grappig, wat voor een onderwijsvorm heb je gekozen? Wij gaan over 2 weken kijken. Maar ik weet het totaal niet!! Hier hebben ze 3 scholen en allemaal spreken ze me niet aan. Maar om daarvoor helemaal naar de andere kant van het dorp te gaan? Lijkt me ook niet leuk voor vriendinnetjes. Wij hebben besloten dat het toch 1 van de 3 moet worden. 1 school ouderwets systeem (ik meest voorstander van) valt af, zwaar christelijk!! Nou ik haak dan al af!! sorry voor de gelovigen onder ons. school 2 TOM onderwijs, nou dit lijkt me ook niks, maar deze school gaan we bezoeken. Misschien kunnen ze me overtuigen, maar waar is de structuur. school 3 combigroepen en projectgestuurd onderwijs. Waar ik dan het beste gevoel bij heb. Maar jeetje wat is het moeilijk. Ik moet nu gaan kiezen ivm BSO plek, lange wachtlijst. Fijn dat je een school gevonden hebt naar je zin! Het komt ook al steeds dichter bij..
moest ook nog ffjes wat kwijt we hebben het er wel eens over gehad met de lengte van onze kindjes maar ze is wel echt lang hoor tussen de kleuters kwam ze bij velen er bovenuit de juf vroeg wanneer ze 4 werd en ik zei november huhh dan pas???ze is zeker wel lang ja het viel me nu echt op aangezien dit groep 1/2 was...
@ zo79 leuk geshopt, zelfs de lelli kelly's zien er nog leuk uit!! @ bloempje leuk geshopt voor je boy!! vind vooral die BFC broek erg gaaf. Kan ik ook PB krijgen met de code?? ga ik ook even voor de BFC broek kijken.
wij hebben gekozen voor een basischool en ze geven les met G.I.P het is een vreedzame school(het verschilt niet veel van Dalton onderwijs)de directeur vertelde ons dat omdat de andere school nu Dalton onderwijs krijgt(zijn 2 scholen van elkaar) school ziet er heeel leuk uit en zijn ronde klaslokalen pyramideachtig dus alles in punten. de naschoolse zit gewoon in het zelfde gebouw dat vind ik ook zeer prettig. de school heeft kleine groepen de laatste groep zelfs zeer klein 17 leerlingen in groep8 er is 1 kleutergroep 1/2 en er zijn 2 kleuterlokalen zodat als de groep wel groter word 1 en 2 los kan worden gekoppeld
Bloempje, eerste paar gympen vind ik erg leuk, tweed niet zo mijn ding. Schattig zijn die sokjes he, ik heb ze voor mijn dochter ook. Zo, die Lelly Kellys zijn inderdaad best leuk! Leuk geshopt!
Hoi allemaal, ik kom eens kijken hier, na wat betichtjes in ander topic hoorde ik van het bestaan van deze topic... Ik heb 2 zoontjes (bijna 7 en 2) en shop graag voor ze! Helaas moet ik me beperken tot 1 x in de 3 maanden, kinderbijslag! Maar vind het wel leuk om met de dingen die ik voor ze heb elke x weer wat leuks te verzinnen... Dus hoop dat ik hier mee mag schrijven! Fotootje van mn jongste, net gemaakt, hij vind zichzelf echt wauw cool! Shirt is van nieuwe collectie akmo works, heb nog 3 met super leuke prints!
welkom en tuuuurlijk mag dat....... we hebben ook een wat draagt mijn baby/peuter vandaag toppic daar plaatsenwe onze kindjes wat ze vandaag dragen
@lelli kelly's: haha en mijn dochter is zoooooo blij, omdat ze eindelijk Lelli Kelly's krijgt. Ik vind die dingen altijd zó lelijk, ik hou helemaal niet van glittergedoe op schoenen. Beetje, ok, maar niet zo overdreven als bij LK. Maar deze heb ik ook in het echt gezien en zijn echt leuk. Passen ook bij heel veel kleertjes dus helemaal goed @school, is de ene school echt heel zwaar christelijk miekje? Is het niet de moeite waard om toch eens te kijken? Hier zit mijn oudste namelijk op een katholieke basisschool met gewoon standaard klassikaal onderwijs, terwijl wij zelf helemaal niet gelovig zijn. Maar dit was de school waarvan de visie, het motto en het onderwijssysteem ons het meest aansprak. Van dat katholieke merken we niet zoveel hoor, het is niet zo dat ze geïndoctrineerd worden, ze krijgen er alleen wat van mee. Daar vind ik niks mis mee. En ondanks dat de school gewoon klassikaal onderwijs hanteert, kijken ze heel goed naar wat het kind nodig heeft, en dan niet alleen de wat zwakkere kindjes, maar gelukkig ook de kinderen die al wat verder zijn. Heel fijn dus!
Mirell, ik heb daar wel eens foto's gepost, maar toen las ik dat ze het niet leuk vonden dat er nieuwe steeds bij kwamen, dus ben ik maar gestopt met posten... Voelde me net zo'n indringer hahaha
Wij zijn van oorsprong Katholiek! Ik heb ook op KL bassisschool gezeten. Wij hadden ook weinig met het geloof op school! Maar christelijk is volgens mij toch strenger. Elke dag zeggen ze nog een gebed op. Hebben ook nog veel christelijke liederen. Nou, dat hoeft van mij niet. Dat hebben wij al niet gehad. Dat ga ik mijn kind dus ook niet aandoen... Heb niks met het geloof... 1 van de 2 scholen waar we gaan kijken is ook katholiek, maar daar ondervind je geen hinder van.
O haha ja dan zal het wel erger zijn dan hier ja Ik heb zelf vroeger ook op een christelijke basisschool gezeten en we hadden altijd het eerste half uur van de dag bijbelverhaal en soms psalmen zingen Maar daar bleef het dan wel bij. Kan me inderdaad voorstellen dat het vlakbij de Bible belt daar niet bij blijft
Wat is iedereen weer lekker aan de shop! Ik heb ook zin om te shoppen voor Tess maar kan niet iets vinden wat ik ook echt de moeite waard vind om te bestellen. Vanmorgen wel lekker voor mezelf geshopt
Zo79, erg leuk! Jij weet zelfs de leukste LK's eruit te pikken!! Miekje, hier wordt het gewoon de dichtstbijzijnde school. Juist omdat ik zelf in het onderwijs zit weet ik dat het op iedere school wel "iets" is. Vind het zelf belangrijk dat er veel buurtkinderen heen gaan. Wat bij het ene kind goed past hoeft bij een volgend broertje of zusje helemaal niet te passen (bijv Dalton, Montessori, Jenaplan). Als je scholen onderling wilt vergelijken zou ik mezelf niet teveel vastpinnen op identiteit of visie, maar de site van de inspectie raadplegen. Zij geven per school een onafhankelijke en objectieve beoordeling. Succes met je keuze! Ps. Y en D, welkom! Houd er wel rekening mee dat dit topic niet goed is voor je portemonnee en verslaving in de hand werkt...
Mijn kids zitten op een katholieke jenaplan school (wij zijn niet gelovig) en dat bevalt super! Ik heb zelf op een reguliere basis school gezeten en persoonlijk vind ik jenaplan beter. De zweer en het gevoel dat je van een school hebt is het aller belangrijkst!!!!