's Ochtends een positieve test.. 's Avonds een vriend die er geen zin meer in heeft..

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door WeGeMiJe, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @ WeGeMiJe

Wil je laten weten dat ik je een super sterke vrouw vind.
    R-E-S-P-E-C-T !!:D

2. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Jeetje meid, dat gaat ook niet zonder slag of stoot allemaal bij jou.
    Mannen zijn vaak minder verantwoordelijk dan vrouwen. Dat is in elk geval mijn ervaring en dus mening.
    Alles heeft tijd nodig, dus ook om een goede keuze te kunnen maken.
    Uiteindelijk gaat het je flink tegenstaan wanneer er geen schot in komt en dan wil je niets liever dan van die vent af!
    Maar we hopen natuurlijk dat ie gewoon zn zaakjes oppakt en t allemaal goed komt! Als het compleet kan, dan liever compleet natuurlijk ;)

Er zitten zeker heel veel voordelen aan om alleenstaande moeder te zijn. Daar moeten we ons zeker ook aan vasthouden!

Je kan me altijd berichten of een pbtje sturen als je dat wilt en even je hart wilt luchten ofzo! Kan me zo voorstellen dat dat fijn kan zijn met iemand die geen (voor)oordelen heeft!

Liefs!

3. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Ontzettend bedankt voor je berichtje!
    X

4. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Hey meid,

Wat een lieve woorden,dankjewel!
    Ook mij mag je altijd pben hoor!

Hoe gaat het nu met je? Voel je je goed? Nog niet misselijk?
    En zie dat je dinsdag je eerste echo hebt,wat spannend!!!

5. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Haii!

Het gaat goed met me! Ik ben nog heerlijk zwanger gelukkig hihi.. Ik ben blij als ik een beetje meer in de veilige zone ben.. Hoewel je die eigenlijk nooit hebt.. Maar toch ;) Met 12 weken zal er wel een hoop onrust van me afvallen..

Ik verveelde me gister dus was een beetje aan het snuffelen op marktplaats, en ik heb al een kinderwagen. Erg he?!
    Dit is de eerste keer dat ik langer dan 5 weken zwanger ben.. Dus ik had even een moment dat ik zo een goed gevoel had dat ik dacht ja ik koop hem! Hahaha

Dinsdag eerste echo ja! Heel spannend! Gelukkig om 9 uur, anders zou ik de hele dag naar de klok gaan zitten kijken..
    Gelukkig ben ik door de zwangerschap best wel moe waardoor ik 's avonds rond 9 uur al lekker in slaap val. Lijkt het sneller Dinsdag ;)

6. Smurf1985

Wat fijn dat je je zo goed voelt!
    Jeetje,wat heftig zeg.. die angst voor weer een miskraam..
    Gelukkig ben je over die 5 weken zone heen,nog een lange maand en je bent voorbij de 12 weken. Maar ik heb zo'n gevoel dat dit wondertje blijft plakken en je gezinnetje compleet gaat maken!

Wat voor kinderwagen heb je gekocht?
    Heb je een voorgevoel over het geslacht ofniet?

Moe zijn,dat is iets waar ik ook zoveel last van had,lekker aan toegeven en lange nachten maken!
    Gelukkig nog maar 2 dagen,dan is het al dinsdag!! Vind het erg spannend voor je meid!

7. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Ik heb een quinny freestyle 3 gekocht. Natuurlijk ook omdat ik het nu financieel alleen moet doen ben niet zo ontzettend goed in sparen.. (heb ook geen gat in mijn hand hoor!) Dus dan maar elke keer iets kopen als ik het geld ervoor heb.

Het geslacht weet ik niet echt.. Bij mijn 2 kinderen had ik het goed.
    Van mijn zoon wist ik het niet tot aan de geboorte maar had wel veel blauwe spulletjes gekocht hahaha.
    Bij mijn dochter wist ik het kwa gevoel en dat werd bevestigd bij de 20 weken echo.

Nu probeer ik er ook aan te denken maar denk dat ik nu teveel me best doe omdat ik er deze keer zo ontzettend erg mee bezig ben. Veel meer dan alle voorgaande keren omdat ik toen de angst niet had en nu toch die 5 weken voorbij ben..

Denk dat ik er vanavond ook weer om half 9 in lig hahaha

8. Smurf1985

Ik heb ook een quinny freestyle! 3XL heb ik,in het zwart. Mooie degelijke wagens hoor!

Wat grappig dat je het goed gevoelt had bij je 2 andere kids,en ik kan me voorstellen dat je dat nu te bewust doet.Maar hoe cliché,als het maar gezond is!!

