Saaie verjaardag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamamadelon, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    vorig jaar was het hier onwijs druk, en dan is t alleen al familie, mijn ouders zijn gescheiden en beide opnieuw getrouwd, mijn schoonouders idem dus zoonlief heeft 8 opa's en oma's. Dan heb ik zelf nog 2 broers(1 getrouwd), schoonzusje en schoonbroertje(zit dan al op 13man) Daarbij hebben de stiefouders van mijn man ook kinderen dus dat zijn er weer 3 erbij. Hadden toen ook 3 ooms'en tantes(+aanhang en 5neven en nichten) uitgenodigd. Phoe nee dit was echt niet leuk meer hoor. Denk dat er totaal 35man was en dan tel ik die paar vrienden nog niet eens mee. Dit was 1ste verjaardag van mijn zoon en deze heb ik dus niet echt mee gemaakt omdat ik alleen maar met eten en drinken bezig was, taart, kadotjes pfff. Was kapot eind van de dag!

Dit jaar alleen opa's oma's en onze eigen broers en zussen (stief broer en zusje ook) Waren 4vrienden van ons ook bij (beide 2 kids) mn buuf met 2kids en dit vond ik toch echt wel genoeg. Volgend jaar probeer ik het weer zo klein mogelijk te houden tot zover ik het 'klein' kan houden met al 8 opa's en oma's :p

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

bij ons komen ook niet veel mensen. daar kiezen we ook zelf voor. ik heb geen zin om semie aardig te doen tegen mensen die je de rest van het jaar ook niet zien staan. ik ervaar dat nooit als hinderlijk, dat de groep klein is. heb liever dat de mensen graag komen en dat het er een paar zijn dan dat het zo'n verplicht pootjes geven en opzitten feestje wordt.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier hebben we te maken met een opa en oma die dit kleinkind niet interessant genoeg vinden om voor langs te komen, dus hebben we mazzel dat er dan tenminste nog vrienden willen komen ;) Maar ik zie op tegen de dag dat Sil er zelf achterkomt dat opa en oma nooit op zijn verjaardag komen. Hoe moeten we dat nou gaan uitleggen?
    Beter een klein clubje mensen die er heel graag is dan een grote groep waarvan de helft de minuten zit weg te kijken zodat ze naar huis 'mogen', toch...? Gewoon niet teveel over nadenken. Zolang het maar gezellig is met de mensen die er wel zijn.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

mvs@ wat erg zeg om te lezen. ja, hier hebben we iets soortgelijks. mijn vader heeft niks met meisjes. en vooral meisjes van zijn dochter. ik dus. laat ik nu een dochter heben. inmiddels is ze op een leeftijd dat ze dondersgoed weet hoe of wat en ik lieg er niet om. hij spande laatst ook weer de kroon. op haar verjaardag mailt ie mijn zoon ( die 4 dagen later jarig is) of hij langs wil komen om zijn verjaardagspresentje te geven. die niet te flauw en erheen. hij zegt ..... is vandaag jarig. oow, zegt ie nou laat haar ook maar langskomen dan. dacht het dus niet hé, dat ze dat doet.mijn dochter is niet te koop voor tweederangs geld. die weet al precies hoe hij is. dieptriest vind ik het. maar als je meneer ermee confronteerd is er nooit iets van waar.

jou zoon zal het wellicht ook vanzelf door krijgen. maar de eerste jaren is het keihard. echt heel sneu voor die kleintjes.

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    :( Wat erg..!

6. adi

adi Niet meer actief

Hier ook altijd volle bak, maar ik hou wel van gezellige drukte. Met de tweede verjaardag van de kinderen hadden wij 35 volwassenen en 12 kinderen tussen 0 en 3 jaar op bezoek.
    Het was een inloophuis de hele dag, en echt super gezellig. En zet gewoon mensen aan het werken, mijn moeder, zus en beste vriendin helpen gewoon mee met alles, en man en schoonmoeder zorgen dat de kinderen niks tekort komen, en dat ze elkaar niet de hersens in slaan.

