Vanmiddag naar het weeguurtje geweest. Ik had al een vermoeden dat ze lekker was aangekomen, krijg lekker van die babywangetjes Vorige week heb ik het cb gebeld omdat onze meid zoveel honger heeft, toen zei de dame aan de telefoon dat ik dan 145cc mocht maken en kijken hoe ze het daarop doet, zo gezegd zo gedaan. Nu bleek vanmiddag dat ze 4060 gram weegt ik al blij omdat ze zo goed gegroeid was, maar die blijdschap werd al snel de kop ingedrukt.....dat was teveel, wat ik haar wel allemaal niet te eten gaf. Werd me dus verteld dat ik absoluut geen 145cc mocht geven omdat, dat veels te veels is. Moet terug naar 110-120cc per fles, maar dan blijft ze gillen van de honger. Ik snap er nu niks meer van en maak me zorgen of dat 'erg' is dat ze teveel is aangekomen. Geboortegewicht: 2920 gram 4 weken: 3560 gram 6 weken en 4 dagen: 4060 gram. Moet ik me zorgen maken dat ze teveel is aangekomen? Heeft iemand dit ook gehad? Bedankt! Juffie
Hier gister op cb geweest en Wessel weegt nu 4050 en zijn geboorte gewicht was 3050. Zijn lengte was 49cm en nu 52,5cm en ze waren helemaal tevreden! Ze vroegen niet eens hoeveel voeding hij krijgt maar dat is nu wisselend tussen de 135cc en 150cc. Dus volgens mij valt het dan bij jou ook allemaal wel mee. Zou je kindje in ieder geval niet laten gillen van de honger. Misschien kun je de helft van de flessen 145cc geven en de andere helft 120cc? Het lijkt mij in ieder geval wel erg overdreven om te zeggen dat ze te zwaar is en teveel krijgt. Zou ook gewoon je eigen gevoel volgen een niet al teveel naar het 'consternatie' bureau luisteren.
Pff... dat CB altijd. Zolang jij niet over de 1 liter gaat (en zelfs dat is niet zo heel erg als het bijv. een dag is) en je meisje goed groeit en tevreden is en ze zelf aangeeft hoeveel ze wil drinken, is er echt niets aan de hand. Ik vind haar gewicht helemaal niet bijzonder, eigenlijk. Je gaat een baby toch niet op dieet zetten? Er is altijd iets bij dat CB, of teveel aankomen, of te weinig... ene oor in en andere oor uit en gewoon je eigen gevoel volgen! Je laat je meisje toch niet krijsen omdat een CB vindt dat ze te veel cc's krijgt? Je zou ze ook soms...
Zou me er niet druk om maken hoor, ik vind haar helemaal niet ' teveel' aangekomen. Hier kwamen mijn kinderen in de eerste 8 weken 2kg aan, dan tot 12 weken ook nog best veel en dan ging het wat minder snel.
Mee eens! Volgens mij groeit ze ook gewoon goed. is algemeen bekend dat kindjes die bij de geboorte niet heel zwaar zijn t de eerste maanden in halen. mijn zoontje was 2370 bij geboorte. 3600 bij 4 weken en 5100 bij 10w. Ze waren juist heel tevreden over zijn goede groei! en die 145cc lijkt me ook niet overdreven veel.. Ik geef bv maar toen ik met 7w. x had gekolft ivm de feestdagen dronk mijn zoontje ook zo 165cc weg... lekker laten drinken hoor als ze dat zelf aangeeft nodig te hebben!
Kun je misschien ook wat meer water in elk flesje doen? Bijv. 120/4. En dan 15ml water extra erbij doen. Dan heb je dus 135/4. Wel een voller gevoel, maar geen extra calorieën. Of misschien in elk flesje van 120/4 , 2 schepjes forte voeding. Geeft en verzadigd gevoel maar ook geen extra calorieën.
Jeetje ik word altijd zo moe van het CB en hun tabelletjes... Niet alle kindjes zijn standaard dus ik vind het onzin dat je de voeding weer moet verlagen en je kindje honger moet laten lijden. Zou het zelf naast me neerleggen en in mijn achterhoofd houden dat het goed is zolang je niet over een liter heen gaat...
Zoveel kun je daar in het begin toch nog niet over zeggen? Je kindje moest misschien we even bijtrekken. Voor haar gewicht krijgt ze wel veel voeding als ze 6 van die flessen krijgt, maar een hongerig kind is ook niet wat. Heb je al eens gedacht aan voeding voor hongerige baby's? En hoelang doet ze over de voeding? Te snel drinken kan ook leiden tot eerder en sneller weer willen drinken? Maar laat je niet gek maken door het cb. Hier ook beide keren dikke baby's. Maar de oudste is nu gewoon op de lijjntjes.
