ineens een verdrietig mannetje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sydneys, Apr 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

mijn zoontje is vanaf de zondag ineens een verdrietig mannetje.
    we doen niks anders als normaal maar hij huilt ineens veel meer en harder en verdrietiger als voorheenen we hebben geen idee wat het is

hij slaapt sinds een week goed door snachts (geen nachtvoedingen nodig wel af en toe speentje)

altijd is hij tevreden geweest, huilde zelden maar sinds de zondagmiddag is niks meer goed

alles hebben we geprobeerd, hij kijkt ons hulpeloos aan maar we weten niet wat het kan zijn

gisteren was hij weer zichzelf, lekker tevreden tot gisteravond, hij lag in bedje en er reed weer eens een auto langs met 180 per uur leek het met veel lawaai, dylan schrok wakker en was ontroostbaar, uieindelijk in slaap gevallen maar vandaag is ook niks goed

hij heeft een rood wangetje maar ik zie niks van tandjes, hij heeft ook geen koorts maar ik ben er wel aan het denken omhem een parecetamolletje te geven om te kijken of dat iets aan hem veranderd maar ik weet niet of dat zomaar mag?

ik wil mijn mannetje terug

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Ooit gehoord van een "sprongetje"? :)
    Zeker en vast.

Ik schreef dit toen mijn zoontje goed 3 maanden was;

"Wil het gewoon even van me afschrijven, want heb het gevoel dat m'n ventje me écht niet meer leuk vind! :)

Sinds 3 dagen is hij echt slechtgezind, voor die tijd keek hij me aan alsof ik zijn allergrootste liefde ben (haha..) en nu... nu ben ik opeens irritant ofzo?
    Ze zeggen in het boek, oei ik groei, dat baby's bij zo'n moeilijke periode vooral 'terug naar mama' willen. Maar daar merk ik weinig van, NIKS is goed. Ook papa niet.

Alles waar hij voorheen om moest lachen lokt nu nauwelijks nog een scheef glimlachje uit (terwijl hij vorige week echt kleine schaterlachjes produceerde *smelt*)

Alleen op de speelmat-niet goed
    In de relax met een speeltje-niet goed
    Bij mama of papa op schoot-niet goed
    Op de schouder het huis rondgedragen worden- 2 minuutjes goed
    en ga zo maar door.

Hoop echt dat deze moeilijke periode snel over is want ik mis m'n schattige lieverd, wat valt het nu opeens op hoe makkelijk hij was!

Verder eet hij ook minder, huilt hij vaak tijdens de voedingen (meestal een dwarse boer).
    Gelukkig slaapt hij 's nachts wel goed. En ineens veel langer ook, ipv tot 9u nu tot 11u!

Hij is ook niet ziek ofzo hoor, ik zie het gewoon aan de blik in z'n ogen; bad mood!
    "

Zoek eens het boek "Oei ik Groei"... je moet niet alles letterlijk nemen, maar je zal er heel veel van herkennen. Kinderen hun ontwikkeling gaat niet geleidelijk aan met met sprongen, vandaar dat ze ineens heel anders kunnen zijn.

Succes, het gaat over!!

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb het boek en zijn 3 maanden sprongetje had hij 3 weken geleden gehad maar nu is het anders,hij wil zelfs niet bij mij liggen, niet in de box,niet in bedje, niet in de sitter,niet bij papa, niet met een deken op de grond,niks is goed, of tjah, voor 5 minuutjes soms

hij huilt ook echt verdrietig en heel erg snel kan het omslaan naar hysterisch terwijl ik hem echt niet wil laten huilen maar hij blijft wel huilen, toch veel vaker en die blik in zijn oogjes, zo zielig

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

het kan toch niet al een volgend sprongetje zijn?

5. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Het blijkt toch voor veel baby's een lastige periode te zijn, ik nam die periode van sprongetjes niet zo nauw. Je ziet zelf goed genoeg wanneer je kind écht moeite heeft met "het leven". ;)

Kan ook zijn dat er iets zit te broeden OF dat hij moe is. Slaapt hij lekker overdag?

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

hij slaapt niet altijd goed overdag, vandaag wel redelijk, van 9.30 tot 10u in bedje en daarna nog 3 kwartiertjes in de box en nu slaapt hij in de sitter, ik laat hem daar niet graag in slapen maar ik heb angst dat als ik hem stoor het niet goed gaat gaan

hij lijkt zelfs meer te slapen als voorheen eigenlijk

vroeger (enkele dagen geleden :p) sliep hij meestal in de voormiddag een uurtje en in de namiddag nog 1 of 2 dutjes in de box, niet echt veel

gisteren heeft hij in zijn bedje geslapen van 10.30 tot 13u daar stonden we eigenlijk versteld van

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Zou me er in elk geval niet teveel zorgen om maken. Ook al is het wel vervelend.
    Als hij niet ziek is en geen zichtbare ongemakken heeft (spugen/reflux/koorts/...) dan kan je niet veel meer doen dan het hem zo aangenaam mogelijk maken.
    En hopen dat het snel beter is!

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hij kan wel last krijgen van opkomende tandjes (dan kan het nog lang duren voor het 1e tandje daadwerkelijk door is).

Of misschien de oortjes? Dan liggen ze ook niet graag.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    De tijden die omschreven worden van die sprongen klopte hier ook nooit maar wel een aantal weken rond de tijd die ze omschreven. Dus dat t niet precies klopt qua leeftijd dat kan wel kloppen.

Ik denk dat als je zoontje verder alert is en niet ziek oogt enngeen koorts heeft het echt een sprong is. Ik troost mezelf altijd met de gedachte dat t maar een fase is die weer over gaat. Maar t blijft natuurlijk moeilijk e rot! Veel sterkte....

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

mijn gevoel zegt pijn, hij huilt zoooo anders als normaal en dan die hulpeloze blik van hem

ik heb hem nu in bedje gelegd met een muziekje op, hopelijk slaapt hij dadelijk, hij huilt niet dus dat is al iets en dan gaan we ondanks het slechte weer te voet naar de AH want dat gewiebel van de kinderwagen vind hij heerlijk dus hopelijk gaat dat goed gaan en gaat het niet regenen

ik heb hem een 60mg paracetamol gegeven, die hele kleintjes dus want mijn gevoel zegt echt pijn, pijn en pijn, zijn temp was net 37.5 dus geen koorts maar hij heeft wel alleen maar een rompertje aan

morgen gaan we naar het ziekenhuis voor de uitslag van zijn mri-scan en dan kunnen we vragen of die dokters misschien iets aan hem kunnen merken of zien

hij propt constant zijn vuistjes in zijn mondje maar een speentje wil hij niet en ook geen bijtspeelgoedje

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

paracetamol lijkt te werken,hij is ineens zichzelf, brabbelen, rondkijken en op vuistjes sabbelen, hopelijk blijft het zo

hebben ze bij de etos bijtringen voor hele kleine babys? die dingen wat ik heb zijn te groot en hier is geen babywinkel in de buurt, of hebben ze zoiets bij de apotheek?

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dan was het pijn, inderdaad. Nu nog zien of het zijn tandjes zijn of misschien toch de oortjes.

Share This Page