TS: ik snap het wel hoor, en ik vind het wel erg dat jullie vrienden dan afzeggen. Wij hebben in de vriendengroep 1 stel dat al veel eerder hun kindje kreeg. Zij waren 2 jaar lang de enige met een kind, maar we gingen allemaal naar haar verjaardag. Het waren echt leuke feestjes, en de kleine meid genoot echt van alle exclussieve aandacht. En voor de volwassenen was het eigenlijk hetzelfde als dat we op elkaar verjaardagen zaten. Het is maar hoe je het maakt denk ik.
    Maar misschien is het idd een leuk idee om die dag iets leuks te gaan met de naaste familie ipv thuiszitten? Ga met zn allen naar een pretpark of een indoor-speel paradijs. Dan hebben je kinderen iig een verjaardag van hun leven!

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier ook niet zo groot hoor , sinds ik op mezelf woon ben ik zelf al gestopt om alle verjaardagen af te lopen van mijn familie (grote familie) en idd om wat blup zegt, had ook geen zin meer in dat nepgedoe , terwijl je mekaar de rest van het jaar ook niet ziet. Dus hier ook oma en opa's en ouders/schoonouders broers/zussen + aanhang :p en 1 tante en mijn neef. Totaal ongeveer 15 man meestal en ze hebben allemaal nog geen kinderen, dus mijn kinderen zijn dan de enigste 2.

En ik vind het ook niet saai, vind het juist wel gezellig en idd lekker aandacht voor de kids op hun verjaardag.

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Tja, ik vind het echt heel sneu, zeker voor mijn man ('t gaat om zijn vader en diens vriendin). Vorig jaar zijn ze dus niet geweest omdat wij niet heel de dag met visite wilden zitten en mijn schoonvader zijn werk (letterlijk zo gezegd) belangrijker vond dat Sil z'n eerste verjaardag, dus niet 's middags "kon" komen.
    We hebben nu, net als vorig jaar, zo'n 3 maanden van tevoren uitnodigingen verstuurd, dus tijd zat om te regelen dat je erbij bent (doen we zo vroeg vanwege mijn vader die 9 weken van tevoren vrij moet vragen). Zijn ze er nu weer niet, dan ben ik er klaar mee en hoeven ze helemaal niet meer te komen. We hebben genoeg 'reserve' opa's en oma's (geen bloedband maar wel veel liefde voor onze kleine man) om het gemis op te vangen. Het is dan niet anders.

@ TS: sorry voor de off-topic ;)

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mvs toch onmogelijk te begrijpen hè..
    Je doet er alleen geen snars aan... En liefde kun je niet afdwingen.
    Wel sneu voor Sil natuurlijk.. Die zal dat ongetwijfeld net anders zien. Wat dat betreft een hoop familie-gedoe hier gehad maar ben blij dat alles weer op de rails is.

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Mijn vriendinnen hebben allemaal nog geen kindjes, maar ze komen wel en dat waardeer ik heel erg. Uiteraard de opa's en de oma's, m'n zus met haar gezin en schoonzus met vriend. De opa en oma van m'n man leven nog, zij komen ook, helemaal uit Friesland, zo leuk en lief.

Verder hebben we geen familie die komt, wel nog goede vrienden van onze ouders. Een stel dat al meer dan 30 jaar bevriend is met mijn ouders en een stel die al meer dan 30 jaar bevriend is met mijn schoonouders, zij zijn voor ons als familie. :)

Bij elkaar zijn het zo 25-30 mensen, met ons erbij.. meer dan zat en supergezellig! :D

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    goh, beschrijf je nu de verjaardagen bij ons thuis?!?!?! hahaha

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Hier zijn de verjaardagsfeestjes ook maar klein hoor, ze zijn allebei in de vakantie jarig, dus niet iedereen is er en ze hebben helemaal geen neefjes of nichtjes (nou ja, eentje in de buik ;)), mensen zijn hier erg op zichzelf, in onze vorige buurt kwamen ook de buurkinderen, maar hier niet. Nou, het is dus vaak maar een handjevol mensen, stuk of 8 a 10. Mijn ouders komen ook nooit, ja, op een andere dag. En ze verwachten maar dat ik allerlei lulverhalen ga vertellen waarom ze niet komen (de echte reden zal ik niet noemen, maar is echt belachelijk en vergezocht), maar mijn dochtertje is 4 en die snapt er niets van, zielig hoor!
    Nou ja, als ze 5 wordt, mag ze een kinderfeestje geven.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hiervan word ik wel erg nieuwschierig hoor ;) maar zeg het idd maar niet als je dat niet wil

14. Saskia78

Mja wat wij vaak doen als het druk is.. is her en der wat flessen verspreiden tussen de visite.
    Zodat iemand ook zelf een fles kan pakken en wat kan inschenken.

