Bezoek Osteopaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nephthys, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hallo meiden,

Graag jullie tips en ervaringen:

Ons meisje is met me meegeweest naar de Osteopaat vanwege reflux, overstrekken en hoofdje in nek gooien.

Ik heb extreen mer naar voren gedragen dus was bang voor nekkklachten van haar.

Ik bleek zelf bij heup, schouder en middenrif vast te zitten en zij ook.

Osteopaat behandelde mij eerst en kon daarna rustig haar losmaken. Ze viel 2 keer in slaap tijdens zijn behandeling waarin hij niks heeft geforceerd.

De rest van de dag was ze wat onrustig en huilde hard als ze niet snel genoeg drinken kreeg (borstvoeding). Ook leek het alsof ze juist vaker haar hoofdje in haar nek gooide.

Hoort dit; moeten kindjes de eerste dagen na behandeling "wennen" en gaat het dus iets slechter voor het beter gaat?

Of moet ik de beste man bellen?

2. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.052
    178
    63
    Gelderland
    Hier was ik de wanhoop nabij 3 dagen na het bezoek, alles was veel erger (was ook wel verteld) dag 4 was alles over. Dit betekend dat je kindje geholpen kan worden lijkt me. Sterkte nog even!

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Ooh herkenbaar! Ik dacht waar ben ik aan begonnen!! Die dag en de dag erna waren verschrikkelijk! Maar sommige baby's reageren er volgens mujn osteopaat erger op...hier ging het steeds pas na een dag huilen goed. :)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een osteopaat maakt iets los in het lichaam, een volwassene kan daarop reageren door bijv spierpijn. Een kindje kan er ook last van hebben of op andere wijze 'ergens' last van hebben doordat het niet of minder vast zit. Elk kindje reageert er anders op, sommige gaan heel veel slapen en anderen veel meer huilen of overstrekken.

Dus het kan prima dat het eerst slechter gaat voordat het beter gaat.

Zaterdag zou het minder moeten zijn.

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Herkenbaar! Hier waren de eerste twee dagen na de behandeling drama. Ben er drie keer heen geweest en heb er een heel ander kind voor terug gekregen.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Geweldig meiden; bedankt. Dat stelt me gerust.

Verder dus goede ervaringen met de osteopaat?

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook heel goede ervaringen en inderdaad, ook altijd even een paar dagen uit zijn doen na een behandeling. Tja, voel mezelf ook niet altijd even lekker als ik bij de fysio vandaan kom :D.

8. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Super ervaring!! Heb een heel ander kind! Lacht alleen nog maar! :)

9. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ja!
    Heb van een baby die constant aan het huilen was nu een baby die aaaaltijd aan het lachen is.

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Geweldig Brinta, Floormax en HappyRabbits! Goed om te horen :)

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier was het ook een groot verschil. Niet in het huilen, daar hielp het niet of nauwelijks voor. Maar het huilen werd veroorzaakt door nog 2 andere oorzaken; reflux en kea.

Oudste had ook nog kiss-sydroom en had daar waarschijnlijk ook pijn van. Maar als je 1 van de 3 oorzaken oplost en de andere 2 laat zitten (ik wist het nog niet) schiet het niet op ;)
    De osteopaat heeft wel kiss weggehaald. Onze zoon lag altijd met zijn hoofdje op een manier en eigenlijk nooit anders. Flinke afplatting hierdoor. Na de behandelingen van de osteopaat kon hij zijn hoofd normaal bewegen en hierdoor ging de afplatting weg.

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt Averlhach! Dat stelt me gerust. Fijn die ervaren moeders!

Deel Deze Pagina