Onze zoon van 2.5 week heeft veel last van krampjes en kan soms dagen niet of moeilijk poepen. Op advies van het cb mochten we overstappen van de Hero standaard voeding naar de Hero comfort. Nu gebruikten we voor de standaard voeding de Dr Brown fles met prematuurspeen (speen 1 ging te snel). De comfort voeding krijgen wij niet door de prematuurspeen, niet door speen 1 en ook niet door speen 2. Met als gevolg een gefrustreerde baby en dan toch maar weer een fles met standaard voeding. Zijn er hier mama's die ervaring hebben met deze voeding en Dr Brown flessen/spenen? Ervaring met de difrax s flessen mag ook! Alvast bedankt!
Ik dik de flesvoeding van mijn zoontje in met Gelilact (Hero Comfort geeft vaak nog veel ergere krampen overigens). Is vanwege reflux, maar het heeft zijn obstipatie verholpen Wij gebruiken de Difrax S speen op de Dr. Brown fles Hij doet dan tussen de 20 à 25 minuten over een fles van 120/4. VSM Kindicol en/of de KipKep doen ook wonderen voor moeilijke ontlasting
Ik gebruik ook Hero comfort en een Dr Brown fles. Hier gaat het wel makkelijk door de nr 2 speen. Ik gebruik wel gekookt water, misschien dat het wat beter oplost hierdoor? Het is namelijk niet super dik. En gekookt water zou ook een beetje moeten helpen tegen de krampjes, heb ik gehoord. Door het kalk in gewoon kraanwater. Hier komt er in ieder geval erg hard water uit de kraan. Het gekookte water lijkt hier wel verschil te maken met de krampjes.
Ik snap niet dat het bij ons niet lukt. Wij doen 90cc in het flesje en dan 3 schepjes er bij en roeren met een vorkje. Wij koken water en doen dit dan in een thermosfles. Daar maken we dan 2 a 3 flesjes van. Doe jij alleen gekooktwater of ook gekooktwater wat al is afgekoeld? Anders is de fles wel heel warm natuurlijk.
Vreemd ja dat het bij de één wel lukt, en bij de ander niet Ik heb 2 flessen staan, 1 met afgekoeld gekookt water en het gekookte komt uit de thermosfles of waterkoker. Ik heb overigens ook wel een speen 3 in huis, daar gaat het alleen net wat te makkelijk mee voor onze dochter. Misschien toch een idee die te proberen?
Deze voeding lost het beste op in gekookt water. Staat als het goed is ook op de verpakking. Hier deden we 1/3-1/2 deel gekookt water, dan de poeder erbij, goed roeren en dan verder aanvullen met koud water. Wij gebruikten hier de difrax fles met de M-speen. Ging voor het mooie eigenlijk iets te snel, maar de S-speen ging veel te langzaam en de dr. Brown spenen wilde hij hier niet hebben. Maar het paste hier wel door de level 2 van dr. Brown, zoontje vond alleen de spenen helemaal niks, veel zachter dan de difrax die hij toen al gewend was.
Dank je wel voor jullie tips! Vandaag is het al twee keer gelukt met speen 2. 100 cc gekookt water, poeders, af laten koelen in een bakje koud water (kan alleen als zoonlief geen haast heeft haha). Daarom zijn jullie tips ideaal!