Mijn zoontje sabbelt sinds een maand op zijn handjes. Eerst was dat af en toe maar nu is het eigenlijk constant. Hij stopt zijn vuistjes in zijn mond tot spugens toe. In het begin dacht ik nog dat hij hongerig was maar hij doet dit nu ook tijdens en na het drinken. Gister bij het CB geweest en ze zeiden dat hij misschien behoefte heeft aan bijvoeding en dat ik met wat fruit kon starten. Eigenlijk was ik niet van plan om bij te voeden voor 6 maanden. Wat denken jullie? Ik weet dat het ook bij het ontdekken hoort maar is dat ook echt constant? Edit: ik ben momenteel bezig met een eliminatie-dieet ivm vermoedens allergie dan is het toch sowieso not done om te beginnen met bijvoeden ?
Is gewoon ontdekken hoor Mijn zoontje doet dit al 4 maanden haha de hele dag zowat Tsja hij vind zn handen schijnbaar leuk
Zolang hij daar nog genoeg aan heeft lekker zo doorgaan Wij zijn trouwens met 5 maanden en een beetje actief gaan bijvoeden Daarvoor heeel soms een hapje omdat mama dt zo leuk vond haha Maar ook het eten uit je handen kijken is niet echt een signaal.. Ze willen nl alles hebben wt jij ook heb al is het bojvoorbeel je schoen Dus laat je niet van de wijs brengen en doe wat jij/jullie denken dt goed is!
Hier stopt ze ook nog altijd alles in haar mond, inclusief handjes, dat doet ze ook na fruit/groente, dus het is gewoon ontdekken geen honger. Doe wat voor jou goed voelt; vanaf 6 maanden beginnen met bijvoeding is echt prima, je kindje komt niks te kort
Dat sabbelen heeft idd niks met honger te maken! Lekker wachten tot 6 maanden, je zoontje heeft tot die tijd ruim voldoende aan bv en je voorkomt er een eventuele terugloop van bv mee.
Ik zou als je nu vermoedens hebt qua allergieen idd niet gaan bijvoeden. Los van de verschillende adviezen wanneer bijvoeden. Z'n darmen hebben 't dan al maandenlang zwaar te verduren gehad als je 'nu pas' (even tussen aanhalingstekens, het is geen verwijt) daar achter komt. Dan moet je daar geen bijvoeding bovenop gaan geven. Ik zou dan ook echt wachten tot 6 maanden, kan z'n lijfje eerst ook rustig tot rust komen.
Onze dochter is morgen 8 weken en ze sabbelt ook geregeld op haar vuistje. Kan me dus niet voorstellen dat het de behoefte aan bijvoeding aangeeft. Ik zou ermee wachten tot 6 mnd...
Hier ook heel vaak, lekker laten gaan! Kleine baby's kennen hun eigen maagdarmkanaal niet en denken niet 'die zijn wel rijp, ik ga ze eens laten weten dat ik wat anders wil'. Wij beginnen ook met 6 mnd!
Ik denk dat handen sabbelen en bijvoeding idd los staan van elkaar. Het CB raadt tegenwoordig bijna iedereen aan om met 4 maanden te beginnen dacht ik. Maar als je baby genoeg heeft aan alleen borstvoeding en er goed op groeit zou ik gewoon starten wanneer je dat zelf wilt.
Hier ook al maanden sabbelen Ik was ook een beetje bezorgd, maar omdat hij na de voeding ook ging sabbelen wist ik dat het niet erg was. Lekker wachten tot 6 maanden met bujvoeding
Lijkt me ook dat als je beebje nog echt honger heeft (als dat er al mee te maken zou hebben...) hij dan op een gegeven moment ook echt wel gaat huilen, zoals in het begin...knuistjes, smakken en anders huilen. Hier ook lekker sabbelen, kwijlen e.d. Wat zou dan volgens het CB het in de mond stoppen van voetjes inhouden??? BBQ-en??
Hahaha.. dan wil die van mij dat de hele dag dus.. Ik dacht dat het kippenpootjes kluiven inhield.. Het kunnen ook tandjes zijn? Al krijgen kinderen die dan ook wel erg veel en vaak Volgens mij vinden ze hun handen (en voeten) gewoon lekker en interessant.