Gaat er wel iemand met je mee naar de echo? En heb je wel mensen om je heen die je steunen en er voor je zijn?

Groot gelijk dat je vroeg je bed in gaat,de zwangerschap zal veel van je vergen,maar de situatie doet dat natuurlijk ook.

9. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Oh wat grappig dat je dezelfde hebt. Ik heb de mijne ook in het zwart gekocht. Met grijze dekentjes.. Alles nog even wassen natuurlijk maar daar heb ik nog wel even de tijd voor :p

Nee er gaat niemand mee met de echo. Mijn moeder zou wel mee willen maar het echocentrum is niet zo makkelijk bereikbaar met het OV. Dus dan pak ik de fiets. Maar mijn moeder is maar een klein iel vrouwtje dus fietsen met wind zit er voor haar niet zo in helaas.

Och ik vind het ook niet zo heel erg hoor om alleen te gaan. Ik heb er een goed gevoel over dat het allemaal goed zit. En na de echo ga ik gelijk naar mijn zusje (Zij is net bevallen van een dochter) dus daar wordt ik goed opgevangen (wat de uitslag ook moge wezen)

Verder helpt mijn moeder mij natuurlijk en heb ik aan de bel getrokken bij het GGD, de schoolarts van mijn dochter.
    Daar heb ik wat folders gekregen en zij meld mij aan voor opvoed cursussen. Niet dat het nu niet goed gaat, maar ik vind het wel belangrijk om mij goed te verdiepen hierin en zeker straks met 2 kindjes hoe je dat aan kunt pakken. Beter teveel informatie dan te weinig ;)
    Verder heb ik ook contact met Jeugdzorg. Zij helpen mij ook heel goed met allerlei dingen te regelen. Zo gaan we bijvoorbeeld kijken of ik wat groter kan gaan wonen voordat de baby komt.
    En een afspraak voor woensdag om mijn financien wat overzichtelijker te krijgen.
    Dus genoeg hulp ingeschakeld zodat alles op rolletjes blijft lopen!
    Nog 1 dag, wat spannend! Vandaag maar even flink in huis bezig zodat ik niet stil hoef te zitten en naar de tijd te kijken haha en vanavond lig ik om half 9 weer lekker in mijn bedje ;) Als je slaapt lijkt de tijd toch wat vlotter te gaan he hahaha.

Zo een heel verhaal! Ben nou eenmaal een klepper, sorry! hahaha.

10. Smurf1985

Gezellig geklets is het :D

Wat goed van je om zoveel hulp aan te vragen! Dat geeft maar weer aan hoe sterk je bent en hoe hard je voor je kindjes wil vechten! Supermama!

Nog maar 1 nachtje slapen,wel spannend hoor! Dat je alleen durft te gaan,stoer hoor hihi.

Weten je kindjes al dat er weer een broertje of zusje aankomt? Of ga je dat pas vertellen als je de 12 weken grens voorbij bent?

Woon je nu erg klein omdat je graag naar een groter huis wilt verhuizen?
    En wat fijn dat ze je daar mee helpen zeg, zoals je weet woon ik met mijn zoontje thuis,maar niemand die daar mee zit hoor.Ik moet maar gewoon afwachten bij de woningbouw tot ik aan de beurt ben :(

Hoe oud ben je trouwens als ik vragen mag?

11. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Hoi Saskia!

Wij woonden eigenlijk een beetje bij mijn ex.
    Ik had mijn eigen huis natuurlijk wel gewoon, maar waren toch meer daar als hier. En met oog op de baby hadden we besloten dat wij toch bij hem in zouden trekken omdat dat gewoon groter is.
    ik heb hier 1 slaapkamer en 1 woonkamer en eigen toilet douche en klein keukentje met 2pits kookplaat.. Niet helemaal ideaal voor met zijn drietjes. Ik ga er ook niet vanuit dat ik urgentie krijg, maar we kunnen het natuurlijk altijd proberen!
    Met de baby gaat het namelijk wel erg krap worden. De slaapkamer moet dan nog een commode en ledikantje komen. En mijn bed en die van mijn dochter staan er al in natuurlijk. Dus het word dan flink passen en meten. Gelukkig ben ik daar goed in hoor! Ik heb mijn huis inmiddels al 7 keer veranderd en bij elke keer krijg ik toch iets meer ruimte hahaha.

