Echt het verstand van een grasspriet.. Ik vind het bijzonder dat de filmers zo afgerekend worden. Wat hadden zij moeten doen dan? Met gevaar voor eigen leven ook uit moeten stappen? Iedereen met een beetje verstand snapt toch wel dat je bij zulke dieren er gewoon om vraagt als je uit je auto stapt?
Het ergste vind ik eigenlijk dat als het wél mis was gegaan, het dier waarschijnlijk gestraft werd. Je leest het vaak. De mens verpest alles en het dier dat zijn kans schoon ziet wordt daarna afgemaakt. Heel erg sneu.
Laat ik dan zeggen dat ik het achterlijk vind om te blijven filmen. Maar goed, dat is de mentaliteit van tegenwoordig.
Ik las ook dat ze dus juist wél waren gewaarschuwd en dat negeerden, wat hadden die filmers nog moeten doen dan? Het is gewoon volkomen achterlijk om uit te stappen, ze hebben alle borden en waarschuwingen gezien, zijn door anderen ook gewaarschuwd, sorry, maar dan ben je gewoon echt heeeel dom bezig. Gelukkig liep het goed af, hopelijk hebben ze hun les geleerd!
Het filmen an sich vind ik ook niks, maar ze brengen ze daarmee niet in meer gevaar ofzo. Uitstappen met kind is volkomen achterlijk én levensgevaarlijk.
Ze waren al meerdere keren gewaarschuwd. Wat hadden ze dan moeten doen? Toeteren? Grote kans dat de dieren zouden schrikken en aanvallen. In dit geval vind ik het niet achterlijk om te filmen. Stel dat die mensen wel waren aangevallen? Dan had je nu bewijs dat het niet de schuld van de jachtluipaarden was.
Dat er domme sukkels bestaan, is bekend. Dus ik ben niet eens het meest verbaasd over het gedrag van die sukkels die uitstappen. Maar die filmers... echt walgelijk. Je hebt blijkbaar een telefoon ter beschikking? Had gebeld! Desnoods 112, aangezien je natuurlijk geen rechtstreeks nummer hebt. Bij de alarmcentrale zijn ze er zo achter waar ze naartoe moeten bellen om opzichters te sturen. Misselijkmakend hoe deze jongens gewoon uit zijn op sensatie. Ze klinken jong, maar dan dan nog. Blijkbaar was minimaal 1 iemand oud genoeg om een auto te besturen. Dan moet je ook wijs genoeg zijn om niet het risico te lopen een kind te ‘offeren’ om een tof filmpje te scoren. Echt walgelijk. Ze hadden dondersgoed in de gaten hoe dit mis kon gaan. En ze doen niks, blijven alleen in de buurt om het moment dat het mis gaat vast te leggen.
Ik ben benieuwd hoe iedereen die zo fel reageert op de filmers zelf hadden gereageerd. Het is echt te bizar voor woorden dat mensen zo dom zijn, ik zou ook even niet weten wat te doen, zou amper kunnen geloven dat het echt gebeurd.
Oh lekker makkelijk oordelen.... Niet over die mensen die uitstappen; die zijn inderdaad te dom om te poepen.. Je hoort de angst in de stemmen van de filmers.. nogal logisch dat die ook even geen passende oplossing hadden. Toeteren en wegjagen lijkt me nog het domst. Als die beesten zich bedreigt voelen zal hun reactie vermoedelijk niet mild zijn.
Aan de andere kant, is t misschien wel goed geweest dat ze filmden. Als er wel iets was gebeurd en ze niet hadden geweten hoe het gegaan was, was er wellicht weer een compleet ander verhaal uit gekomen. Misschien zijn de jongens gaan filmen omdat ze het een aparte situatie vonden. Zeker nadat die andere auto stopten en het blijkbaar geen effect had. Op het moment dat ze de hoek omrijden, ze er weer naast stonden en ze die dieren die kant op zagen gaan konden ze al niks meer. En ik geloof ook nog dat je dan enorm schrikt en gewoon niet weet wat te doen. Dat je dan doorfilmt kan ik ook nog wel geloven. Laat het enge filmpje, die goed afloopt, juist een waarschuwing zijn voor anderen. Wie weet zijn er meer mensen die ooit de behoeften voelen om eruit te stappen.
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/robin-filmde-hoe-gezin-maar-net-aan-luipaarden-ontsnapte-ze-wisten-niet-wat-ze-deden Het verhaal van de filmer...
Heftig hoor dit. Snap niet dat je dit in je hoofd haalt. Ook in Denemarken heb je zo’n park, ook daar waren mensen die het best oke vonden om hun ramen wijdt open te doen om foto’s te maken. En echt je wordt in zoveel talen gewaarschuwd om dat niet te doen.
Oh nee!!! hoe kun je nu zo ontzettend dom zijn??! Al stonden er geen waarschuwings borden bij de ingang of heb je ze over het hoofd gezien...dan nog...je hebt toch gezond verstand?! Onbegrijpelijk!!!
Volgens mij is echt wel een natuurlijke reactie die bij alle mensen ingeprent is: gevaar = 112 bellen. Dus hoezo niet weten wat je moet doen? Gewoon dat waarvan je geleerd hebt in elke (potentieel) levensbedreigdende situatie zou moeten doen.
Die filmers valt hier niets te verwijten. Dit gezin is meerdere malen gewaarschuwd ook door de filmers. En je ziet een andere auto die dat ook nog doet. Toeteren of snelle bewegingen kunnen juist zorgen voor een aanval. Als de reactie van freek vonk. De dieren waren bezig om het kind aan te vallen!! Die zien ze als prooi omdat het kleiner is... Vraag mij wel af waarom de filmer het park niet heeft gewaarschuwd. Desnoods direct na het gebeuren. Die hadden naar die mensen toe kunnen gaan. Wel vreemd dat het park dit via de media moet vernemen!
Achterlijke fransozen ... sorry hoor, maar dan werken die 1,5 hersencel niet op volle toeren. Met kind?? Zo dom. Overigens ben ik niet zo geshockeerd over de filmers. Ik was namelijk ook niet uitgestapt oid. Toeteren al helemaal niet, roepen ook niet. Dan ga je die dieren helemaal op scherp zetten. Zeker niet als je leest dat deze mensen al gewoon eerder waren gewaarschuwd. Daar ga ik me dan niet verantwoordelijk voor voelen.