's Ochtends een knaller en 's avonds niet meer?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Spring, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Vanmorgen had ik een knallende ovulatietest. De teststreep was donkerder dan de controlestreep. Echter hoorde ik later dat testen met ochtendurine niet zo betrouwbaar is, dus testte ik 2 uur later weer en dit was wederom een knaller. Net, (weliswaar na een grote mok groene thee, waar ik ontzettend van moest plassen) kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en deed ik weer een ovulatietest. Dit keer een stuk minder knallend dan vanmorgen.
    Betekent dit dat mijn ei al gesprongen is? Ik snap de theorie nog niet zo goed en dus ook niet welke uitvoering in de praktijk nu succesvol kan zijn ;)!
    Iemand die me kan helpen?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Als je ovu knalt springt je ei binnen 24-48 uur daarna
    Hij is dus niet gelijk gesprongen als je test lichter wordt :)

3. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Maar het is dus niet gek dat een aantal uur later de test veel lichter is?

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, hoor, dat heb ik altijd, hij is bij mij echt maar heel kort (6 uur ongeveer) positief, daarna wordt hij heel snel lichter.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee hoor, dat kan gewoon. :) Veel plezier met klussen. :D

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Je schrijft het zelf al, je had net een grote mok thee op.
    Je urine was dus verdund. Voor een betrouwbare test heb je geconcentreerde urine nodig daarom mag je in de uren voorafgaand aan de test niet veel drinken.
    Er valt dus geen zinnig woord te zeggen of je ei al gesprongen is.

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Op het moment dat je 1x pd test bijvoorbeeld iedere dag om 19.00 kan het zijn dat reeds de dag ervoor bijvoorbeeld om 22.00 je piek is begonnen. Je kan er dus niet per definitie vanuit gaan dat op z'n vroegst 24 uur na de positieve test een ei springt.
    Die 24-48 uur zijn daarbij ook maar ongeveer cijfers en een ei kan ook bijvoorbeeld 20 uur na het starten van de lh piek springen.

Daarom test ik op het moment dat mijn ovulatietesten beginnen op te lopen ook 2x pd (minstens).

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    daarom zeg ik ook Binnen 24-48 uur en zeg ik niet Tussen 24-48 uur na de piek.

Deel Deze Pagina