Op welke leeftijd mag jou kindje een ringetje? Ik zat in eens te denken aan mijn eerste ring maar heb geen idee meer hoe oud ik was
Ik geloof ik toen ik 5 was en heb hem de eerste nacht doorgeslikt haha, daarna heel lang geen ringen meer gekregen.
Mijn dochter is 4,5 en vind het ook geweldig, af en toe draagt ze zo'n nepding. Volgens mij kun je voor kinderen ringetjes krijgen die niet helemaal dicht zijn, maar een stukje overlappen. Zo kun je ze verstellen, maar volgens mij verbuigen ze ook gemakkelijk mochten ze ergens achter blijven haken. Zoeits zou mijn dochter wel mogen voor haar 5e verjaardag ofzo. Zoiets: Zilveren kinderring 'roze vlindertje' - KAYA
wat dacht je van een ring te geven op het moment dat ze snappen dat niet alles meer in hun mond of neus moet. dus een jaar of 4/5 misschien 6.
Onze dochter kreeg em voor dr eerste verjaardag! Ze heeft hem een tijd niet gedragen, omdat ze hem steeds uit deed. Vanaf haar tweede verjaardag ongeveer heeft ze hem iedere dag aan. In bed en bad gaat ie uit. Ik vind het erg lief staan <3
Mijn dochter draagt vanaf 5j een zilveren ring. Als ze er met 4j om had gevraagd had ze hem ook gekregen. 4-5 jaar vind ik een leeftijd waar 'alles in de mond stoppen fase' echt al lang voorbij is..
Hier was ze 3. Toen was ze hem binnen een dag kwijt. Toen met 4 weer. Ook kwijt binnen enkele weken. Nu met 5 weer 1 en hij blijft aardig zitten geloof ik. Af en toe leg ik hem weg omdat ze hem af doet (dan mag ze hem even niet meer om). Ze heeft vanaf haar geboorte al armbandjes om (sinds haar 3e een Pandora). En ze draagt nu sinds kort ook een klein kettinkje. Vind het wel schattig.
Zijn jullie niet bang dat ze ergens achter blijven hangen? Vind het zelf altijd een eng idee. Kijk dan ook naar mijzelf was zelf niet echt voorzichtig met sieraden dus dat speelt ook wel mee.
Mijn dochter was 5. Ze heeft 'm niet om op gymdagen, maar voor de rest wel bijna elke dag. Ze is echt een buitenspeel-kind en klimt graag in bomen enzo, maar ze is echt nog nooit ergens achter blijven hangen. Ik kan me daar zelf ook niet echt iets bij voorstellen.
Dat is voor mij ook de reden dat onze oudste vanaf vijf ongeveer af en toe een ring droeg. Niet bij gym en ballet, trouwens. Mijn man eas vroeger automonteur en die had zijn ring ook nooit om naar zijn werk. Nu zit je daar natuurlijk met je vingers in nauwe ruimtes, maar dan nog hield iedereen daar expliciet rekening mee.
Inderdaad pas veel later, minimaal 4 jaar en dan nog niet als kindje er totaal niet naar vraagt. 6 vind ik dan een mooiere leeftijd. Mijn broertje hij met 2 jaar zijn eerste ring ingeslikt, kwam er wel weer uit, daar niet van, maar niet handig.
Onze dochter had met 2 jaar een ring, maar dat kwam omdat wij toen gingen trouwen en mama een ring en dochter een ring. Nu past ze hem helaas niet meer. Ze was er erg blij mee en haar voorletter was er in gegraveerd.
Livvy krijgt met haar 5de verjaardag een ring van opa. Ik ook gehad van mijn opa. Zo'n ribg met een lieveheersbeestje. Armbandje en ketting. Mijn vadet heeft al toen ze geboren was gezegt dat ze die dan samen uitgaan zoeken. Beetje traditie. Ik heb mijn ketting en ring nog van de set. Soms denk ik wel is, is leuk om door te geven aan mijn meisje. Maar krijg nu nog een meisje en dan is het wel moeilijk. Of ze krijgen elks 1 ding.