Je zal het maar zijn: kindermisbruik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 2mam2, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Wat een heftige aflevering van je zal het maar zijn.
    Vooral het stukje over het kindje dat van haar geboorte tot haar derde jaar miabruikt is. Verachrikkelijk!! Ik word er zoo boos om!!

Begreep ik nou goed dat de oma (die de buurman binnen liet) er vanaf wist dat het kindje misbruikt werd?
    Wat ik begreep is dat ze hem willen en wetens binnen liet en hem zn ding liet doen ofzo.
    Ik zou anders ook niet weten hoe dat er anders uit zou hebben gezien. Een buurman die altijd tijdens het oppassen langs komt en wanneer zou ie dan alleen met het kind kunnen zijn??
    Echt vreselijk, arm onschuldig meiske. :(

Dit zal nog lang in mijn hoofd spoken vrees ik.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Waar ik soms een beetje boos van wordt is dat dit op tv komt en dat mensen daar dan zo van 'smullen'.
    Hoe gruwelijker hoe leuker lijkt het soms wel.

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik snap je gevoel hierin maar ben het niet met je eens.
    Juist door hier over te praten en ook op tv gaat het taboe er af. Zodat jongens zoals in de lze aflevering zich niet schamen om hulp te zoeken. En dat mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt er over durven te gaan praten. Als 1-4% van de bevolking pedofiele gevoelens heeft gaat dit om heel veel mensen die hun ei wat dat betreft niet kwijt kunnen in onze maatschappij. Die dus blijkbaar hun leven niet meer zeker zijn wanneer ze er voor uitkomen omdat mensen dan gelijk denken dat ze elk kind in de buurt bespringen.

4. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Eens met AnnaFC. Moet het dan allemaal maar taboe blijven met als gevolg dat mensen dit jaren opkroppen en met hun geheim worstelen? Wie weet is dit weer een aanleiding voor bepaalde mensen om er wel open over te zijn tegenover hun naasten.
    En sja.. het herrinert mij er ook weer aan om 'oplettend' te zijn op de omgeving en signalen van je kind (wel in gezonde mate natuurlijk).
    Dat 'smullen' vind ik dan ook een beetje een nare uiting als je mijn post bedoeld.
    Moeten we dan ook allemaal ons mond maar houden over alle aanslagen? En er geen topics meer over openen? Aangezien dat ook allemaal afschuwelijkheden zijn.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mja, heel eerlijk? Dit is wel 'smul-tv'. Ik smul er niet van (kijk dit soort programma's überhaupt niet), maar er zijn bosjes mensen, dus wel smullen van andermans ellende. En uiteindelijk is het de programmamakers alleen te doen om de kijkcijfers...

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Dan kan je de tv net zo goed de deur uit doen.

Ik vind dit programma totaal geen sensatie-tv en Sophie Hilbrand is heel goed in staat om maatschappelijk relevante onderwerpen op een degelijke manier op ons beeldscherm te krijgen. Als je dat dan vergelijkt met iets als Reporter dan zie je gelijk het verschil.

Je wil toch niet dat we een soort china krijgen waar de wereld picture perfect is? En niemand in het openbaar over zijn of haar problemen kan praten. Deze mensen werken zelf mee aan zo'n programma omdat ze juist een taboe willen doorbreken.
    En het smullen van andermans ellende doe je bij GTST 😝

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Anna, ik had het niet over mezelf, maar dat is hoe ik denk dat het werkt. Ook al is het niet als Reporter neergezet, er blijven mensen, doe hier van smullen. En het brengt geld in het laatje. Taboes doorbreken is nou eenmaal smultv, hoe netjes het ook gepresenteerd wordt.

En ik ga er de tv niet voor de deur uit doen. Genoeg andere dingen die ik wel leuk vind. En ja, daar verdienen ze ook mee, maar niet ober de smoes 'maatschappelijk belang'.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vind het geen smultv maar ik snap dat mensen dat wel vinden.

Ik vind het de realiteit. Ik vind het goed dat mensen met hun neus op de feiten worden gedrukt en er wordt geprobeerd uit te leggen hoe het brein van mensen met die gevoelens werkt zodat deze groep niet over 1 kam gescheerd wordt en er meer hulp aangeboden kan worden.

Mensen hebben vaak meteen een oordeel klaar over deze groep mensen, en dat is logisch, want ze weten de andere kant van het verhaal niet omdat het weggewuifd wordt en als taboe wordt gezien.

Door dit uit te zenden kunnen mensen ook de andere kant van het verhaal horen. Wat ze ermee doen is dat aan hun zelf.

Deel Deze Pagina