Voor sinterklaas wilde ik een speelgoed kopen waar een leeftijd van 3 aan is gehangen, maar hij al wel zou kunnen waarschijnlijk. Is dat dan alleen maar om hunzelf in te dekken, omdat het kleine onderdelen bevat? Mijn zoontje is 21 mannen en stopt eigenlijk niets meer in zn mond. Toch kopen? Of laten.
Volgens mij staat er tegenwoordig overal op dat het niet geschikt is voor onder de 3 jaar. Zelfs als het geen kleine onderdelen bevat. Ik zou zeggen volg je gevoel en let er vooral op dat je zoontje zich niet kan bezeren dan wel kan stikken in het speelgoed. xxx
Dat moet je zelf inschatten. Als er kleine losse onderdelen aan of bij zitten, die in de mond kunnen, dan zou ik het niet doen. Het hangt er maar net van af om wat voor speelgoed het gaat.
Ik kijk naar wat het is en of hij inderdaad wel / niet in zijn mond stopt. De ene fabrikant dekt zich natuurlijk in en de andere richt zich meer op de mogelijkheden van het kind met de richtleeftijd. Hier stopt hij nu nog soms iets in zijn mond maar meer in een apen bui. Ik kijk dus gewoon per keer of ik het wijs vind ja/nee. En ik geef met Sint ook wel wat op de groei, dus iets wat in de kast gaat voor paar maanden. (Hij is ook jarig 2 jan dus hij moet het kwa cadeaus van dec/jan hebben)
Zoals ik het begrepen heb : Speelgoed waar dit NIET opstaat, moet aan strengere eisen voldoen. De fabrikant moet dit d.m.v. een onderzoek kunnen aantonen en dit kost geld. Daar hebben veel fabrikanten geen zin in, dus plaatsen ze liever doe waarschuwing. Ik kijk er wel naar, maar volg ook gewoon mijn gezond verstand. Em om eerlijk te zijn: toen onze zoon 2 was kon hij er beter mee omgaan dan nu hij drie is. Toen stopte hij nooit iets in zijn mond, nu voortdurend.
Met gezond verstand... als ik moet kijken naar puzzels dan had mijn dochter nu kleine puzzels mogen maken terwijl ze al aan 70-100 stukjes toe is...
Mijn dochter 21 mnd zit nu al aan de grote tafel bij grote broer 3,5j met de lego van 7+ te spelen.. mijn zoon bouwt de boekjes na en dochterlief zet steentjes op elkaar op een grote plaat. Ze vinden het beide te gek.. gezellig dan toch.. en in de mond stoppen.. ik zie het haar nauwelijks nog doen.. ik geef haar bv ook alleen rechte steentjes en geen wieltjes etc. Ik heb ze altijd ouder speelgoed gegeven. Maar soms zitten ze ineens weer beide met het peuterspeelgoed te spelen. Ook goed.. zolang ze lief samen spelen
Hier kijk ik naar het speelgoed, maar onze dochter van bijna 16 maanden speelt bijna overal mee. Heb 4 kids en als ik alles weg moet leggen wat voor boven de 3 jaar is dan blijft er hier niet veel leggen. Wel let ik er op dat er geen kleine dingetjes in de speelgoedbakken zit beneden en dat niet al dat kleine spul op de grond rondslingerd. Je moet kijken waar je kind aan toe is en wat jij geschikt vind voor hem.
Hier best veel 3+ speelgoed al, veel potloden zijn bv 3+. Ik hou d'r sowieso goed in de gaten, gaat prima!
Wij geven dat soort speelgoed wel al, maar dan blijven we er altijd goed bij. Hier speelt dochter bijv ook met de mini's van ad AH. Die zijn ook klein, maar ze stopt niks meer kn d'r mond. Een vriendinnetje van onze dochter is net zo oud, maar doe stopt wel vanalles in d'r mond. Dus dan leggen we het speelgoed weg.
Ik kijk naar het speelgoed. We hebben pas zo'n magnetisch tekenbord gekocht, ook 3+. Er zitten 3 losse vormpjes bij, daar mag hij alleen mee spelen als ik er bij ben, anders gaan ze in de kast. En potloden en stiften etc, bijna allemaal 3+. Waar moet een kind van onder de 3 dan mee kleuren?
Ja inderdaad waar moet een kind van 3 anders mee spelen. Bedankt voor jullie reacties. Ook ga het gewoon kopen en goed opletten Hoe hij er mee speelt. Is het nog te moeilijk gaat het de kast in. Stopt hij het in zijn mond misschien de kleine onderdelen weg halen. Thanks!