Net bij de verloskundige geweest om mijn verwijsbrief voor de echo morgen te halen :) Ik ben zo zenuwachtig en hoop zo dat alles goed is, maar heb er een heel goed gevoel bij dus hopen dat me gevoel me niet in de steek laat ;)

Met mijn dochter heb ik gewoon wat dingetjes gevraagd.. Of ze OOIT een broertje of zusje zou willen en wat ze dan het liefste zou willen.. Nog niet verteld dat er ook ECHT een broertje of zusje aankomt.. Dit doe ik misschien morgen.. Dat ligt een beetje aan de echo ;)

12. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    En ik ben trouwens 25!

13. Smurf1985

25,grappig! Ik ben 26!

Klein huisje dan inderdaad,maar sowieso wel fijn dat je in ieder geval iets voor jezelf hebt! Zou fijn zijn als je urgentie kreeg,maar voor nu zit je in ieder geval warm en droog.Wat goed eigenlijk ook dat je je eigen woning nooit hebt op gezegd!

Mijn zoontje slaapt ook op mijn kamer,is wel te doen hoor!

En hoe reageerde je dochtertje op je vraag? Wilde ze wel een broertje of zusje?

14. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Oh grappig! Dan sluit ik mij over 2 maanden bij je aan. Dan wordt ik 26.

Nou mijn ex en ik zijn een keer uit elkaar geweest en toen had ik dus wel mijn huis opgezegd, waardoor ik op straat stond en gelukkig bij mijn broer terecht kon met mijn dochter. Daarna heb ik dit gehuurd en heb altijd gezegd dat ik nooit meer mijn huis opzeg, want het was een vreselijke periode. Al doende leert men. ;)

Mijn dochter wilt graag een zusje. Ze zei: Mama ik heb al een grote broer, dus nu wil ik wel een zusje!
    Mij maakt het nu niks uit. Eerst wilde ik graag een jongen. Maar dat is denk ik omdat ik mijn zoon moet missen thuis.
    Toen vond ik dat niemand mijn zoon kon vervangen! Dus dat het net zo goed een meid mag worden, het maakt me niks meer uit! Elk kind is een eigen individu, en mijn zoon kan natuurlijk nooit vervangen worden.

15. Smurf1985

Natuurlijk kan je zoon niet vervangen worden!
    Maar kon je eerdere gevoel wel voorstellen. Goed dat je dat zo hebt bekeken!
    Wat lief dat je dochtertje dat zo zegt,ik heb al een broer,dus nu een zusje..
    En hoe cliché,gezondheid is toch het belangrijkste!

Maar inderdaad,al doende leert men,wat goed dat je toen je huis niet hebt opgezegd zeg!
    Hoop voor je dat je een groter huisje krijgt,ik hoop ook stiekem dat ik eerder aan de beurt ben ipv dat ik nog 3 jaar kan wachten.
    Ideaal is het niet om bij je ouders in te wonen hihi.

16. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Nee kan ik me heel goed voorstellen! Waar woon jij als ik vragen mag?
    Ik heb mijn huis namelijk particulier gehuurd. Het is wel wat duurder als een huis bij de woningbouw. Maar ik kan gewoon huurtoeslag aanvragen. Dat maakt niet uit, als je maar een eigen ingang hebt en een eigen toilet/douche/keuken. En natuurlijk een huur onder de 647,nogiets ;)

17. Smurf1985

Zo daar heb je geluk mee gehad dan!
    Ik geloof dat dat hier niet zo makkelijk is,particulier huren.
    Bij sommige moet je 5 keer het huurbedrag bruto verdienen,nou als ik zoveel zou verdienen kon ik ook kopen haha!

Ik woon in Brabant,in een dorpje tussen Breda en Tilburg in.
    Een heel eind van jou vandaan zie ik,jammer anders kon je ik wel helpen met iets!

18. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Oke, ja dan dan kan je ook kopen idd..
    Hier moet dat ook wel hoor eigenlijk. Maar de meeste doen er niet zo moeilijk over. Het staat er wel maar vaak valt er toch wel wat te regelen als je maar gewoon elke maand betaald.

Wat ontzettend lief van je zeg! En idd het is wel erg ver he om elkaar te helpen haha. Maar wel ontzettend lief van je meid! Thanks!

19. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Voor de zekerheid toch maar even een testje gehaald nog. (Erg he?)
    En de teststreep is 2 keer zo donker als de controlestreep! Nu wacht ik maar gewoon de echo af.. Maar moest het gewoon even doen voor me eigen gemoedsrust hahaha ;)

20. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Hey meis, veel sterkte en ben blij dat je zwanger vbent. Ik kon me nog herinneren dat je had aangemeld bij de NOD forum maar je was opeens foetsie. Maar ben zo blij dat je hulp zoekt :)

Deel Deze Pagina