Hier: Geboortegewicht 3760 4 weken 4365 - 54cm 7 weken 5250- 57cm 11 weken 6385- 61,5cm 18 weken 7470- 65,5cm 6 maand 9175- 69,5 cm En nog nooit gehoord dat hij te groot of zwaar is. Ze zeggen wel dat het hollands welvaren is. Maar geen enkel probleem hij volgt netjes zijn eigen plus 1 lijntje. Hij dronk al vanaf 8 weken 180/6. Mocht allemaal. Nu vroegen ze of ik van 5 naar 4 flessen kon gaan, nou geprobeerd en dat ging direct goed hihi.. Gewoon voeden hoor, zolang jij onder die liter blijft...echt geen honger laten lijden.
Echt belachelijk wat t cb zegt... Onze kleine kwam in t begin ook minimaal 500 gram in de twee weken aan en ze hebben hier nooit iets van gezegd. Ook kreeg mijn kleine steeds iets meer voeding dan de bedachte 150x lichamsgewicht maarook daar hebben ze op t cb nooit wat over gezegd. Ja proberen niet te snel weer te verhogen maar verder niks. Je hoeft je echt niet druk te maken, ja over t feit dat je een stelletje gekken als cb hebt.... Sowieso kun je bij die hele kleintjes toch nooit spreken van te zwaar, kom op zeg!
ik heb even ons groeiboekje erbij gepakt, geboorte gewicht: 2880 4weken 37,95 8weken 4435 ongeveer dezelfde groei dus, maar nooit gehoord dat ze te snel ging, maar ze kreeg wel BV, weet niet of dat verschil maakt
Och, inderdaad, dat CB en hun tabellen! Gewoon lekker je dochter die fles geven, wat ze nodig heeft, en inderdaad, niet over die liter heen gaan.
Zou me er niet te veel van aantrekken. Je moet je kleintje niet laten krijsen van de honger. Niet alle kindjes zijn gelijk. De een drinkt liever 7 keer een beetje minder terwijl de ander 4 keer wat meer drinkt. Prima toch? Mijn zoontje zat ook in no time op 4 x 180 en dan ook nog de Forte variant. Ging prima, huilen was over en kreeg een heerlijk ritme. En hij was tevreden. Nou was hij wel al van meet af aan een buffel (4465gr). Nog steeds groot en zwaar.
Jongetjes zijn vaak wel iets zwaarder maar goed... Geboorte 3650 gram 1 maand 4260 gram 2 maand 5100 gram 3 maand 6100 gram 4 maand 6950 gram 5 maand 7250 gram 6 maand 7750 gram 7 maand 8220 gram 8 maand 8450 gram 9 maand 9100 gram 10 maand 9220 gram 11 maand t/m 13 maand 9700 gram komt niet meer aan. Hij is dus nooit een dikkertje geweest em krijg het ook vaak te horen maar goed. Ik las dat je speciale voeding gaf waarom?
Wat gek zeg van het CB. Zie mijn handtekening voor de groei van mijn zoontje. Ze waren/zijn hier juist heel tevreden over zijn groei. En in verhouding groeit jouw dochtertje hetzelfde. Zoals velen hier zeggen, luister naar je eigen gevoel!!
Ipv extra voeding alleen wat extra water geven misschien. Mijn zoontje kreeg de borst en kwam ook te hard aan. Eerst zeiden ze ook dat hij te veel kreeg en toen ik zij geef borst op aanvraag was er ineens niks aan de hand. Mijn zoontje was met geboorte 44cm 2740 Gr. 4wk 51cm en 3850gr ( ruim 1 kg en 6 cm in nog geen 4 wk) en met 5 wk was het alweer 54cm en 4340 Gr. Met 9wk 56cm en 5500 Gr. Na ruim 8weken was hij dus 12cm gegroeid en verdubbeld in gewicht. Hij is altijd iets flinker gebleven en erg lang. Heb nooit geen comentaar meer gehad. Dochter groeide wat voorzichtiger Geboorte 46cm en 3160gr 4wk 55cm en 4000gr 9wk 56cm en 4950 Gr.
Hmm lijkt mijn verhaal wel van t cb Geboren 3490 met 53 cm Met 5 weken woog hij 4515 en 55 cm dus of ik er maar even minder in wilde gooien.... Hij krijgt 'maar' 5x150/5 omdat hij de nachten doorslaapt moest ik meer geven overdag en nu moest ik van hun maar gaan minderen!!! En dat alles omdat hij 15!!!!!! Gram te zwaar was! Nou cb me hol!! Had hij nou echt veel te zwaar geweest was ik wel gaan kijken maar nu om voor 15 gram met een huilend kind te zitten wat honger heeft nou dacht t niet
Ze horen volgens mij per week 100-250 gram te groeien en dan lijkt me dat je prima zit. Je moet je uiteraard houden aan de maximale hoeveelheid voeding voor het gewicht, (in jouw geval dus 850 cc max, (dus minder mag ook!)). Hoe je dat verdeelt, maakt weinig uit. Of dat nou 5 flessen van 150/5 zijn, of 6 flessen van 120/4.... Zorg wel dat je je aan de max houdt, en als dat niet lukt, zou je dochtertje misschien over moeten op voeding voor hongerige baby's. Ik zou in dat geval altijd overleggen met het CB, dat ze meer vraagt dan ze mag hebben, en dat je graag advies wilt.