Buikpijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by Murron, Jun 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Murron

Murron Actief lid

Aug 13, 2007
    127
    0
    0
    Ik werd vannacht wakker met enorme pijn in mijn buik: net onder mijn ribben, uitstralend naar de maag. Het kwam echt in een soort aanvalletjes. Het was echt erg vervelend, net of mijn buik op knappen stond. Gelukkig hield het redelijk snel op en kon ik verder slapen.Had dit ook nooit eerder gevoeld.
    Weet iemand wat dit geweest kan zijn?

Bedankt alvast

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het bandenpijn is.. Je banden zijn aan het oprekken.
    Doordat je bv een paar uur in dezelfde houding ligt, wordt 1 band meer uitgetrokken dan de ander ( stel je ligt op je linkerzij, dan gaat o.a. je baarmoeder ook naar links hangen)
    als je dan opeens van houding veranderd,kan je een soort vervelend (spier)pijngevoel krijgen.

Deze uitleg kreeg ik iig van mijn vk.

3. Murron

Murron Actief lid

Aug 13, 2007
    127
    0
    0
    Ja dat zou best kunnen, zo'n soort pijn leek het ook wel. En ik merkte dat als ik anders ging liggen, de pijn afnam.
    Alleen lees ik over dat bandenpijn onder in je buik zit.
    Zouden dit niet mijn darmen geweest kunnen zijn dan?

4. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Dat was idd wat ik dacht, dat je 'gewoon' kramp in je darmen hebt gehad. Ik heb zelf prikkelbaar darm syndroom en nu tijdens de zwangerschap heb ik er alleen maar meer last van, maar das idd een pijn net onder je ribben. Bandenpijn zit volgens mij ook lager, maar weet het niet zeker hoor.

Wel vervelend, als het je darmen zijn. Ik vind het altijd wel een beetje helpen als ik over de plek heen wrijf als ik steken heb. Misschien dat het jou ook wat verlichting kan brengen.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Bandenpijn heb je inderdaad onderin je buik, want jij beschrijft lijkt meer op een maagpijn. Had ik ook toen ik zover als jij was. Constant gerommel in mijn maag en soms erg pijnlijk. Hoort erbij, zou ik zeggen!

groetjes,
    kiwi

6. muiz

muiz Actief lid

Feb 22, 2008
    287
    0
    0
    Ja ik heb dat rond die tijd vooral 's nachts ook vaak gehad. Ik dacht altijd dat het door de reorganisatie kwam vanbinnen :) . Alles moet even een nieuw plekje zoeken en dat ging soms met pijn gepaard bij mij.

7. Murron

Murron Actief lid

Aug 13, 2007
    127
    0
    0
    Dank jullie wel voor de antwoorden, ben al wat gerustgesteld.
    Heb idd ook snel last van mijn darmen.
    En aangezien mijn buik al enorm opgezet is zou dat best kunnen komen doordat alles plaats aan het maken is...

8. Robina2

Robina2 Lid

May 30, 2008
    99
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik heb ook een buikpijn vraagje: ik heb eigenlijk al vanaf week 3 een zeurderige pijn in mijn onderbuik met af en toe ook een steekje links of rechts. De laatste dagen is het zo'n beetje een constant gevoel. Zou dat nu al bandenpijn kunnen zijn? Of de baarmoeder die langzaam uitrekt? Het voelt eigenlijk een beetje alsof de ongesteldheid niet doorzet. Ik haal me al weer van alles in mijn hoofd want ik heb al twee miskramen gehad, bij 6 en 8 weken, en toen had ik ook steeds een beetje buikpijn.

Share This Page