Het bekende "sprongetje"...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eliesja, 13 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Vaak melden we dat ons beebje niet lekker in zijn vel zit, vaak huilt, slecht slaapt, dan hebben we het altijd over, hij heeft vast zijn sprongetje, maar..

hoe vaak heeft je beebje eingelijk een sprongetje? En met hoeveel maanden.

Weet dat ze regeldagen hebben met 10 dagen, 6 weken en 3 maanden en hoe zit dat daarna? :rolleyes:

Ze is namelijk weer paar dagen niet te genieten, huilen, slecht slapen, blijf lopen naar boven om die speen er in te doen..pff, ben beetje moe ervan.. :oops: :(

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb het boek er even bijgepakt!

Ze hebben sprongetjes:
    - rond 5 weken
    - rond 8 weken
    - rond 12 weken
    - rond 19 weken (4,5 maand)
    - rond 26 weken (6 maand)
    - rond 37 weken (8,5 maand)
    - rond 46 weken (11 maanden)
    - rond 55 weken (13 maanden)
    - rond 64 weken (15 maanden)
    - rond 75 weken (ruim 17 maanden)

Hou rekening met te laat/te vroeg geboren. Vaak komt het sprongetje dan ook eerder/later.

Hopelijk heb je er iets aan!

3. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Goeie vraag Eliesja!
    Dat vraag ik me nou ook af....
    Ben benieuwd naar de reacties :D

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @sweetangel100

:confused:

oeps das best veel dus.. :(

Alyssa is nu 4 maanden, dus mischien zou ze er dus weer in kunnen zitten. Soms twijfel ik er zo erg aan, dan denk ik weer; is het de voeding, kan ze er nou wel of niet tegen. Gebruik nu eindelijk volledig de standaard van nutricia en sinds 2 dagen de nutriton erdoor heen! Ben daar wel erg onzeker over, hadden ze maar gewoon 1 soort voeding, waar alle kindjes gewoon tegen kunnen en lekker van groeien, geen ge-ouwehoer met spugen en krampjes :( (krampjes heeft ze gelukkig weinig).

:rolleyes:

5. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    misschien stom maar wat zijn sprongetjes?

6. sweetangel100

Sprongetjes zijn de ontwikkelingen bij n baby. Als n baby een sprongetje heeft ontwikkeld hij/zij zich heel snel en kan daardoor hangerig/huilerig enz. zijn.

7. Niet meer actief

maar niet altijd merk je er wat van hoor. Astrid heeft haar sprongetjes ook gehad, maar echt niet altijd merkbaar of vervelend! Bij astrid duren ze maar een dag of 2 á 3

8. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Het vorige sprongetje van Hugo was een DRAMA. Anderhalve week nonstop met meneer rond gezeuld. Zitten was geen optie. Meneer wilde lopen en gewiegd worden.... Zo gauw hij maar een piepklein beetje horizontaal ging (om bijv te slapen of in de box te gaan) dan was het brullen. Ik geloof dat ie nu ook weer een sprongetje heeft, maar nu is een heel stuk beter te genieten.

Alles over de sprongetjes staat in het boek "Oei in groei". Vind het zelf een erg leuk boek. Staan leuke suggesties in wat je met je kind kunt doen om hem optimaal te laten profiteren van een nieuwe vaardigheid.

9. sweetangel100

Ja dat boek is een aanrader! Ik heb het ook :)

10. Niet meer actief

Ja is echt een leuk boek..
    Kreeg van de week weer mail dat het volgende sprongetje eraan komt..ben benieuwd :)

11. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ja die mailtjes kloppen echt he..
    heb het boek ook, via mp was nog splinternieuw, 5 euries ;)

12. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    dan zal tycho daar misschien nu ook wel last van hebben hij wil alleen maar bij me zitten en gewiegd worden zo gauw hij horizontaal gaat doet ie de sirene aan,

13. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Kan het ook zijn dat ze tijdens die 'sprongetjes' minder drinken? Stijn is verder heel lief, maar hij drinkt zooooo weinig. Hij is nu 3 maanden.
    xxx

14. sweetangel100

@wendyfardo

Sirene, heeeel bekend hier :)

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @flappie

Geen idee, die van mij drinkt dan juist erg veel! :( Net of ze niet genoeg heeft! Ze komt dan echt om de 3 uur en meestal komt ze om de 4 a 5 uur!

16. sweetangel100

Normaal met een sprongetje willen de kindjes meer drinken... Vaak omdat het gepaard gaat met een groeistuip, lichamelijk of geestelijk, en dat kost toch extra energie, maar ook omdat drinken vaak de enige manier is om 'af te dwingen' om lekker bij mama te kunnen zijn... Dit is het bekende "terug naar mama", in het boek.

17. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Thanx, zo te horen een errug handig boekje ;)

xxx

18. sweetangel100

Heel handig en heel interessant :)

19. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Klinkt idd als een super interessant boek!

Ze heeft er gelukkig maar 2 dagen last van gehad, nu is ze weer SUPER lief.. O:)

Lijkt nu of ze weer stapje verder is joh, echt leuk, als ik nu in haar nekje prrrt (weet ff niet hoe ik het moet vertalen haha :) ) dan schatert ze, ik deed dat weleens maar dan verstijfde ze helemaal van de schrik, echt zo van; wat doe jij nou weer, nu lacht ze erom. Ze reageert ook steeds meer op dingen en het pakken gaat echt goed nu! Dus niet voor niks zo´n sprongetje..leuk hoor! :)

20. sweetangel100

Ja leuk he... Als je weet dat ze een sprongetje hebben gehad dan kun je erna ook bewust letten op nieuwe dingen... Iman is ook altijd anders na een sprongetje!

Deel Deze Pagina