Dat scheelt een hoop stress :)
    En dat alleen maar door de fles even naast de tafel te laten staan en te zeggen "oh de fles staat daar al.. je mag zelf ook wel even pakken hoor". Meestal daarna pakken ze het volgende glas zelf ook wel.

Plus een ruim timeframe.. "vanaf 13.00 ben je welkom"
    meestal staan opa's en oma's klokslag 1 uur op de stoep.. en de rest druppelt later binnen.. wordt het dan erg vol.. dan stappen de eerste vaak weer op.
    enige "nadeel" is dat we laatste keer savonds tot 11 uur met visite zaten.
    (al moet ik zeggen.. het is natuurlijk alleen de gezellige visite die zo lang blijft plakken)

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dit jaar had ik ook drinken neer gezet zovan: help jezelf! maar manlief vond dit niet nodig en is zelf voor iedereen drinken gaan inschenken. Hij merkte dat niemand uit zichzelf drinken pakte dus wilde hij het doen voor ze. Kzei al tegen hem, als niemand pakt heeft ie vast geen dorst en hebben wij straks genoeg drinken over voor 3weken hahaha.

16. Saskia78

Mja dat is bij ons ook.. eerst hadden we alles bij elkaar op tafel gezet. Duidelijk gezegd dat mensen zelf mochten (moesten!) pakken maar per saldo zat iedereen met een leeg glas en moesten we toch weer zelf aan de bak :)

Nu schenken we gewoon eerst zelf.. en daarna laten we per ongeluk flessen slingeren.. :)
    "wil jij nog een glaasje wijn? ja? Oh ik zie dat de fles naast de tafel staat.. kun je er zelf bij?"
    gelukkig werkte dat wel.. want wij waren ook doodop na het feestje en tja.. dat is dan toch net jammer :)

laatste feestje bleef de visite zo lang plakken dat ze zelfs hebben geholpen met de onvermijdelijke afwas die even gedaan moest worden (glazen op) :)

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha dat is ook een mooie oplossing 'kan je erbij?' haha. En dat glazen op, wij hadden van die stevige plastic bekers gehaald :p scheelt enorm veel afwas alleen mijnlief vond dat zijn oma niet uit een plastic bekertje kon drinken dus die kreeg een glas en vervolgens zat halve familie aan glazen ipv bekertjes. Zit nu 2maanden later nog met die bekers in mn mik dus ;)

18. Saskia78

hehe bij ons krijgen de kids altijd papieren bekers... (dat scheelt al aardig)
    en de restanten gebruiken we om koffie mee te nemen in de auto.
    en verder zijn we gek op papieren bordjes!
    Voor het gebak maar ook voor de overige lekkernijen :)

per saldo valt de ravage achteraf dus redelijk mee
    behalve dat het halve huis plakt van de peuters met limonade.. maar ok. (toen ze 2 werd.. hadden wij niet gezien dat iemand zn pakje appelsap op zn kop hield.. je wil niet weten wat dat doet met je vloer.. lekker er doorheen schuiven ook natuurlijk... hele huis was 1 plakboel)
    denk dat ik dit jaar maar een middag vantevoren vrij neem.. dan kan ik ook vast opruimen/poetsen en wat lekkernijen (en taart!) prepareren.. zodat die enkel nog geserveerd/afgebakken moeten worden.

Op vrijdag is annelief bij oma.. dus dan heb ik in ieder geval ook tijd om wat dingetjes te doen.. en ik mag nog 1 middag per week vrij zijn.. dus dat schuif ik dan denk ik maar naar de vrijdagmiddag.

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier komen onze vrienden wel we zien ze niet vaak dus vinden het allemaal wel gezellig als we weer eens wat hebben. we zijn enige met grotere kids dr is net een stel bij met een baby. dus worden er vanzelf meer. drinken pakken ze heir automatishc zelf de vrienden dan in ieder geval. de fam wacht netjes af haha. kids komen er verder dus niet meer want hebben geen kontakt meer met schoonzus die kids heeft.

Deel Deze Pagina