Je kan alles van hierboven doen toch? Ik zou het doen, vooral omdat je 40% doorbetaald krijgt. Is een kans die ik zeker zou pakken. En zeker fijn om na het overlijden van je vader even de tijd voor jezelf te nemen.
Bij ons is er een deels betaalde regeling voor 2 maanden. Maar dat gaat wel op inschrijving en per afdeling een max aantal mensen. Ik heb er zelf een paar jaar op moeten wachten tot ik aan de beurt was. Ik vond het heerlijk. Heb de tijd echt besteed aan mezelf, achterstallige klusjes, aandacht voor de kinderen. Even helemaal loskoppelen van het werk. Soort van zwangerschapsverlof zonder dikke buik en bevalling
Belangrijke vraag tussendoor Welke sectoren zijn jullie werkzaam, waar deze regeling van toepassing is?
Maakt aantekeningen voor salarisonderhandelingen Ik zou me de schompes gaan leren en certificaten gaan halen. Maar dat is eigenlijk nou net een beetje lastig. Hoe prop je heeeeel je verlanglijstje van IT dingen die je nog zooo graag wil leren in 3mnd. En hmm vergelijkbaar met spaans, catalaans, italiaans en esperanto tegelijk willen gaan leren. Het lijkt soms verdraaide veel op elkaar maar heeft allemaal zn nukken. En in gedachten nog portugees mee willen pakken, waar de complete achterliggende grammatica structuur compleet afwijkt. Mja had in al gezegd dat ik heeeel slecht ben in keuzes maken als de wereld der informatie ende leerwerk voor mij is als wat de Jamin is voor een 7 jarige die een briefje van 50 heeft gevonden op straat?
Ik zou het in de zomerperiode plannen. Lange verre reis met het gezin dan een paar weken thuis rommelen en dan nog een paar weken Suriname voor vrijwilligerswerk.
Ik zou vanaf 3 weken voor de zomervakantie tot 3 weken erna doen en kijken met je man of hij ook 6 weken vrij kan nemen. De eerste 3 weken lekker luilakken , wat in en rondom huis doen, vakantie voorbereiden, dan lekker 6 weken erop uit en dan nog 3 weken om fotoboek te maken etc. Nog even lekker niksen voor je weet aan het werk gaat. Evt nog naar een vriendin een weekje Zoiets. Ik zou het zo doen en dan echt in de zomer. Vorig jaar had ik nog zwangerschapsverlof en heb ik er 3 weken vakantie aangeplakt zodat ik de zomervakantie vrij was. En mn man had ook de hele vakantie vrij. Dat was zooooo lekker. Als het kon, zou ik elk jaar de zomervakantie vrij willen zijn, desnoods onbetaald. (Maar dat kan nog niet ivm bezetting).
Ik zou echt tijd nemen voor mezelf. Wandelen, fotograferen, lezen, niet veel meer eigenlijk. Echt in standje relax staan. Ik zou op deze manier aan 3 maanden te kort hebben
Klinkt heel leuk. Maar in het geval van TS is het dus 40% doorbetaling van het salaris gedurende drie maanden. Dit heeft dan ook weer invloed op je vakantiegeld etc. En in mijn geval zou dat ook weer doorwerken in de bonusuitkering die we krijgen indien er sprake is van winst. Dat zijn natuurlijk wel dingen waar je ook rekening mee moet houden. Zelf zou ik de tijd besteden aan echt bewust ontspannen. Meer yoga gaan doen. Dingen in huis opruimen (opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd). Wellicht op vakantie gaan. Maar ik zou het zeker niet helemaal vol gaan plannen.
Ik heb zelf recent 3 maanden onbetaald verlof opgenomen. Dit had meerdere redenen, maar vooral dat ik met mezelf aan de slag moest. De eerste maand kon ik mijn draai niet vinden. Moest echt een soort van onthaasten. Daarna heb ik wel echt genoten en het vliegt echt voorbij. Ik zou het zeker doen, maar dan wel met een bepaald doel. Drie maanden vrij klinkt leuk, maar verveeld snel
En dan bij voorkeur ook wel dat huishouden bij is en alle rommelklusjes al weg zijn. Anders kijk je terug op "veel gerommeld, continue bezig, maar wat heb ik nou ECHT gedaan in die tijd?" Dus pak iets beet wat echt een DING is (of t nou een verbouwing is, wandje schilderen of die reis die je zo graag wilde maken). Of je doel moet juist dat A4tje klusjes zijn (of meerdere a4tjes) die je weg wilt werken. Maar bewaar dan nog even die A4tjes om terug te kijken. Anders volgt de "after blues". (Althans dat zou ik hebben )
Nee het is bij ons met behoud van vakantiegeld en vakantiedagen, eventuele lease auto zelfs ook en andere toeslagen. Alleen je reiskosten vergoeding krijg je niet , maar dat lijkt me heel terecht. Wat ook gebeurt is dat mensen die vakantiedagen dan weer verkopen, want die krijg je anders niet meer op dat jaar.
Dit klinkt als een heel aantrekkelijke werkgever! Bij ons is veel goed geregeld, maar dit hebben we niet!
Echt? O dat zou ik zonde vinden van de 60% die ik mis aan salaris, das echt een enorme berg geld. Als ik het zou doen, wat in mijn functie ondenkbaar is zou ik het idd om de zomervakantie heen doen en iig 6 weken met mijn gezin op reis gaan. Ik vond 16 weken zwangerschaps verlof al afschuwelijk, ben na 10 weken weer gaan werken