Loopoortje, geen oorpijn

Discussion in 'Baby en dreumes' started by zeehondje, Feb 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik zag vanmiddag al een geel vlekje op het shirtje van S. zitten (schouder). Dacht melk ofzo, niet meer bij stil gestaan. Maar vanmiddag zag ik dus net dat ze een heel vies oor heeft. Dus ze heeft waarschijnlijk een loopoortje gehad. Heb d'r oor schoongemaakt en ze heeft geen oorpijn (voor in hoeverre ik dat kan zeggen natuurlijk).
    Moet ik er dan nog wat mee?
    Heeft ze dan toch een oorontsteking gehad?

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn oudste dochter heeft dit ook gehad, ik kon er weinig van maken. Geen pijn maar het rook ook niet lekker, dus ben toch langs de ha gegaan heb druppels gekregen t is al wel 4 jaar geleden, weet dus niet alles meer haha. Mijn dochter heeft naar mijn weten toen ook geen ontsteking gehad.

3. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

Dec 5, 2011
    659
    0
    0
    Nee volgens mij hoef je er niks meer mee te doen. Als het goed is is het binnen een dag ( of een paar dagen over). Als je verder geen tekenen meer ziet dat je kindje ergens last van heeft is er niks aan de hand.

Mijn zoontje had laatst ook een loopoor die verdween weer binnen een dag. Blijkbaar moet er gewoon even wat zooi uit.

4. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik heb het bij mijn oudste ook. Die heeft een paar keer 1 dag een vies oortje gehad. Wist ook altijd pas na dit gezien te hebben dat hij dus een ontsteking had gehad. Hij piept ook nooit!!
    Hoef je dan ook niet mee te doen. De druk is eraf en is herstellende. Of ze moeten er toch last van krijgen..

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de antwoorden.
    Gister is ze voor het eerst koppie onder geweest bij het zwemmen. Misschien heeft dat er iets mee te maken gehad.
    Ook was ze gisteravond heel even wat huileriger dan gewoonlijk.
    Ik ga het even in de gaten houden dat het niet lang aanhoudt.

6. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Dan heeft ze gisteravond de druk gevoeld denk ik en nu het weg is, is het goed. Wel opletten inderdaad, kan zijn dat ze er gevoelig voor is... Bij ons is nu met 2 jaar de operatie keel en neusamandelen net achter de rug. Heeft ook te maken met de veel oorontstekingen...

7. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

Jun 24, 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    Let wel even op..dat je kindje nu niet met de oortjes onder water mag..omdat er een gaatje in t trommelvlies zit... Jasmijn heeft het vlak voor kerst gehad..

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh oké, ga maandag weer zwemmen. Zal dan extra opletten. Bedankt.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, loopoor komt na/door oorontsteking, als de druk te hoog wordt kan er een scheurtje komen n het rommelvlies.

Op zich moet je er nets mee, behalve de buitenkant schooonhouden, niets in het oor stoppen of druppelen en het ook niet afsluiten met een watje ofzo, dan kunnen de bacterien lekker groeien :(

Let wel op: het vocht is wel besmettelijk (pus), dus goed handen wassen. Niet dat je dan meteen oorontsteking krijgt, maar je kunt wel een infectie krijgen in andere slijmvliezen (oog, neus, keel etc). En laat na een tijd (bij volwassenen is dat een maand) door de ha controleren of het trommelvlies netjes is dichtgegroeid. Als ze toch oorpijn krijgt of houdt, ook in de gaten houden dat ze geen vocht achter haar oortje houdt (na iets langere tijd).

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Vergat nog te zeggen dat het goed is om het neusje vrij te houden bij oorontsteking. Als dat dicht zit kan de ontsteking niet via de normale weg weg. Dus bijv sprayen met zoutoplossing, vraag evt maar aan je arts.

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Onze kleine heeft al 2 x een loopoortje gehad na neusverkouden en daarbij ook koorts.
    Daarvoor AB gekregen en nu na 1 week weer laten controleren bij de HA of het trommelvlies goed is geheeld.
    Wist trouwens niet dat het besmettelijk was... :$!
    THNX Babel!
    Maar zou dus ook de temperatuur in de gaten houden, behalve pijn!
    Hier gaf ze ook weinig pijn aan, alleen (achteraf bekeken) vond ze t niet fijn om neergelegd te worden 's avonds, want dan kwam er druk op te staan!
    Sterkte!

GRTZ.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou dan niet gaan zwemmen. Stel ze krijgt perongeluk wel, ook al doe je erg je best) zwemwater in haar oortje.. daar zitten nogal veel bacterieen in. Dit kan leiden tot doofheid, het duurt wel een aantal dagen tot een week voor het gaatje gesloten is.

13. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen

Jah ik zou ook niet gaan. Ff een extra weekje wachten en misschien laten controleren door de ha of het dicht is, voor je weer gaat zwemmen. Suc6

14. Hester

Hester Niet meer actief

Onze baby heeft het nu ook, al meer dan 3 weken.
    Omdat hij het aan beide oren heeft en de pus er echt uit stroomde, hebben we een antibiotica kuur gegeven maar daarmee was het niet over na een week, dus nu van de kno arts ook nog 10 dagen oogdruppels en nu lijkt het echt over te gaan, gelukkig!

Hij had er ook niet vreselijk veel last van, beetje oorpijn en twee dagen koorts. Ja en die pus die eruit stroomde dan.

Succes!

Share This Page