Bijna 1 en nu in eens pijnlijke tepels

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Matirini, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ik geef al vanaf dag 1 borstvoeding en heb nog nooit problemen gehad. Geen tepelkloven, geen borstonsteking alles liep goed.

Nu is mijn zoontje 3 weken geleden ziek geweest en ligt hij 's nachts in een spreidbroek.
    Heb nu in eens twee keer een verstopte melkklier gehad en zins een week of twee telkens gevoelige tepels.

Wat zou dit zijn en heeft iemand tips hoe ik er vanaf kom.
    Het gaat telkens weer wat beter en dan is het in eens weer mis.

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Geen idee! Maar ik had/heb het ook! Nooit ergens last van gehad en al hele week pijn! Ik zat er zelf aan te denken dat hij misschien een keer te hard getrokken heeft ofzo. Soms zegt papa opeens iets (of iets anders interessants) en dan draait hij zich met een ruk (en een luid floep geluid) om. Heb al zitten twijfelen of hij opeens anders aanhapt, ik weet het niet, wel vervelend! Hoop dat het snel weer over gaat!

3. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    MAJO valt mij ook op dat hij soms met een ruk zich omdraaid en je dan plop hoort. Hij drinkt ook wat onrustiger omdat hij van alles om zich heen hoort en ziet en dus inderdaad vaker loslaat.

Wat doe jij er aan als je tepels gevoelig zijn?

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik smeer met bepanthen, voor mijn gevoel helpt dat wel (meestal na een dag smeren na elke voeding). Verder niet zo veel. Doorbijten. En voed nu vaker boven, met minder afleiding. Was wel echt vervelend, nu gaat het gelukkig weer stuk beter!

5. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Wat vervelend! Zou het geen spruw kunnen zijn?

6. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Hoe weet ik of het spruw is?

Heeft wel net een kuur Flixotide gehad met een kans op schimmelinfectie in de mond.

Deel Deze Pagina