Ik ben vanochtend bij het cb geweest en de kinderarts daar viel het op dat onze kleine wat meer haren heeft op zijn onderrug bij zijn staartbotje dan gebruikelijk. Hij heeft daar een kuiltje zitten, de sacrale pit heet het. Dit kan volgens haar een teken zijn dat de ruggenwervels niet goed gegroeid zijn. Ze kon zo niets ontdekken, maar ik moet morgen met de kleine naar het zh voor een echo ter controle. Nu vroeg ik mij af of alle baby's zo'n sacrale pit hebben of dat het dus echt iets uitzonderlijks is. De extra beharing bij de sacrale pit is wel een uitzondering, maar ik wil dus ff weten of de sacrale pit op zichzelf al een uitzondering is of dat jullie baby dit ook heeft?
Mijn dochter heeft het ook, in eerste instantie ook met donkere haartjes, maar die zijn vanzelf verdwenen. Bij haar is er nooit een echo gemaakt omdat het een ondiep kuiltje is, je kan zien dat hij 'doodloopt' en dicht is. Het schijnt dat veel kinderen dat hebben en meestal is het gewoon oppervlakkig. Ik heb het zelf trouwens ook!
Bij mijn zoon is het ook een ondiep kuiltje en gewoon dicht. Ik maak me op zich geen zorgen want hij doet het verder goed, maar vind dit toch wel fijn te lezen. En ook goed te lezen dat de haartjes zijn verdwenen. Ik hoop dat het bij hem ook zo gaat want ik vind het best sneu voor hem al die donkere haartjes.
Onze dochter heeft het ook. Bij haar is het ondiep en kun je de bodem zien. Het wordt ook wel een 'dimpel(tje)' genoemd..