Ojee... opeens is het helemaal gedaan met de melk! Krijg het er met geen mogelijkheid meer in. In een flesje niet, een tuitbeker niet en ik een gewone beker ook niet. Warm of koud, het maakt niet uit. Meneer trekt zijn neus er voor op! Wat kan ik nu het beste doen? Af en toe krijgt hij een beetje yoghi-drink, maar dit geef ik hem liever niet elke dag. Iemand tips of ideeën?
En als je wat druppels siroop door de melk doet? Werkte bij mijn oudste prima en die drinkt nu weer gewoon haal melk op. Heb je toevallig ander melk als anders in huis? Ik probeer even mee te denken. Is hij verkouden waardoor het mss anders smaakt?
Mijn dochter heeft nog nooit melk gelust. Ze krijg daarom 's morgens altijd een bord Bambix. Rare daarvan is, dat ze dat wel eet en is met melk. Voor de rest krijgt ze na het eten een kommetje biogarde en dat is genoeg zuivel. Misschien cornflakes ofzo proberen?
mijn dochtertje lust ook geen melk wel drink ze melk als ik er roovicefruit er doorheen doe dat is speciaal voor in de melk ! Hier een aanrader zo krijgt ze toch haar melk binnen
Die roosvicee fruit heb ik ook in huis. Moet meneer ook niks van hebben (vind het zelf ook niet te pruimen trouwens ) Heb altijd dezelfde melk in huis, dus ik denk ook niet dat het probleem daar ligt... Gewoon wat siroop kan ik eens proberen! Hij is niet verkouden o.i.d. waardoor de melk anders zou kunnen smaken.
Misschien eens Sojamelk proberen, Sam lust ook geen gewone melk. En volgens de Homeopaat komt dat omdat ze overgevoelig is voor koemelk. Dus wij zitten aan de sojamelk, s'morgens door de pap. En bij de boterham s'middags krijgt ze sojamelk met een smaakje. Dat gaat super goed. Succes
mijn dochter drinkt ook geen melk toen ik dat op het cb zei zeiden hun dat ze het niet perse hoeft. ik geef nu s'morgens yoghi en cornflakes met een klein beetje melk eet ze wel. milk&fruit gaat er af en toe ook nog wel in.
Kinderen hebben helemaal niet zoveel zuivel nodig, dus als je zoon bijvoorbeeld wel yoghurt e.d. lust dan geef je daar gewoon wat extra van. Mijn zoon wilde op een gegeven moment ook geen melk meer, maar "holamel" chocomel dus. Als je dat sterk aanlengt met gewone/magere melk dan is er ook niets mis mee. Succes!
Bedankt voor de antwoorden dames! Sojamelk kan ik inderdaad eens proberen. Maar als hij dat niet lust, kan het dan kwaad om het elke morgen bij de boterham een glaasje yoghi te geven?
Ik had van de nesquick de aarbeienpoeder, daar maken we zelf "fristi" mee . Voor de rest zou je een keertje karnemelk kunnen proberen, of half melk half yoghurt en dan wat siroop of dergelijke erdoor. Heb zelf ook wel eens sinasappels geperst en dit door de melk gedaan toen Kylian heel slecht fruit at. Groetje sanita
hier ook een die geen melk drinkt! nog nooit gedaan trouwens, hij krijgt van mij altijd 1 glas optimel/soms eens een yoghurt drinkje en savonds een bakje vanille yoghurt