Hij wil opeens niet meer slapen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Saartje123, Aug 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Sinds 3 dagen wilt onze baby niet slapen! Hij was eerst zo makkelijk daarin en werd alleen wakker om te eten, eventjes met ons te lachen of in zijn box te spelen en sliep daarna weer lekker zelf in.

Maar nu is het een drama. Hij wilt alleen bij ons zijn. Hij wilt niet dat we hem optillen, maar gewoon in dezelfde kamer zijn. Ik zie aan zijn oogjes dat hij kapot is en hij valt vaak in slaap. Maar zodra hij in zijn bedje wordt gelegd wordt ie wakker en gaat ie met ons lachen. Zo gaat het de hele tijd door. Hij huilt niet, maar lacht dus de hele tijd terwijl hij helemaal niets heeft geslapen.

ps; Hij ligt sinds een aantal daagjes in zijn eigen ledikantje op de babykamer. Zou het hiermee te maken hebben, want eerst sliep hij bij ons in de kamer, maar wel in hetzelfde ledikantje. Ik snap het niet meer en ik wordt er eerlijk gezegd een beetje wanhopig van.

2. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat je de antwoord zelf al hebt gegeven. Hij wil gewoon bij jullie zijn. Heb je geprobeerd om zijn bedje terug in jullie kamer te zetten? Gaat ie dan wel weer slapen?
    Hij is nog zo klein he, enige behoefte die hij voelt is honger en mama-honger.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je kunt het inderdaad eens uitproberen hem weer bij jullie op de kamer te leggen. Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten (of juist niet ;)).

4. Loesje13

Loesje13 Actief lid

Apr 3, 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Heb je al eens geprobeerd om een gedragen shirt of een knuffel/ lap waar jij mee hebt geslapen in zijn ledikantje te leggen? Dit wil soms ook nog wel eens helpen!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Of je kunt hem, als je ziet dat hij moe is, in zijn bed leggen en er zelf naast gaan zitten en een liedje zingen/op je vinger laten zuigen/over zijn hoofdje aaien, wat hij maar prettig vindt tot hij in slaapt valt. Zo leert hij zonder stress in zijn eigen bedje in slaap te vallen.

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

Een knuffeldoekje of shirtje van mij heb ik al naast hem gelegd. Maar het helpt niet. Ook heb ik zijn bolletje geaaid. Hij valt dan lekker in slaap, maar 5 minuutjes later is hij alweer wakker.

Ik zie gewoon aan hem dat hij zoooo moe is, maar hij blijft doorgaan. Nu is het zover dat hij helemaal kapot is en in slaap is gevallen, maar ik weet niet voor hoelang. Ik hoop niet 5minuutjes,

7. juffie81

juffie81 Bekend lid

Aug 7, 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Heeft hij geen last van een sprongetje??
    Rond de 8 weken zit een sprong waar ze een aantal dagen ( of een week) last van kunnen hebben...

8. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    ik zou dat naast hem gaan zitten tot hij in slaap valt eens een tijdje volhouden. iedere x als hij wakker wordt opnieuw. en dan eens 2 weken volhouden. kijken of er progressie inzit. of ie steeds iets langer slaapt en of je steeds iets verder van het bedje weg kunt gaan zitten, dus dat je het gaat afbouwen.

kan me voorstellen dat hij moet wennen aan zijn kamertje en het licht en de geluiden daar

9. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hij is nog steeds aan het slapen, dus dat is wel fijn.

Kimmm hij slaapt wanneer ik zijn hoofdje aai, maar als ik wegga is hij na 5 of 10min weer wakker. Ik heb gemerkt dat hij deze dagen heel veel behoefte heeft om bij mij te zijn.

Want als ik hem liggend de borst geef en hij slaapt daarna tegen mij aan, dan kan hij dit gerust zo volhouden tot zijn volgende voeding. Maar ik ben bang dat hij hieraan gewend zal raken en dan altijd pas wilt slapen als ik naast hem lig, dus ik durf dat niet de hele tijd te doen.

Ik heb besloten om het nog eventjes vol te houden zo in zijn eigen kamertje.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Leg hem anders eens (als je durft) op zijn buikje....Dat hielp hier heel goed, kinderen kunnen daardoor zichzelf minder makkelijk wakker maken. Op haar rug slaapt Irem overdag misschien 20 minuutjes, op haar buik makkelijk een uur. Scheelt echt heel veel.

Verstandig dat je het nog even vol wil houden op zijn eigen kamertje! Succes!

11. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    Hallo,

Ik dnek we dat het te make heeft dat hij nu moet wennen aan zijn eiegn kamer. In jou kamer hoorde hij waarschijnlijk altijd jou ademhaling enz en die valt nu weg en als hij bij je in de huiskamer is hoort hij deze weer.

Hoe regaeert hij als je in zin kamertje nohg even blijft plakken en bijv de kleertjes opvouwt, stoft ofzo?

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    He meiden het is ons gelukt! Ons ukkie slaapt nu zonder problemen in zijn eigen kamertje. Ik heb een shirt van mij gebruikt i.p.v. een hydorfiele luier onder zijn hoofdje en k denk dat het geholpen heeft. Als ik hem in zijn bedje leg wordt hij niet meer meteen wakker en hij slaapt weer gerust 3 a 4 uur achter elkaar.

Eylem ik heb hier ook gemerkt dat de kleine veel liever op zijn buikje wilt slapen. In de middagen geef ik hieraan toe, maar in de nacht durf ik dit nog niet. Hij kan zijn hoofdje goed optillen en zelfs naar zijn rugje draaien, maar toch ben ik bang dat hij dit misschien niet zal doen als hij moe is. Hoe heb jij die stap naar het buikslapen gemaakt? Vond je het niet ontzettend eng de eerste keren?

13. Que

Que Niet meer actief

Hier slaapt onze kleine man ook alleen overdag op zijn buikje. In de nacht valt hij namelijk wel op zijn rug in slaapt. Maar ik moet je er ook heel eerlijk zeggen dat hij overdag alleen slaapt als hij op het plekje van papa ligt. Hij wil overdag niet in zijn eigenbed. Heel raar. Maar ja ach als hij in de nacht maar naar zijn eigen bed toe gaat vindt ik het best!!

Share This Page