Hoi, Ik heb hier een hele mooie draagdoek liggen die ik erg graag wil gaan gebruiken. Nu heb ik helaas erge bekkeninstabiliteit welke nog lang niet minder is geworden. nu is mijn dochter heel graag bij me dus dragen lijkt me ideaal echter vraag ik me af of het mijn bi negatief beïnvloed kwa herstel.
Ik denk dat het heel persoonlijk is. Men zegt dat dragen qua houding beter is voor je lijf dan achter de wagen lopen. Ik heb t iig niet gered, maar dat lag deels ook aan het gewicht. Zo is met ruim 9 pond geboren en is groot en zwaar gebleven. Mijn lijf trok dat niet. Ik zou zeggen probeer t rustig op te bouwen en luister naar je lijf.
Ik weet niet waar je woont maar in Rotterdam is er 4 juni een draagvoorlichting door de verloskunde praktijk waar ik begeleid ben. Zelf ga ik ook heen, wil heel graag een goede ergonomische drager hebben voor mijn ventje en mij omdat ik langsafstand wandel. Het is in gezondheidscentrum aan de Charley Tooropsingel 48 en start om 15:30. Aanmelden kan via verloskunde praktijk Een Goed Begin.
Dat verschild per persoon. Dus ik zou zeggen probeer het voelt het niet goed direct stoppen. Luister naar je lichaam
Je draagt dicht bij je lijf. Dat is positief. Ik heb ook (nogsteeds) bi en draag m'n dochter van 18 kilo, 4,5 jaar, en zoon van 14 kilo, 2,5 jaar beiden nogsteeds. Sinds hun geboorte. Wel kan ik ze sinds ze zeg maar 10 kilo wegen niet meer op m'n buik maar wel op m'n rug dragen. M'n therapeute benoemt dat dit door een bepaalde houding en zwaartepunt komt. Ik let wel op dat ik stevig knoop, goede schoenen draag en op vlakke grond loop. In de duinen kan ik dus BV m'n kinderen niet pijnloos dragen maar op gras en straat wel.
Loop je bij een bekkenfysio? Mijn fysio zegt ook dat dragen beter is dan achter een kinderwagen lopen. Er zijn draagconsulentes die ook ervaring hebben met bekkenproblemen, misschien kun je er eens oo googelen
Van de fysiotherapeute heb ik destijds begrepen dat ik zoveel mogelijk moest lopen met vrije armen, dus liefst zonder kinderwagen/buggy.
Bedankt voor de reacties tot zover. Ik heb juist achter de wandelwagen gelopen en vond dat juist heel prettig, je hebt daarin ondersteuning. Voor de afstanden buitenshuis ben ik al weken afhankelijk van krukken, als ik zou dragen zou ik ook mijn krukken ter ondersteuning nodig hebben. Gelukkig lijkt het al iets beter te gaan.
Is heel erg persoonlijk. Ik vond zelf dragen veel fijner dan achter de kinderwagen/wandelwagen lopen: dan loop je toch snel wat voorover gebukt, (heel lichtjes maar, maar dat voelde ik dan dus al, had ik echt last van). Dragen belastte alles heel anders: was eigenlijk puur wat extra gewicht om mee te tillen, maar dan kon ik wel een goede houding hanteren en werd m'n bekken er dus niet slechter van
Welke draagdoek je gebruikt maakt daarin ook nog verschil. Een rekbare doek gaat sneller doorhangen en belast dan uiteindelijk dus meer, terwijl een geweven doek veel betere ondersteuning biedt voor het gewicht van je kindje, en dus niet door gaat hangen, (mits je goed knoopt uiteraard ).