sab simplex

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door martha1980, 25 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Hoi
    Mijn dochtertje van 3 weken oud heeft met name 's avonds en 's nachts veel last van buikkrampen. We hebben anderhalve week infacol gebruikt, maar dit werkte niet. Nu hebben we sinds een paar dagen sab simplex in gebruik, en dit werkt heel goed.
    Ik ben hier heel blij mee, maar heb ergens ook een "maar" in mijn hoofd. Waarom wordt het niet in NL verkocht?
    Heeft iemand ervaring met sab simplex? Voor zover ik weet is het hetzelfde als infacol, alleen iets sterker. Wij geven sab simplex nu alleen bij de laatste 3 flessen, 10 a 15 druppels in de fles. Dit eigenlijk ook als soort tussenoplossing (puur voor mn gevoel, omdat het dus niet in NL te koop is).
    Graag hoor ik ervaringen van anderen!

2. Mupke10

Mupke10 Actief lid

20 jun 2011
    136
    8
    18
    NULL
    twente
    Hoi

Ook wij hebben veel baat gehad bij sab-simplex. In sommige delen van ons land lijkt dit inderdaad een 'verboden' middel, maar ik heb ook gehoord dat sommige kraamzorgburo's/verloskundigen dit wel adviseren, dus wat nou het probleem is.....

Groetjes Mupke

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

Tis wel in nederland te koop hoor je moet alleen goed zoeken en het is duur als je het vind.

Wij hebben er bij de eerste heel veel bij baat gehad bij de tweede niet mee zij bleek. Door de reflux de krampen te krijgen. Nadat ze daar medicatie voor kreeg was het goed

4. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Hier ook heel erg veel baat bij gehad! Hier ook bij ons in de buurt te koop maar dan betaal je 3 euro meer als dat wij over de grens in Duitsland betalen.

En ook kraamverzorgster en verpleegkundige van CB adviseerde ons de Sab Simplex!!

5. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Wij hebben de ss nu ook al in gebruik en ik merk ook echt verschil. Ik had alleen een iets "veiliger" gevoel bij een middel dat hier gewoon in de schappen zou staan. Is nergens op gebaseerd, is puur mijn eigen (onzekere) gevoel. Ik lees ook dat heel veel mensen in nl dit gebruiken, dus weet op zich ook wel dat het niet echt kwaad kan. Missch kan ik het ook nog eens aan een apotheker hier vragen.
    Jullie hadden dus geen bedenkingen bij het gebruik van ss?

6. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    hier gebruiken wij ook sab-simplex, inmiddels afgebouwd naar 15 druppels in de fles van 20.00 uur.
    Echt een wondermiddel en in Duitsland veeeeel goedkoper -> ik weet niet of je bij de grens woont?

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het is online te bestellen via een Duitse apotheek Sint Josef apotheke. Wij hebben het daar besteld omdat dit goedkoper was dan bij de apotheek hier die het als enige apotheek in onze stad verkoopt. Hier ook veel baat bij gehad en dan met name voor het boeren wat moeilijk ging.

8. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Ik heb het nu online besteld in een apotheek in hengelo. Maar goede tip om dit in duitsland te bestellen. Hoeveel van dit spul gaven jullie? Bij elke fles of alleen een aantal? En hoeveel druppels? En tot hoeveel maanden hebben jullie dit gebruikt? Bedankt alvast weer!

9. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook gebruikt, wel tot 3,5 maand en in elke fles.

fijn dat het voor jouw kleine ook werkt!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #10 dirksmama, 26 feb 2012
    Laatst bewerkt: 26 feb 2012
    Sab simplex heeft precies dezelfde werkzame stof als Infacol en Aeropax en rennies deflatine, nl. Dimeticon of simeticon, een siliconenverbinding.
    Dezelfde stof wordt ook gebruikt om luizen te doden in prioderm luizenlotion.
    De werkzaamheid bij krampjes is nooit bewezen trouwens.

11. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Heb het ook bij beide kindjes gebruikt en werkte heel goed! Ik hoop dat het bij jou ook helpt.

Deel Deze Pagina