Laat je kindje nooit in een hete auto (nog niet voor alle ouders duidelijk dus...)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dochters, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
  2. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Ik lees het ook net. Echt bizar dat dit nog gebeurd😤

3. tuc

tuc Niet meer actief

Dit is toch ongelooflijk....

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Tjongejonge hoor. Hoe vaak moet dit nog gebeuren voor mensen het leren?

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Onbegrijpelijk....en toch gebeurd het blijkbaar elk jaar weer, wat bezielt die mensen toch als ze hun kind (of dier) zo achterlaten.

6. susy26

susy26 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk!

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik snap niet zo goed waarom de overheid hier niet meer voor waarschuwt, via tv spotjes, intetcampagnes of zelfs maar via dat boekje in je kraampakket. In dat boekje staan in mijn ogen veel trivialere gevaren voor een klein kindje dan oververhitting in de auto. Wellicht zeggen de statistieken iets anders, maar na zomer na zomer steeds weer over dit soort incidenten te lezen, vind ik dat ze dit best in dat boekje kunnen opnemen.

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik zou überhaupt mijn kind nooit achterlaten in de auto! Al is het 10 graden buiten. Ik snap niet dat je je kind even achter laat om snel een boodschap te gaan doen,laat staan in deze levensgevaarlijke hitte:$

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat er nog mensen zijn die dat doen joh. Walgelijk.

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dit!

11. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Nou echt! Ik vind het al vervelend als ik de winkelkar weg moet brengen of een parkeerkaartje moet halen en de kids zitten in de auto.

Moet er niet aan denken!! Zo zielig voor dat kindje :(

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik zou mijn kinderen nooit alleen laten. Kijk ik laat mijn dochtertje ook weleens in de auto zitten als ik haar zus ophaal maar alleen als ze buiten spelen en alle ramen open staan en juf haar in de gaten houdt. Ook laten ze weleens slapen in de auto voor ons huis maar ook met alle ramen open. Verder haal ik ze altijd uit de auto

13. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#13 Niekepiek, 30 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2015
    Het helpt niet om mensen hier nog meer voor te waarschuwen. Mensen die dit doen zijn gewoon onverantwoorde ouders en zouden eigenlijk geen ouders mogen zijn. Een kind, zo jong, zo lang alleen laten in een auto met deze temperaturen is gewoon poging tot moord en dat noem ik gestoord.

14. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus. Ik begrijp niet dat zo'n kind niet meteen eens even wordt weggehaald bij de ouders. Wat een achterlijk persoon ben je als je je kind met dit weer achter laat! Bij mij komt dan altijd de vraag op "Waarom"? Wat is er ZO belangrijk dat je je kind een uur lang in zinderende hitte in een auto laat? Waarom neem je niet de moeite je kind eruit te halen of een oppas te regelen. Dan ben je toch gewoon ziek in je hoofd.

15. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    De temperatuur daargelaten, welke d*ebiel laat er sowieso zijn kleine kindje zo lang alleen?

Vorig jaar was mijn dochter 3 en ze wilde wel even blijven zitten toen ik een parkeerticket ging halen aan de overkant. Ze moest toch huilen, en ik voelde me toen al schuldig.

Helemaal eens met de opmerking dat hiervoor meer gewaarschuwd dient te worden. Mag in het boekje van het CB!

17. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Een uur lang alleen laten begrijp ik sowieso niet echt, los van de temperatuur.

18. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    een uur lang alleen inde auto je zou haast denken dat het opzettelijk gebeurd er word zo vaak voor gewaarschuwd en nog gebeurt het steeds weer

19. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Helemaal eens met alle opmerkingen hier! Wat je niet moet vergeten is dat er nog zoveel mensen rondlopen met een laag IQ die daar dus echt het gevaar niet van inzien. Eigenlijk te triest voor woorden, maar helaas kun je ze alleen maar informeren, zoals hier al werd gezegd: zet het CB ed erop.

20. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ben t eens met wat er al gezegd is, al oordeel ik iets minder hard.
    Vind t trouwens wel prachtig dat een omstander alvast een ruitje kapotsloeg. Kunnen ze mooi ook nog ff een nieuw raampje kopen voor hun auto.

Deel Deze Pagina