doen jullie ook bij jullie eigen kinderen vergelijken wat ze wel en niet al kunnen ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door citta, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    mijn oudste dochter (nu 3 jaar oud)
    vond ik veel meer dingen doen met 5 maanden oud
    dan nu mijn jongste 5 maanden oud is

mijn oudste deed al met 11 weken van buik naar rug,en van rug naar buik
    (de jongste doet het nog niet ,cb had gezegt met 6 maanden mogen ze het met 9 maanden moeten ze het )

plat op haar rug liggen de bank en dan de hoofd optrekken en de allebeide beentjes de lucht in
    (de jongste doet dit nog niet)

als ik mijn hand op haar mond hielt dan ging ze geluid maken
    (de jongste wilt likken aan me hand)

ze is ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg rust
    huilt nooit om haar eten moet zelf in de gaten houden van ow om de 4 uur eten

slaap heerlijk uit (dat doet de oudste ook wel )

terwijl de cb ook zegt je moet niet vergelijken maar toch doe ik dat wel

ik weet ik ook wel dat je met de eerste veel meer tijd had ?heb
    dan ik nu van de 2e
    want ja de oudste vraag ook aandacht

hebben jullie dat ook met jullie kindjes

2. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier andersom, mijn jongste doet alles een half jaar eerder als mijn oudste.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, ik heb een jongen en een meisje en die zijn gewoon heel anders en dat vind ik alleen maar leuk. Vergelijken vind ik geen waarde hebben. Misschien dat ik met twee jongens die neiging eerder zou hebben.

Wel een opvallend verschil: de oudste is een heel makkelijke eter en de tweede niet. Tja, zo zal het zijn.

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ja, doe ik ook, maar ik laat lydia wel in dr waarde en ga niet pushen want ze loopt nog goed/voor op schema

-daniel liep rond de tafel met 6maanden, lydia begint net te tijgeren\
    -daniel ging zelf zitten met 4maanden, lydia blijft nu net 2min zitten als je dr neerzet
    -daniel kon haast alles eten zonder problemen (alleen bruine bonen niet), lydia reageerd sneller
    -daniel had weinig moeite met stukjes, lydia heeft liever gepureerd
    -daniel sliep weinig overdag, lydia normaal
    -daniel slaapt vaak uit, lydia zelden meer
    -daniel heeft 4mnd borstvoeding gehad, lydia kon er niet tegen dus nog geen 2maanden
    -daniel "kletste" weinig, lydia de hele dag
    -daniel zat graag in de box, lydia wil liever op verkenning
    -daniel wilde hard speelgoed, lydia wil knuffeldingen

conclusie: ik ben blij dat ze het iets rustiger aan doet en wat langer baby blijft!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

je eigenlijk wel maar ook omdat ik er nieuwsgierig was of dochter lief net ze snel zou zijn als haar broer en tot nu toe is ze ietsjes sneller.

zoon 3,5 maand van buik naar rug en terug dochter 3 maanden
    zoon 5 en 3 weken maanden zelf gaan zitten zitten dochter 5 maanden en 2 weken
    zoon 6 maanden en 3 weken op trekken aan de box dochter 6 maanden en 6 dagen

zoon liep met 9 maanden los en zoals het nu gaan zal zij het ook wel doen zo niet jammer dan ik zou het op zich wel lekker vinden als dochterlief iets langzamer zou zijn maar dat zit er niet is ben ik bang voor

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja, ik vergelijk ze veel. Ze lijken ook erg veel op elkaar. Mijn jongste gaat nog sneller dan mijn oudste. Jammer dat het kleine er echt af is zo.
    Alleen in slapen verschillen ze wel. Mijn oudste sliep al door en mijn jongste komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ook altijd gedaan, vond/vindt het wel leuk.
    Ze gaan aardig tegelijk op qua ontwikkeling, alleen liep zoonlief 1,5 maand eerder dan zus omdat hij minder bang was dan zij.
    Qua uiterlijk lijken ze ook erg op elkaar, alleen qua karakter zijn ze erg verschillend.

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

M'n oudste was (en is) met alles heel snel, de jongste doet alles wat meer 'volgens het boekje' ;) Ik vergelijk ze in zekere zin wel, dat ik af en toe wel eens denk "goh, toen Maud 1,5 was, kon ze dit en dit allemaal al, zo ver is Marit helemaal nog niet" maar maak me er verder geen zorgen om ofzo. Maud was gewoon heel snel en Marit doet het alllemaal lekker wat rustiger aan, maar niets om me druk over te maken :)

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja, ik vergelijk ook alles. Ik weet dat ik dat niet moet doen. 't zijn twee verschillende kindjes, maar toch doe ik het wel. Onze jongste is wat trager in de motoriek, maar brabbelt al een beetje terwijl de oudste dat niet deed. Die rolde al om en kon redelijk rechtop zitten met 4 mnd.

10. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ja, ik vergelijk ze ook met elkaar. De oudste deed alles volgens het boekje, gewoon lekker gemiddeld, maar de jongste gaat niet zo snel. Ik ben daar vrij nuchter in, het zal wel loslopen, maar bij de opvang zijn ze druk aan het oefenen met staan en d´r in de kruiphouding te zetten. We lopen met haar bij de kinderarts en zolang die zich geen zorgen maakt... Het is een heel tevreden meisje en probeert wel zo nu en dan wat, maar als het dan niet lukt, ook best. De oudste raakte nog weleens gefrusteerd, maar dat heeft de jongste totaal niet. Lekker tranquilo....;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vergelijk ze zeker wel met elkaar, ik vind het gewoon leuk om te zien wat ze gemeen hebben en wat de verschillen zijn, hecht er verder geen waarde aan.

Eva is een goede slaper, Lisa een stuk minder (al gaat het beter)
    Eva is een zeurpiet met eten, Lisa iets minder
    Lisa kan al een paar maanden springen, Eva met ruim 2 jaar
    Met praten gaan ze ongeveer gelijk op, sommige moeilijkere woorden lukt Lisa nog niet, Eva destijds wel (chocoladehagelslag bijvoorbeeld), maar Lisa is wat bijdehanter/assertiever met praten, maar dat komt ook door haar zus. Als ze boos is op Eva zegt ze: Eva dom! ;) En roept heel hard: niet doen! En: mammie, kijk is! En als ik niet luister: mammiiiieeee, kijk issssssss!

Eva deed dat allemaal niet zo, maar had dan ook geen grote zus om tegenop te boksen en was de enige die aandacht van ons kreeg :)

Deel Deze Pagina