Mijn dochter sabbelt de laatste tijd veel op haar handjes. Op zich niet erg, maar soms probeert ze haar handje zo ver in de mond te doen dat kokhalzen het gevolg is. Zojuist wilde ze zelfs de speen ën het hamdje samen in de mond doen. Iemand ervaring hiermee?
hoii mijn dochtertje doet het ook eerder kon ze 2 handjes erin steken omdat ze een schisis heeft nu kan het echter niet meer maar steekt ze der vingers ook te ver en soms moet zelfs de speen van de fles er helemaal in en die is echt lang weet ook niet wat lkk eraan moet doen iemand tips?
Kan geen kwaad hoor, volgens mij doen alle kindjes dat wel, want uiteindelijk verdwijnt alles naar de mond, kindjes onderzoeken alles via de mond.. als je maar wel uitkijkt dat het voorwerp niet kleiner is als 3 cm!
Hier ook nog steeds hoor: een speentje en dan het liefst nog 2 of 3 vingers erbij. Via het mondje ontdekken ze alles, dus het is een ware ontdekkingsreis....alles verdwijnt erin. Alleen wat Eliesja ook zegt: uitkijken met voorwerpen kleiner dan 3 cm!
ons meisje wil ook haar handjes dwars door haar speentje naar binnen duwen lijkt wel en dan het liefst met een hoop geschreeuw uit frustratie dat het niet wil lukken. Maar ook alle andere dingen die ze vast heeft stopt ze graag in haar mondje!
Pascalle deed dit ook, eerst 1 handje en het liefst het andere handje erbij. Nu heeft ze haar speentje uitgevonden en doet ze dit niet meer.
Hier ook nog steeds, liefst beide handjes zover mogelijk Vaak doen ze het ook na die voeding en dan willen ze melk opboeren zo, vinden ze lekker. Sem sabbelt meestal dan ook op zijn handjes en dan komt er wel even een golfje melk uit en dan zie ik hem gewoon genieten mmmmm
Tot hoe lang duurt die fase eigenlijk? Vanmiddag zat Hind met een knipje in haar mond. Ze haalt ze noooooooit uit haar haren, tot vanmiddag.
Dat sabbelen na de voeding, dat is hier ook zo! Nooit aan gedacht dat ze dat daarom zou doen. Inderdaad gaat ze dan meestal wat opgeven.
Mijn dochtertje doet dit ook heel erg, al vanaf dat ze een maand of 3 is. Hierbij wijlde ze ook heel erg, dit is gelukkig wel iets minder. Hier is niks aan te doen, het is gewoon een fase. Fase van ontdekken. Gaat vanzelf weer over.
Die van mij wil ook de hele dag wat in zijn mondje. Vanaf het begin af aan. Sinds dat hij 3 maanden is, gaan die handjes dus ook voortdurend in zijn mondje, zodra het speentje eruit verdwijnt. Maar hij krijgt nu helemaal iiritatie op zijn handjes. Rode en droge plekjes. Herkennen jullie dit en wat kan ik daaraan doen? Want iets erop smeren lijkt me niet handig als die handjes steeds zijn mond ingaan....
k smeer youame in met zwitsal op het angetje ook haar handjes volgens mij kan dat geen kwaad je moet er natuurlijk geen dikke laag erop smeren haha