Mijn kleine vent is al 4,5 maand en nog nooit heeft hij last van kapotte of zelfs maar geïrriteerde billetjes (gelukkig!). Ik laat hem ook altijd 10-15 minuten zonder luier op de commode liggen, onderwijl speel of was ik hem. Wie weet dat dat scheelt? Al een tijdje kwijlt Yoran heel erg en hij bijt ontzettend op zijn handen. Er lijken ook iedere keer afdrukjes op de bovenkant van zijn handen te zitten, maar ik zie nog geen tantjes. Ook heeft hij regelmatig rode koontjes en trekt hij aan zijn oortjes. Al verschillende mensen hebben tegen mij gezegd dat zijn tandjes misschien aan het doorkomen zijn. Zijn kapotte billetjes daar ook een teken van? Verder is er niets veranderd (niet een ander merk luiers of doekjes of verandering in voeding, krijgt nog geen bijvoeding, etc), dus ik was vrij verrast vanmorgen om het te zien. En ik heb begrepen (weet niet meer waar ik die kennis vandaan heb) dat eerst tandjes aan de onderkant komen en dan aan de bovenkaak. Klopt dat? Ik was gewoon even benieuwd, bedankt alvast voor de reacties! Natasja2
Het kunnen idd tandjes zijn als ik dat zo lees. Jelle had ook met 4 mnd al een tandje, en inmiddels heeft hij er 6 en is de rest onderweg.. Tandjes komen bij elk kindje verschillend door, maar bij Jelle waren het eerst de onderste middelste snijtanden, toen de 2 die daar aan weerskanten naast zitten, en toen de boevenste snijtanden.
marit has met 3.5 maand al 2 tandjes...ik merkte verder niets aan haar behalve dat de dag ervoor 8 poepluiers aanwezig waren ipv 1 het kan heel goed zijn dat bij Yoran de tandjes nu ook onderweg zijn..De symptonen die jij omschrijft hebben wel alles weg van doorkomende tandjes...