedere morgen bij ons in bed liggen.
    Meestal valt hij dan ook nog in slaap, maar soms gaat hij ons pesten...over ons heen kruipen, aan de haren trekken, in de neus knijpen, papa op zijn kale hoofd kriebelen... :)
    Ik vind het heerlijk 's morgens zo lekker samen in bed wakker worden.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Zo ging het bij ons ook altijd toen mijn zoontje nog in zijn wieg op onze slaapkamer sliep.
    Op een gegeven moment ging hij naar zijn eigen kamertje (rond 5 maanden geloof ik) en sindsdien is het een stuk minder, aangezien hij nu langer slaapt.
    In het weekend liggen we 's ochtends nog wel uitgebreid in ons grote bed te kroelen 's morgens.

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Gezellig! Hier gebeurt dat ook nog (ook mijn dochters die nu 11,8,6 en 4 zijn nog hoor :p )

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Heerlijk toch? Lekker mee doorgaan als jullie at beiden lekker vinden.
    Ik wou dat Vigo lekker bij ons in bed zou willen liggen, maar hij begint gelijk te spelen bij ons in bed :)

9. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ja heerlijk doen wij ook! Vind het zo gezellig! Al knuffelend lekker verder tukken! Zou het niet willen missen!

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    valentijn kruipt in zn slaapzak ook alle kanten op, dus ik weet niet of dat wel zo goed helpt..
    misschien als je een langere neemt en die onder het matras aan het eind erbij in stop dat het dan wel helpt

ik persoonlijk zal je kindje er niet aan laten wennen om bij jullie in het grote bed te laten slapen, maar dat is ieder zijn eigen keus!
    ik ken namelijk iemand van 11 jaar die nog steeds niet in haar eigen bed wil liggen (ligt dus altijd nog bij mama snachts te slapen) en ik ken iemand die nu volwassen is, maar die heeft ook tot zijn 9e genoodzaakt bij zn ouders in bed moeten slapen omdat hij niet anders wou...

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou haar ook gewoon lekker bij jullie in bed nemen hoor. Tenzij je zelf bang bent dat jullie op haar gaan liggen oid, dan zou ik het niet doen. Hier liggen we ook regelmatig lekker met zn drieën/vieren in het grote bed, vind het wel gezellig, alleen kan ik dan zelf nooit meer zo goed slapen. Mn ogen vallen wel eens dicht, maar echt slapen lukt me dan niet.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Da's toch niet erg?

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dirksmama: Ik vind het niet gezond als kinderen van 9 nog iedere avond bij hun ouders in bed slapen.

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ach, wat is niet gezond, er zijn zat culturen waar dat wel normaal is, nederlanders zijn nou ook niet bepaald "normaal" :)
    Mijn oudste is 11 en slaapt niet elke nacht bij me maar wel regelmatig nog, kinderen van 11 hebben ook dat geborgen gevoel nog nodig, misschien nog wel harder nodig als kleutertjes, aangezien er een hele nieuwe wereld aan hormonen, school etc op ze af komt.
    Ik heb ooit eens een stuk gelezen, dat (in NL en meer westerse landen) hoe ouder het kind, hoe minder vaak geknuffeld en gekroeld wordt :confused: ik word daar echt down van van zulke berichten, en ik merk het ook in mijn omgeving.

15. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    :D Heerlijk toch?
    Ik wou dat Lars dat deed..
    Maar hij gaat alleen maar mopperen en slaat me dan een blauw oog :) dus hier is het niet echt een succes

16. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Als demi 'smorgens wakker word haal ik haar ook uit haar eigen bedje en gaan we eerst nog even lekker knuffelen en spelen in ons bed. dan naar beneden en fles drinken..

17. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    ik zou het lekker blijven doen zolang jullie je er goed bij voelen. Tijn wil het helaas niet. Zodra hij wakker is heeft hij HONGER en wil hij niets anders dan eten.

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa heeft ook meteen honger. Wij geven de papfles 's ochtends heerlijk bij ons op bed. En na de fles komt Jarissa eerst even heerlijk knuffelen en bij ons liggen. En dan gaat ze op bed spelen. Vooral in het weekend vind ik zo'n begin van de dag echt een feestje!

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Jeetje, ben dus niet de enige die dat doet!
    Ik leg haar vaak na de fles nog even naast me, zo gezellig! Ik laat haar alleen niet slapen, omdat ik dat wat eng vind, met dat dekbed enzo. Ben ook bang om op haar te gaan liggen.
    Als ze wat ouder is laat ik haar wel gewoon liggen denk ik, vooral op zondag. Gezellig!

@dirksmama, ik denk dat heeeeel weinig mama's zijn die het niet erg vinden als hun kind alleen maar bij papa en mama kunnen slapen en niet in hun eigen bed. Ik zou het persoonlijk ook niet willen, ook al vind ik het gezellig. Het past ook niet in deze maatschappij vind ik, als een kind dat op school verteld met 8 of 9 jaar wordt het toch uitgelachen?

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je moest eens weten hoeveel kinderen bij hun ouders in bed slapen. En volgens mij vertellen kinderen dat soort dingen niet op school.
    En als ze het wel vertellen en dan worden uitgelachen, dan doe je daar als ouder toch wat aan, lijkt me?
    Ik zie niet in wat het met deze maatschappij te maken heeft.

@Princes: welke ziekte(s) krijgen ze ervan dan?

Deel Deze Pagina