sab simplex

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door slingeraap74, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingeraap74

    slingeraap74 Actief lid

    1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Kan iemand mij vertellen hoe je dit moet gebruiken mijn duits is namelijk niet echt goed.
     
  2. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    In het begin deed ik 1 x per dag 8 druppeltjes door een voeding.
    Later deed ik 2 maal per dag 10 druppeltjes door de voeding ( de voeding van 11:00 en de voeding van 23:00).
    Na 4 maand ben ik er mee opgehouden en had hij ook geen last meer.
    Je mag volgens mij 15 druppeltjes per voeding doen maar dat zou ik absoluut niet doen. Kan je kindje nog helemaal niet tegen.
    Ik zou eerst met een paar druppeltjes beginnen en kijken hoe je kindje daarop reageert.
     
  3. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik ben er niet zo weg van, dat Sab simplex.... Ik heb het ook gegeven, en vanaf dat moment kon Jayden bijna niet meer poepen, en als er dan wat kwam was het loeihard! Gestopt, en het was meteen over....
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik heb het maar heel even gebruikt, want ik kon nou niet echt zeggen dat het verschil maakt. Krampjes had hij toch wel. En dan wilde ik het risico niet nemen dat het de darmen lui maakt. Even off topic, hier is de Avent fles een uitvinding, zo krijgt meneer geen lucht meer binnen.
     
  5. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    ik gebruik de kromme difrax fles icm bar le duc water. (geef flesvoeding....)
     
  6. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ideaal spul!

    Je moet er 15 dr. van in een flesje doen.Ongeacht de hoeveelheid melk die je in de fles hebt. Het is verder absoluut NIET schadelijk omdat het alleen maar de lucht uit de voeding haalt. Er zit verder geen medicijn in. En word door je kindje weer uitgeplast.

    Ik heb het bij Tim en bij Lisa gebruikt tot ze 4 maanden waren.
     
  7. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook erg enthousiast! :thumup:

    Voor elke voeding geef ik 15 druppels, dat kan vanaf een lepeltje of door de fles (nadeel is als de fles half op gaat dat de kleine dan niet alles binnen heeft). Ikzelf geef het zo'n beetje vanaf mijn vinger of druppel het rechtstreeks in de mond, als we geluk hebben ;) In ieder geval goed schudden van tevoren en het flesje echt rechtop naar beneden houden, anders gaat het halverwege het flesje steeds trager eruit komen.

    Gisteren wilden we een poging doen om ermee te stoppen en je zag meteen de krampjes terugkomen. Ga nu dus maar even door tot meneer een maandje of 3 is, dan schijnen de ergste krampjes over te zijn. Was ook nogal huiverig maar het kan echt geen kwaad, ook niet bij overdosering.

    Suc6 ermee! Groetjes Six
     
  8. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik kan niet roepen over Sab, krampjes waren er toch en met Sab leek het idd wel of de ontlasting nog harder werd.
    Hier was overigens niets wat hielp, behalve de osteopaat.
     
  9. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Hadden jullie kleintjes de hele dag krampjes? Bij Esmee is het volgens mij vooral 's avonds... en ik gebruik cinababy.
     
  10. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Die van mij hadden precies 1 uur na de voeding flinke buikkrampen.
    Sab simplex werd dan ook door mijn kraamverzorgster en verloskundige aangeraden!
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hier ook sab simplex gebruikt. idd wat Susanne zegt 15 druppels, het is geen echt medicijn, dus kan ook geen kwaad en het is ook niet dat een jonge baby niet tegen 15 druppels kan.
    Hier ook gekocht op aanraden van de kraamhulp.
     
  12. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    kun je het alleen in duitsland krijgen?
     
  13. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Als ik sabsimplex.nl kijk dan kom ik op de da site.. Kan ik het hier niet kopen?
     
  14. marjoontje

    12 mrt 2007
    7
    0
    0
    verzorgende
    enschede
    hoi kissie.

    jij komt ook uit enschede las ik,ik ook en heb ook sab simplex gebruikt je kunt het in duitsland kopen maar ik kocht het altijd in de da drogist in glanderbrug,da hardick verkoopt het voor 8euro per flesje.
    ik zelf heb het een hele tijd gebruikt en ik vond het een wonder middeltje ze was helemaal kramp vrij en een heel ander meisje.

    groetjes marion.
     
  15. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Volgens mij kan je het alleen maar in Enschede kopen en dan natuurlijk in Duitsland bij de apotheek.
    Verder kan je het in Nederland niet kopen. Behalve dan via de website die Sweetangel genoemt heeft.
    Speciaal voor nederlanders is die daar verkrijgbaar!
     
    ikke1982 vindt dit leuk.
  16. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik heb het in Hengelo opgehaald vandaag, waar kun je het krijgen dan in Enschede?
     
  17. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Tot nu toe geen krampje gezien! Gisteren begonnen.
     
    enovy vindt dit leuk.
  18. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik wil even vermelden dat de sab simplex ook geen inwerktijd heeft.
    Zodra je de druppels in de fles doet en je schudt ermee, dan zie je de bellen in de fles als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dat doet het dus ook zo in het maagje van je kindje...
     
  19. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja ik heb de forte voeding met een dikke schuimlaag, na de druppels is het net melk uit een pak! Wat een wonderspul...
     

Deel Deze Pagina